ILUSTRACIJE

Narisana moda

Objavljeno 05. januar 2015 10.15 | Posodobljeno 05. januar 2015 10.15 | Piše: Da. M.

Modna ilustracija doseže tisto prefinjenost, ki je realnost ne more pričarati.

in Harper‘s Bazaarja.

Za zlato dobo modne ilustracije se štejeta začetek in sredina prejšnjega stoletja, ko je nastajala z roko v roki z modnim oblikovanjem in delo oblikovalcev predstavljala v umetniškem slogu. Ilustracije so bile narejene za modne, parfumske in kozmetične oglase.

Njena bolj realistična prijateljica – fotografija – je na naslovnice revij prišla z gospodarskim razvojem in množično proizvodnjo, modna ilustracija pa se je počasi umaknila. Vendar nikoli ni povsem zamrla. Sploh v zadnjih letih jo je prebudila želja po ekskluzivnosti in prestižu, kar ustvari prav ilustracija. Ilustracije so se vrnile v modne revije, oblikovalci so začeli najemati ilustratorje za oblikovanje oglasov in priznana založba Taschen je izdala knjigo Illustration Now!

Slovenka, ki sofisticiranost izraža z ilustracijo

Z vračanjem modne ilustracije se je z njo začela ukvarjati tudi Špela Jambrek, ki je v svet mode vpletena že vrsto let, zdaj pa svoj pečat pušča tudi s svojimi umetninami. Njeno modno ilustracijo so objavili v svetovno znani reviji Dash, in kot pravi, je zaradi našega majhnega trga njen cilj zagotovo kje v tujini.

»Ilustracija je močen kanal izražanja, ker zelo neposredno nosi specifični slog in tok ustvarjalca, ki je morda danes, v času globalizacije, še zanimivejši. Posebno če ga potem nadgradiš s sodelovanjem in ustvariš še bolj specifično rešitev,« pove Jambrekova in doda, da njena kompleksnost ponuja več kreativnih rešitev za eno idejo.

Kombinacije 
so navdihujoče

Ena od takšnih rešitev je tudi kombinacija ilustracije in fotografije. Špela Jambrek priznava, da bi se težko odločila, kateri medij jo bolj prepriča. »Modna fotografija me navdihuje, tudi pri idejah za ilustracije. Kadar sta obe povezani na estetski način, se mi zdi to prav umetniško delo. Morda je tu razlika le v orodju, ki ga uporabljaš. Mene so v nekem trenutku bolj prepričali papir, svinčnik in digitalno risanje.«

Pri razmisleku o tem, za katero modno znamko bi najraje delala, je izhodišče poiskala v skupni viziji koncepta. »Britanska modna znamka Jacquemus in švedska ACNE sta mi na primer blizu konceptualno. Z veseljem bi denimo ustvarjala tudi za linije parfumov Molecule. Možnosti je neskončno – od bolj nekomercialnih do izrazito komercialnih. Oboje se mi zdi navdihujoče. Super se mi zdi, kadar se ilustrator in blagovna znamka srečata v preseku koncepta, ki ju združuje.« 

Deli s prijatelji