MODA

Provokacija 
in igra kontrastov

Objavljeno 07. oktober 2012 10.40 | Posodobljeno 07. oktober 2012 10.42 | Piše: P. K.

Tajna agentka Sophia Nogard ljubi oblačila s pridihom uniformiranosti, to sezono pa ne more mimo plašča/ogrinjala, ročno pletene kape/kučme in dolgih rokavic.

Magično, a urbano: oblačila imajo pridih uniformiranosti, delujejo strogo, ostro in urbano (foto: Katarina Sadovski).

Navdih za novo kolekcijo jesen/zima 2012/13 blagovne znamke Sofia Nogard je virtualni svet oziroma virtualna igrica z naslovom Gaslight Demons, v kateri ima glavno vlogo Sophia Nogard, tajna agentka, ki se bori proti nezemeljskim demonom in njihovi magiji. Tudi ona je plod te magije, zato je pol človek, pol pa neko višje bitje.

V kolekciji je zajeto temačno vzdušje virtualnega, magičnega sveta, ki mu je dodano realno občutje urbanega okolja, kateremu je kolekcija namenjena. Osnovne barve so črna, temno modra in siva, kot poudarek pa rdeča. Oblačila imajo pridih uniformiranosti, delujejo strogo, ostro in urbano. 

Glavni kos kolekcije je plašč/ogrinjalo, narejen iz kombinacije dveh materialov, z dodanimi detajli iz lakastega usnja pa deluje sodobno, urbano in ženstveno hkrati. Izbrani materiali in njihove mešanice – svila, volna in bombaž – so večinoma naravni. Tudi tokrat so v kolekciji nujni dodatki – ročno pletene kape/kučme, dolge rokavice ter različni usnjeni pasovi in torbice – z veliko ročno izdelanimi detajli, ki dajo pečat unikatnosti. Posebnost pri dodatkih, predvsem pri pasovih, je velika kovinska sponka. 

Brezčasna arhaičnost

Koncept blagovne znamke Sofia Nogard bi lahko označili za brezčasno arhaičnost. Oblikovalce zanimata lokalna (slovenska) kultura in tradicija ter z njima povezani vzdušje in občutki. Vse to reinterpretirajo na sodoben način, predvsem prek novih materialov, oblik, barvnih kombinacij, krojev in uporabnosti. Tradicija in nove tehnologije so ključ do svežih stilskih rešitev.

Slog, tako imenovani street couture, je mešanica ulične in visoke mode. Za blagovno znamko Sofia Nogard se od leta 2006 skrivajo trije modni oblikovalci – Boštjan Mljač, Mija Curk in Maja Jerman. Vsi so dokončali študij oblikovanja tekstilij in oblačil na naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani, po študiju so se šolali tudi v tujini – Boštjan v Milanu na inštitutu Istituto Marangoni, Mija na univerzi za umetnost in dizajn UIAH v Helsinkih, Maja pa na fakulteti za oblikovanje v Brnu.

Vsak od jih ima različne delovne izkušnje – Boštjan kot asistent oblikovalec in stilist pri blagovni znamki Oktober, Mija kot oblikovalka dodatkov pri Butanogi, Maja pa kot oblikovalka dodatkov pri Zelolepo.

Deli s prijatelji