Coco Chanel je strastno ljubila dragulje. Nosila jih je ob vsaki priložnosti. Celo pri športu se ni nikoli odpovedala žlahtnim izdelkom. Odkritosrčno je priznala, da ji je »všeč vse, kar se sveti,« in menila, da mora biti nakit ženski v okras in zabavo. Prav s tem v mislih je hladnokrvno kombinirala pravi nakit z modnim, če je to ustrezalo namenom popolnega stylinga.
Čustvena vrednost je tista, ki šteje
Dragocen modni nakit, ki ga je kreirala sama, je bil unikaten. Oblikovala ga je za posamezne modele svoje kolekcije visoke mode in največkrat prodala skupaj s kostimom ali obleko. Medtem ko je bil modni nakit za Coco Chanel zabavna igra barve in oblike, so imeli pravi kosi osebno, čustveno vrednost. Z njimi so bili mnogokrat povezani nežni spomini. Moški, ki so jo ljubili, so seveda vedeli za njeno luksuzno strast. Veliki vojvoda Dimitrij iz Rusije ji je približal veličastno bizantinsko umetnost in zaklade ruskega dvora, tudi zelo bogat westminstrski plemič ji je podaril edinstvene dragulje in dragocen nakit. Oba kavalirja sta močno vplivala na njen okus.
Zapeljivost diamantov
»Če sem izbrala diamant, sem ga zato, ker že v najmanjši velikosti predstavlja največjo vrednost. Sledila sem svoji ljubezni do vsega, kar se sveti,« je pojasnila Coco Chanel. Osrednja tema njenega nakita so vse do danes kamelije in zvezde. Slednje dajo dodaten poudarek sijaju diamanta. Ni se obotavljala, ko je drage kamne iz svojih dragocenosti jemala iz okvirjev samo zato, da jih je vključila v nove kreacije ali si upala ustvariti nenavadne kombinacije pravih in umetnih. »V poslu, ki ga opravljam, so dovoljena najbolj nenavadna sredstva, ob predpostavki, da so uporabljena v imenu mode. Idejo oblikovati modni nakit sem dobila, ko sem ugotovila, da bo sprejet brez vsakršne arogance, saj je tako luksuz že mnogim lahko dosegljiv.« In s tem je ustvarila svetovni hit. Skladno s svojo naravo je uresničila tudi praktične ideje. Tako so nastali »spremenljivi« kosi nakita preproste osnovne strukture, obogateni z razkošnimi diamantnimi dodatki. Te snemljive motive je nosila kot obesek, broško ali kot iglo v klobuku. Ampak ne le za diamante, mademoiselle Chanel je imela poseben odnos tudi do biserov. Ne glede na to, ali so bili pravi ali umetni, nosila jih je ob vsakem času dneva, najraje bogato in sproščeno v več nizih. Natanko tako, kot je spet modno.
Kaj je pravi luksuz? Medtem ko je bil Chanelov modni nakit kot dodatek k aktualnim kolekcijam na voljo vsa ta leta, so kolekcijo draguljev znova izdali šele leta 1993. »Kajti luksuz ni nasprotje revščine, je nasprotje vulgarnega,« je rada dejala ženska, ki je imela slog v krvi. Zveste temu geslu in z navdušenjem za zapeljevanje nosijo podpis Coco Chanel tudi ure, ki so prišle na tržišče leta 1987. Model Premiere s prepletenim usnjem na pasku je poklon Chanelovi torbici, kolekcija Matelasse ponazarja znameniti prešiti vzorec na gibljivem kovinskem ali usnjenem pasu, ure Mademoiselle s kvadratnim ohišjem kot simbolom popolnosti so spomin na 30. leta, športni J12 iz keramike, ki je tako za moške kot ženske, pa pooseblja popolno povezavo klasičnega dizajna in modernih materialov. Ker je že gospodična Chanel naredila damska športna oblačila primerna za salone, je bil seveda le korak do tega, da predstavijo še športni model ure. A največ pozornosti vsekakor namenjajo temu, da se v vsaki kreaciji zrcali duh edinstvene Gabrielle Chanel.