X FACTOR

Znana imena slovenske mode skrbijo za podobo X Factorja

Objavljeno 12. junij 2012 11.00 | Posodobljeno 12. junij 2012 11.00 | Piše: A. F.

S Sašom Radovičem smo spregovorili o zakulisju priprav na oddajo X Factor.

»Ne bi si mislili, kakšna mašinerija je to.«

Sašo Radovič je v modo zakorakal sprva kot maneken, nato pa kot organizator, režiser, scenarist in kreativni vodja številnih modnih dogodkov, mnogi televizijski gledalci pa se ga še živo spominjajo kot žiranta v oddaji Supermodel Slovenije. Danes je del ekipe Projekta27, podpisuje pa se tudi pod nekatere druge vidnejše projekte.

Ste umetniški direktor, ki mora skrbeti za to, da je celostna podoba trenutno najbolj gledane oddaje na televizijskih sprejemnikih usklajena. Kako poteka priprava na oddajo X Factor?

Ne bi si mislili, kakšna mašinerija je to. Tematike posameznih oddaj so se postavljale že pred prvo oddajo; priprave in izvedba so timsko delo, vse pa mora delovati kot utečeno kolesje. Ko izvem, katere pesmi so žiranti izbrali za svoje varovance, naredim predlog kreativne podobe nastopa: z mizansceno, določanjem spremljevalnega tima, scenografijo, stiliranjem ter izbiro luči in posebnih scenskih efektov. Nato sledi predstavitev nadrejenim, ekipi in usklajevanje. Zelena luč za posamezni nastop je odvisna tudi od finančne evalvacije posameznih elementov,  v tem okviru zadeva nato poteka. Sledijo vaje in generalka, vmes pa se seveda pripravlja že naslednja oddaja. Kar hektično, vendar se v ekipi dobro razumemo, vsi profesionalno oddelajo svoje ...

Stilistka oddaje je Jelena Proković, med nastopajočimi pa smo že opazili nekaj oblek znamke JSP. Je to, da Jelena sodeluje pri tem projektu, naključje, ali gre za vašo izbiro?

Jelena je bila k sodelovanju povabljena in je tako kot drugi kandidati za ta posel morala pripraviti svoj program in vizijo. Prav tako so za delo umetniškega direktorja k sodelovanju povabili več ljudi. Po proučitvi pripravljene vizije in uradnih razgovorih so se odgovorni odločili za ekipo, kakršna je zdaj. Seveda sva bila z Jeleno vesela, da bova sodelovala, saj sva prijatelja tudi zasebno, obenem pa sva si blizu tudi po energiji in estetiki.

Kako nastopajoči sprejemajo napotke vaše ekipe? Jih sprejmejo z odprtimi rokami, ali se dogajajo tudi trenja?

Moramo vedeti, da delamo z izjemno mladimi ljudmi, ki nimajo izkušenj in od posameznega karakterja je odvisna tudi reakcija.

Nekateri se takoj popolnoma vživijo, drugi pa sem ter tja malo zastokajo ... Moramo vedeti, da delamo z izjemno mladimi ljudmi, ki nimajo izkušenj, od posameznega karakterja pa je odvisna tudi reakcija. Treba pa je reči, da je breme odgovornosti zanje precejšnje. Zelo stresno je iz oddaje v oddajo (tudi če je nastop brezhiben) biti odvisen predvsem od glasov gledalcev. Format mednarodne licence X Factor je pač takšen.

Kako ste sodelovali pri njihovi preobrazbi? Menite, da se jim bo ta izkušnja vtisnila v spomin tako, da bodo vse prejete nasvete tudi po koncu šova upoštevali? Ste dobili občutek, da nastopajoči premorejo dovolj samozavesti za delo na očeh javnosti?

Kot rečeno, je njihova preobrazba stvar odločitve tima. Zgodilo se je že, da smo zaradi boljšega počutja vokalista ali vokalistke tudi kaj zamenjali.

Samozavesti nekaterim ne manjka, drugi pa si jo bodo morali pridobiti, saj brez tega ne bo šlo.

Vsi se bodo zagotovo nekaj novega naučili, kaj se bo pa dogajalo v prihodnosti, je seveda odvisno od ambicij in priložnosti posameznika. Samozavesti nekaterim ne manjka, drugi pa si jo bodo morali pridobiti, saj brez tega ne bo šlo. Naučiti pa se bodo tudi morali sprejemati poraze v življenju, trdega dela, odrekanja – to ni le šola na področju ustvarjanja kariere, ampak gre za celotno življenje.

Na kaj ste najpozornejši, ko spremljate delo modnih oblikovalcev? Kako bi ocenili splošno sliko slovenskega modnega oblikovanja?

Na njihov razvoj, ustvarjalnost, inovativnost, unikatnost v razmišljanju, sposobnost idejo s papirja prenesti v stvarnost. Potrebna je sposobnost prilaganja nalogam; pri tem mislim na to, da imajo denimo športna oblačila svoje zakonitosti, avantgardni kreativni izleti pa so utelešenje idej brez meja. Zaradi kar nekaj talentiranih uveljavljajočih se oblikovalcev mi je žal, da je naša tekstilna industrija v razsulu, za veliko novih modnih studiev pa ne premoremo zadosti ozaveščene klientele.

... mi je žal, da je naša tekstilna industrija v razsulu.

Pred kratkim ste kot del ekipe Projekta27 za tri dni Maribor spremenili v center svetovne mode. Kakšni so bili odzivi na to? 

Vsi tuji gosti so bili navdušeni tako nad vsebino kot tudi nad organizacijo. Za možnost sodelovanja so se zahvalili tudi nekateri naši oblikovalci. Klipinge še zbiramo, odmev je bil izjemen. Za razstavo 01-06-2012 smo že dobili povabila iz tujine, z mednarodno inštitucijo so že stekli prvi pogovori, z mislimi smo že v letu 2013 ... Tudi kot medij pomagamo oblikovalcem pri prepoznavnosti; to je pa tudi edino, kar lahko storimo. Meceni bi bili pri nas zelo dobrodošli ...

Deli s prijatelji