OBLIKOVANJE

Pri nakitu vedno bolj cenjena oblika

Objavljeno 08. junij 2015 12.20 | Posodobljeno 08. junij 2015 12.21 | Piše: Da. M.

Navdih za oblikovanje nakita se največkrat skriva v naravi.

Olga, Zdenka (na fotografiji) in Desiree – tri oblikovalke, trije načini razumevanja nakita in tri vrelišča idej, ki vsako leto obrodijo med 10 in 12 kolekcij Lencia.

»Veseli me, da se vedno več ljudi navdušuje nad dizajnom, obliko in zgodbo, material ni več prvi pogoj. Ljudje želijo zgodbe in individualnost, zato so pripravljeni to tudi poiskati,« o smernicah pri nakitu pravi oblikovalka Olga Košica, ki za Zlatarno Celje ustvari večino kolekcij Lencia. Poleg tega izdeluje še unikatni nakit in ima znamko Olgafacesrok, ki pa je usmerjena v modo in tehnologijo. Po končanem šolanju na naravoslovnotehniški fakulteti, kjer je diplomirala iz oblikovanja tekstilij in oblačil, se je odpravila v London, saj šolanja v njeni smeri v Sloveniji ni. Na srečo se je odločila za najboljšo možnost ter v dveh letih pridobila ogromno znanja in izkušenj. »To, da rada delam skulpturne in velike kose, razumem kot posledico izobraževanja na področju oblikovanja oblačil,« pravi Olga. Njeno edinstveno oblikovanje je čutiti prav v vsakem kosu nakita, ne glede na to, za katerega naročnika je izdelan. »Delo za Zlatarno Celje mi pomeni velik izziv, saj se precej razlikuje od izdelave unikatnega nakita. Kljub serijski izdelavi pa vseeno poskušamo pri Lencii ustvariti videz oziroma pridih edinstvenosti. Moja želja pri oblikovanju je, da ljudje ne vidijo nakita kot serijskega, temveč kot unikatnega. In to nam je uspelo, sploh ker izdelamo med deset do dvanajst linij na leto, se ta nakit ves čas menja,« delo opiše oblikovalka, ki pa pri Zlatarni Celje ni povsem sama. Poleg nje oblikujeta tudi Zdenka Šamec in Desiree Kolarec. Slednja je z Olgo Košica sodelovala pri aktualni kolekciji Odsev teme, za katero Desiree pove, da ji je najljubša.

Vsak ima vzpone in padce, narava reši marsikaj

Kje oblikovalke ob tako pogostih kolekcijah dobijo navdih, zanima marsikoga. »Navdiha dobremu oblikovalcu ne zmanjka, saj črpa iz okolice, predvsem pa iz svojih globin, svojega nenehnega razvoja, ki je posledica stalnih raziskav in izobraževanja ter razmišljanja. Seveda imamo vsi oblikovalci vzpone in padce, trenutke, ko smo bolj produktivni v kreativnem smislu, in tiste, ko smo manj,« pojasni Desiree Kolarec. Narava je tisto, kar je od nekdaj navdihovalo tudi Olgo, ne glede na to, za koga je ustvarjala nakit. Pri oblikovanju za Lencio se ji zdi najpomembnejša zgodba, da ima slovensko motiviko in našo oblikovalsko identiteto.

Uhani, ki rastejo in cvetijo

Olga Košica je znana po tem, da pri oblikovanju vedno sledi napredku tehnologije. Njen nakit, ki je nastal s 3D tiskanjem je požel veliko uspeha, zato nas je zanimalo, kaj sledi. »Če sem futuristična in povem, kaj bi izjemno rada preizkusila, je to, da bi naredila nakit, ki proizvaja fotosintezo. Nakit bi nosili, doma pa negovali ter tako omogočili njegovo rast ali cvetenje. S tem bi imela lastnica še bolj oseben odnos do nakita. Zdaj nas glede tehnologije omejujejo le še zavest. Mi moramo namreč računalniku povedati, česa si želimo, on bo že naredil.«

Nakit za poudarjanje osebnosti

Nakit je od nekdaj nekaj, kar ženske razveseljuje, saj ima lahko izjemno simbolno vrednost in ni zgolj modni dodatek. »Danes pomeni odnos do modnih smernic in povzame duha časa, poleg tega je tudi statusni simbol. Ženske z njim preprosto povezuje strast, prevzame jih lepota, prevladajo čustva … Lahko ima močno simbolno vrednost. Veliko pove o osebi, ki ga nosi. Je modni dodatek, ki nas definira. Zame je okras, zabava in sporočilnost. Služi lahko kot manifest. Govori lahko močno zgodbo, ki navdihuje. Tako kot moda v celoti, ki po mojem mnenju na najlažji način sporoča in ozavešča, saj ljudi neposredno nagovarja vsak trenutek,« pove Desiree Kolarec. Oblikovalka Zdenka Šamec pa ga razume kot dopolnitev garderobe, ki hkrati izraža razpoloženje. »Kajti nakit, ki ga nosimo, zaživi z nami,« pravi Šamčeva. Olga Košica ga razume kot sredstvo za poudarjanje lepega. »Zame je nekakšen dodatek oblačilom in hkrati magnet, ki pritegne pozornost na dele telesa, kjer ga nosimo. Če imamo dekolte in verižico z obeskom, s tem še bolj poudarimo ta del. Uhani, ki uokvirjajo obraz, poudarijo in polepšajo obrazne značilnosti. Rada imam intenzivne barve, veliko dogajanja in z nakitom kot dodatkom lahko izrazim svojo osebnost. Vsaka ženska je po svoje individualna. Če deset žensk nosi enako črno obleko, lahko izberejo osebne kose nakita, s katerimi se lahko razlikujejo in poudarijo svojo edinstvenost,« sklene Olga Košica.

Natečaj išče svežino, pestrost in inovativne ideje

Zlatarna Celje predstavlja oblikovalski natečaj, ki bo mlade oblikovalce kot Veter sanj popeljal do prepoznavnosti v svetu oblikovanja nakita. Zmagovalna srebrna kolekcija, ki bo najbolj zajela značilnosti surovega, prefinjenega, divjega, nomadskega, a hkrati čistega, bo vključena v nove kolekcije srebrnega nakita Lencia za sezono pomlad in poletje 2016. Del izkupička od prodaje izbrane kolekcije bodo v Zlatarni Celje namenili Mladinskemu domu Malči Beličeve.

 

Deli s prijatelji