V Mariboru, ki letos nosi tudi naziv Evropska prestolnica kulture, se dan za dnem odvija pester program, o katerem se glas širi tudi zunaj meja Slovenije. Še posebej pa bodo v prihodnjih dneh pozornost javnosti pritegnili dogodki, ki nosijo skupno ime Radar.
Tridnevno dogajanje v Umetnostni galeriji Maribor se bo smukalo okoli mode, fotografije, oblikovanja in pisane besede. S konceptualnimi kolekcijami se bodo predstavila vidnejša slovenska in tuja imena s področja modnega oblikovanja. O tem, kako so sosledje dogodkov snovali, smo povprašali Saša Radoviča in Barbaro Žnidar, ki že vrsto let ubrano stopata v korak s časom. Kot dobro uigran par pa na vprašanja odgovarjata kar v en glas.
Zakaj se na modnem področju toliko let ni dogajalo nič, kar bi bilo dostopno splošni javnosti?
Tako kot je v navadi povsod po svetu so na tedne mode, ki predstavljajo kolekcije za sezono vnaprej, če ste mislili na to modno področje, povabljeni »buyerji« – kupci verig trgovin ali veleblagovnic (kar je osnovni namen takega dogodka, torej biznis) – ter modni žurnalisti.
Splošna javnost tu nima kaj iskati. Zadnje čase so se pri nas zganile nekatere veleblagovnice, ki prirejajo zanimive modne dogodke, ki so poleg povabljenih namenjene tudi mimoidočim, kar je absolutno smiselno. Dviguje se ozaveščenost, spoštovanje kupcev, v prejšnjih časih je bilo prodaja nekaj samoumevnega. Projekt Radar je galerijski dogodek, zato je vstop prost.
Kaj je vas vzpodbudilo za pripravo Projekta Radar?
Na piedestal postavljamo kreativnost, inovativnost, znanje, podiramo meje, upiramo se prekomerni potrošnji, ozaveščamo in delimo optimistični pogled na prihodnost. Prvi korak smo storili z razstavo lani v Galeriji Jakopič. Sens(n)ation je bila izjemno obiskana galerijska vsebina.
Zdi se, da se je veliki spletni »modni bum« v Sloveniji začel šele lani. Kako boljša dostopnost informacij o modnem dogajanju vpliva na Slovence in na razvoj slovenske mode?
Splet je velika globalna vas brez meja, predvsem mladi ga osvajajo že leta … je pa seveda prednost (in lepo), da se informacije podajajo v slovenščini. Na žalost je le malo tistih, ki znajo pisati v izbranem leposlovju, pogrešava kakovostne vsebine in predvsem več selektivnosti. Je pa idealna platforma za predstavljanje oblikovalcev, ki so vezani le na naš prostor. Najboljša formula: globalno z lokalnim.
Koga vse ste povabili? Po kakšnem ključu ste izbirali?
Na Projektu Radar bomo predstavili izbrane modne oblikovalce ter fotografe, ki so se s svojim delom že izkazali, ki premorejo neverjetno ustvarjalno energijo, so inovativni, ki jim umetniška žilica ni tuja … Za ožji izbor smo se odločili po nekajmesečnem raziskovanju in sledenju njihovim kreativnih dosežkom. Ponosni smo, da trenutno v Sloveniji obstaja dobra baza talentiranih ustvarjalcev; šli smo tudi prek meja in tako bomo predstavili tudi genialne kreativce iz Hrvaške, Srbije in Makedonije. Še posebno si štejemo v čast, da lahko na ogled postavimo izbrane kreacije kultnega japonskega oblikovalca, delujočega v Parizu, Kojija Tatsuna, ki bo svoje znanje delil tudi na okrogli mizi, ki bo v sklopu dogajanj. V Maribor pride tudi Kristin Knox, pisateljica z magisterijem iz klasične literature z Oxforda, blogerka, ki s svojim blogom The Clothes Whisperer dosega izjemen doseg.
Kako ste vstopili v stik s temi ljudmi? Ste s kom izmed teh že sodelovali?
Z večino slovenskih oblikovalcev sva pri tem ali onem projektu že sodelovala. S fotografom Sašem Hessom in Emilom Rebekom (zdaj modnim urednikom L’Officiel Homme Italia, ki bo tudi gost ene izmed okroglih miz) smo dolgo časa delali v isti ustvarjalni ekipi. Kar se tiče gostje Kristin Knox, so nam priskočili na pomoč pri British Councilu, Kojija Tatsuna pa bo v Maribor pripeljalo predvsem osebno poznanstvo z modno urednico Projekta27, Danajo Vegelj.