BURBERRY PRORSUM

Zbogom, caro mio!

Objavljeno 01. september 2014 12.10 | Posodobljeno 01. september 2014 12.12 | Piše: Melita Meršol

»Bring me my Burberry!« (Prinesite mi mojega burberryja!) je pred davnimi leti ukazal svojim služabnikom britanski kralj Edvard VII.

Burberry je bila že od nekdaj sopomenka za najboljše dežne plašče, za plašče kraljev. Z značilno podlogo, karo podlogo – skoraj stoletje nezgrešljivi znak najbolj tradicionalne angleške blagovne znamke. A ker je bilo vendarle treba iti v korak z (modnim) časom, so na prelomu milenija z novo ekipo na čelu podjetja ustvarili še oblikovalsko linijo Prorsum (latinska beseda za »naprej«, kar naj bi simboliziralo prehod v nove čase). Previdno so začeli spreminjati klasično podobo in postopoma brisali kocke. Letos je znameniti karo dokončno odstopil prostor svežim odtenkom in vzorcem. Tako na oblačilih kot na modnih dodatkih. A brez bojazni: klasična kolekcija Burberry seveda še naprej vleče znamenite črte... Tako smo v Oni med modnimi dogodki zapisali marca letos:

»Vrhunec londonskega tedna mode je vsekakor spektakel domače blagovne znamke Burberry Prorsum. Najnovejša kolekcija za jesen in zimo 2014/15 je nastala pod kreativnim vodstvom Christopherja Baileyja in med stvaritvami je najbolj izstopal ročno poslikani ikonični 'trenč'. V prav takšnem si je revijo ogledala Anna Wintour, legendarna urednica revije, pardon, modne biblije – Vogue ...«

Novo, drugačno razmišljanje je, kot rečeno v uvodu, pri Burberryju obrodilo sadove. Med drugim so na spletu v živo prenašali londonski teden mode in naročila sprejemali kar med prenosom svoje modne revije. Dodobra so raziskali in izkoristili poslovne koristi družabnih omrežij, facebooka in tviterja, potem pa odprli še forum, na katerem so ljudje lahko razpredali, kaj si želijo, da so dobili vpogled v potrebe kupcev. Naj pri tem ponosno omenimo tudi Slovenca Anžeja Dežana, ki je bil prav pri Burberryju nekaj let svetovalec za družabna omrežja.

Eksplozija barv in čustev

Kolekcija Burberryjeve »napredne« linije Prorsum za letošnjo jesen in zimo deluje kot pravcata eksplozija barvnih, ročno izdelanih potiskov, klasični plašči niso več klasični, temveč polni velikih raznovrstnih vzorcev, pisane so tudi obleke in torbe ter obutev, na katerih ne manjka cvetlic ali etno podob, da o čudovitih dolgih in po želji prepasanih šalih oziroma ogrinjalih iz prefinjenega kašmirja ne izgubljamo besed. Priznani modni kritiki so kolekcijo označili za boemski šik.

Pri snovanju Prorsuma so oblikovalci posvetili prav posebno pozornost oblekam – dolgim do tal so pridali čipko, krajšim svilenim, malo čez kolena, pa znižali dekolte. Če povzamemo: estetsko dodelana popolna zapeljivost.

Domišljija kreativnega direktorja Christopherja Baileyja je šla še dlje: predimenzionirala je tople plašče in voluminozne usnjene bundice. Pončo iz prvovrstnega kašmirja pa je nujen kos sezone hladnih mesecev. Seveda je tudi trenč še vedno zelo opazen v tej pisani kolekciji, ampak kot rečeno, v malone neprepoznavni izdaji. Razkošje barv je torej ujeto v vse: v lahkotno padajoče obleke iz svile in prosojne čipke, ročno ustvarjeni vzorci in šali ter ogrinjala pa kar vabijo, da bi si jih nadeli in z njimi zaplavali skozi dan v dolg večer.

Razigranost kolekcije dopolnjujejo tudi ozka krila in bele majčke, na katerih so potiski s prepoznavnimi simboli svetovnih prestolnic, kot so New York, London, Pariz. Detajli zemljevidov avenij, Big Bena ter Notredamske katedrale privabljajo tudi z ljubkih svilenih rutic in dežnikov.

Edinstveno kolekcijo Burberry Prorsum v letošnji jesensko-zimski kampanji poosebljata britanski supermanekenki, tako rekoč boemski boginji, Cara Delevingne in Suki Waterhouse, ki ju objektiv fotografske modne legende Maria Testina preprosto obožuje.

Taktna zgodba zase

Prav posebno vlogo v naboru nove kolekcije Prorsum zasedajo torbice z imenom The Bloomsbury. Navdihnjene so z ustvarjalnim duhom umetnikov in pisateljev iz Charlestona, ki se izraža v ročno poslikanih cvetlicah, prvovrstnem usnju, škotski volni in detajlih vintage preprog. Na izbiro je več različic, vsaka torbica pa je unikatna: na aligatorjevi koži se igrajo abstrakcije z domiselnimi podobami iz narave; zrnato usnje se bohoti z raznovrstnimi cvetlicami in srčki, gladko usnje pa je kombinirano s prvovrstnim škotskim kašmirjem, ki ga prepletajo geometrijski žakardni vzorci. Nekaj umetniških detajlov je ustvarjenih tudi iz prefinjenega žameta in volnenih preprog.

Podobno kot torbice so oblikovane in poslikane tudi njihove »male sestrične«, denarnice iz nubuka, ter gležnjarji iz mehkega usnja in na vezalke ter z odprtim sprednjim delom. Kljub enajstcentimetrski, zelo ozki leseni peti so nadvse udobni ter z lahkoto ujamejo najbolj strasten takt s celotno letošnjo kolekcijo Burberry Prorsum, ki je nam najbliže na voljo v dobro uro oddaljenem Zagrebu, v centru Kaptol. Klasično kolekcijo Burberry pa imamo na izbiro bliže, v ljubljanskem Cityparku v trgovini XYZ Premium Fashion Store.

Če bi podeljevali modne oskarje, bi letos tistega »glavnega« zagotovo prejel prav napredni Prorsum priljubljene tradicionalne angleške blagovne znamke Burberry. Resnično filmska kolekcija je s svojo neverjetno razigranostjo in zapeljivostjo. In da sta film in moda tesno povezana, ni nič novega... Vplačajte stave!

*caro mio (dragi moj) 

Deli s prijatelji