Ker je bila ponudba oblačil vintage v Sloveniji precej skopa, sta Nina Štajner (idejna vodja projekta) in Tjaša Gračner (predstavnica za odnose z javnostjo in skrbnica blagovne znamke) sklenili, da prevzameta pobudo. Od prve stojnice z rabljenimi oblačili, ki sta jo postavili v središču Ljubljane kot spremljevalno ponudbo modne revije, so minila tri leta. V tem času se je zvrstilo veliko dogodkov, ki so dobili skupno ime Vintage Vikend, njunemu zgledu pa so sledili številni drugi, ki so v prestolnici odprli trgovinice s tovrstnimi oblačili. Dekleti, ki sta začetnici te scene v Sloveniji, poskušata s prodajno-zabavnimi dogodki modo iz druge roke približati širši javnosti.
Ko omare postanejo pretesne
Njune dogodke spremljajo fotografske razstave, glasbeni, zabavni program, modne revije in izmenjave oblačil. Vsako prireditev poskušata vpeti v okolje, zato puste trgovine spreminjata v tople in privlačne dnevne sobe, opuščene atrije pa v romantične kotičke. Njuna želja je, da se obiskovalci dogodkov sprostijo in se počutijo domače, z njimi nemalokrat spleteta tudi prijateljske vezi. Dogodki so postali pravo stičišče generacij, saj se najstnicam in študentkam pridružijo njihove mame in babice, ki ob nakupovanju obujajo spomine. Za vsak kos
Vintage Vikend je odličen dokaz, da lahko s prodajno-zabavnimi dogodki približata modo iz druge roke širši publiki. |
povesta kratko anekdoto. Oblačila, nakit in modne dodatke, ki so na prodaj, nosita tudi sami, lotili sta se predelave in olepšave starih oblačil ter tako ustvarili modno znamko Vintage Vikend Retouch. Dekleti se radi pošalita, da ko njune omare postanejo pretesne za vsa oblačila, je čas, da vanje spustita obiskovalce dogodkov Vintage Vikend.
Prežeto z nostalgijo
Oblačila kupujeta v tujini. Na vsakem potovanju se ustavita v lokalnih trgovinah vintage in trgovinah z oblačili iz druge roke. Kose skrbno izbereta – ne smejo biti poškodovani, sprani in vsak od njih mora biti nekaj posebnega. Pomembna je tudi starost, pravita. »Izbirava le kose, starejše od 20 let, čeprav včasih med njih zaide tudi kakšen prav poseben kos iz začetka 90. let.«
Njuni dogodki imajo velikokrat tudi širšo družbeno noto. Pomagali sta pri organizaciji dobrodelne izmenjave oblačil na letošnjem MakFestu, to poletje pa skupaj s kolektivom prostoRoža obujata dogajanje v nekoč zanemarjenem ljubljanskem parku Tabor. Eden od teh z imenom Nostalgična sobota je potekal včeraj, na njem se je predstavilo 10 ponudnikov mode iz druge roke. Če vas je včerajšnja vročina odvrnila od sprehoda po promenadi ob taborski cerkvi, vas vabimo na zaključni dogodek pod taktirko Vintage Vikenda, ki bo v parku Tabor potekal 8. septembra.
Modni dogodki so postali pravo stičišče generacij. |
Tjaša in Nina pravita, da je njuno poslanstvo pokazati, da so ta oblačila lepa, nosljiva, kakovostna in da ponujajo izvirno možnost, kako pobegniti uniformirani ponudbi množičnih trgovin ter izraziti svojo individualnost.