INTERVJU

Režiser modnih revij Sašo Radovič o pripravah na MBFWLJ

Objavljeno 29. september 2015 12.20 | Posodobljeno 29. september 2015 12.21 | Piše: Da. M.

Magični preplet zvoka in slike.

Sašo Radovič je v preteklosti zasnoval vse odmevnejše revije pri nas. Foto Matjaž Banič

Konec oktobra, med 28. in 31., bo slovenska prestolnica dihala z modo. Več kot deset domačih in tujih oblikovalcev bo na dogodku Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana (MBFWLJ) predstavilo kolekcije za pomlad in poletje 2016. Z licenčnim formatom in lokalnimi znanji ter partnerji naj bi projekt prispeval k prepoznavnosti modnega ustvarjanja ter spodbujanju iskanja rešitev. V tem pogledu je izjemna priložnost za lokalne oblikovalce in ustvarjalce, da se predstavijo mednarodni areni poznavalcev mode, publicistov, komentatorjev, stilistov in seveda kupcev.

O tem, kako nastaja tako velik dogodek, kot je teden mode, smo se pogovarjali z našim priznanim režiserjem modnih revij, Sašem Radovičem.

Za revijami zlatih časov mode v Sloveniji ste stali vi. Pričakovanja pred tokratnim tednom mode so zato velika. Boste pripravili klasične revije ali se obetajo presenečenja?

Najlepša hvala za kompliment. Takrat so slovensko modno sceno bogatila ugledna in uspešna podjetja, ki jih žal ni več. Na prvem licenčnem MBFWLJ bodo na ogled revije, drugi modeli in kolekcije bodo predstavljeni v obliki modne instalacije, izbrani mladi talenti se bodo predstavili na razstavi... Na prizoriščih bodo svoje delo prikazali izbrani videoumetniki z modno tematiko in umetniško konotacijo, na okrogli mizi bodo sogovorniki strokovnjaki s področja oblikovanja, gledališča, kulture življenjskega sloga, pogovor bo tekel o širših vidikih mode. Na ogled bodo trije dokumentarni filmi, ki prikazujejo uspešne ženske, ki stojijo za premiki skozi zgodovino in sedanjost modnega utripa. Seveda se obetajo tudi presenečenja.

Naj poudarim, da smo počaščeni, ker bodo dogodki potekali v osrednji slovenski kulturni ustanovi, Cankarjevem domu. Izjemen posluh direktorice Uršule Cetinski nam je na široko odprl vrata te institucije.

Dodeljeno vam je mesto v kreativnem delu. Kaj to pomeni?

In programskem. Gre za postavitev koncepta, iskanje novih oblik predstavitev in komuniciranja, popestritev dogajanja z gledališkimi prijemi (pomembni sta scenografija ter temeljito naštudirana lučna in zvočna podpora), pomemben je paket, celostno doživetje. Sledi povabilo k sodelovanju. Za začetek smo se odločili za manj udeležencev, naslednjič bo ta segment zajet širše, z natečaji in izbiro najperspektivnejših ustvarjalcev. Menim, da je ključnega pomena, da damo priložnost mladim, zavedati pa se moramo tudi perečih težav današnjega časa, denimo ekologije, recikliranja, uporabe materialov, prijaznih do zdravja, poštene trgovine.

Katero področje pri načrtovanju modnih revij zahteva največ pozornosti in časa?

Vsak segment pri načrtovanju in izvedbi zahteva natančnost, trdo delo, učinkovito organizacijo in zanesljive sodelavce.

Katera revija je bila za vas najzahtevnejša? Bo mogoče tokratna?

Izpostavil bi tridnevno dogajanje projekta Radar v okviru Evropske prestolnice kulture v Mariboru s podobno strukturo, kot bo MBFWLJ. Res je bilo težko, na meji nemogočega – projekt je bil vseeno uspešno izveden. Spomnim se seveda tudi zahtevnih elementov posameznih prireditev, denimo v sklopu dela za takratno založniško hišo Delo Revije (Modna Jana, nagrade za stil), ko so bili del predstavitve konji na odru, zahtevno prizorišče z vlakom, konstrukcija rajskega vrta v Festivalni dvorani, bazen z vodometom na isti lokaciji, kompleksnost izvedbe prvega tedna mode v Sloveniji leta 2008 na Gospodarskem razstavišču. MBFWLJ je zahtevni projekt, ki se ga lotevamo z veliko odgovornostjo. Uspešnost pa bomo ocenili po njem.

Koliko ljudi sodeluje pri ustvarjanju tedna mode, ki bo konec oktobra v Ljubljani?

Mercedes-Benz ob izdaji licence za organizacijo uradnega tedna mode preveri celotno verigo sodelavcev in izvajalcev projekta. Ključni so strast do novih izzivov, strokovnost in uvid v smernice tovrstnih dogodkov. To so tudi elementi, na podlagi katerih je bila sestavljena ustvarjalna ekipa tega praznika mode, dizajna in lepote, ki z izvajalci povezuje več kot stočlansko ekipo.

Nekatere modne hiše so znane po spektakularnih revijah. Katere so vašemu okusu najbolj blizu?

Pravzaprav je takšnih revij vedno manj. Nekatere znane in bogate hiše seveda tradicionalno nadaljujejo v tem slogu, vedno več pa se jih, tudi zaradi klestenja stroškov, odloča za minimalistične predstavitve, nekateri le za instalacije ali skupinske predstavitve, drugi pa s kupci in tiskom komunicirajo samo z vnaprej pripravljenim fotografskim materialom in videi. Meni so najbolj všeč revije, kjer se slika in zvok s podporo novih tehnologij spojita v magičen gledališko-filmski svet.

Slovenski oblikovalci, ki so se v preteklosti predstavljali na tednih mode pri nas, vedno izpostavljajo eno težavo; da se teh ne udeležijo kupci. Jih bo znamka, ki stoji za letošnjim tednom mode, privabila?

Sodelujoče blagovne znamke in posamezni nadarjeni oblikovalci večinoma žal za seboj nimajo velikih proizvodnih možnosti – tuji kupci znanih prodajnih velikanov, ki bi želeli naročiti denimo 50 kosov tega, 100 kosov drugega, v tem trenutku tu ne bodo mogli opraviti večjih naročil. Pomembneje se mi zdi, da z nameravano platformo omogočimo predstavitev trdega dela in inovativnosti posameznih oblikovalcev, njihovo širšo prepoznavnost in ustvarjanje novih priložnosti za posel.

Napovedujete tudi prihod znamk iz tujine. Iz katerih držav bodo gostujoči oblikovalci in gostje?

Večinoma iz širše regije, presenečenja pa naj za zdaj ostanejo – presenečenja. 

Deli s prijatelji