MAJA FERME

Ljudje morajo razumeti, da je visoka moda umetnost

Objavljeno 13. oktober 2014 12.15 | Posodobljeno 13. oktober 2014 12.15 | Piše: Da. M.

Maja Ferme je na svetovni razstavi v Parizu predstavljala Slovenijo.

Maja Ferme je iz slikarstva prešla v modno oblikovanje, zato ni naključje, da so njene kreacije prave male umetnine.

Le nekaj dni po vrnitvi iz Pariza smo klepetali z modno oblikovalko Majo Ferme. Francosko prestolnico je obiskala med pariškim tednom mode, vendar je kot predstavnica Slovenije razstavljala na World Fashion – Haute Couture. Poleg kreacij bolj in manj znanih oblikovalcev z vsega sveta je na razstavi stala tudi njena čipkasta umetnina, obleka, ki je preplet sodobnega in tradicionalnega. Pri natančnem laserskem izrezu so pridobljene oblike unikatno izrisane v različnih računalniških programih, tako da ustvarjajo tridimenzionalne podobe, vanje pa je potem vpeta tradicionalna idrijska čipka, ki jo že stoletja izdelujejo klekljarice v Sloveniji in je pomembni del naše kulturne dediščine. »V obleko je vpeta tudi slovenska čebela, matica, ki je simbol družine, marljivosti našega naroda in čistosti narave,« pove oblikovalka in doda, da takšne umetnine pri nas pogosto niso dovolj cenjene.

Slediti je treba 
svojim sanjam

V francoski prestolnici, kjer je nagrado za življenjske dosežke prejel Jimmy Choo, so prikazali kreacije vodilnih mladih modnih oblikovalcev z vseh celin. »Na razstavi v Parizu sem bila uradna predstavnica Slovenije. Izbrala me je obširna skupina strokovnjakov. Eno leto so izbirali predstavnike, po enega iz vsake države, da bi jo najbolje predstavil na področju visoke mode,« je povedala Maja Ferme in dodala, da je ljubljanski teden mode konec koncev očitno segel tudi prek naših meja, saj bi jo sicer težko odkrili. A vseeno, zakaj prav ona? Pravi, da sta se ves trud in vztrajanje na svoji poti obrestovala. »Izkazalo se je, da sta moje prizadevanje in trud pri inovativnem oblikovanju, ročnem delu in uporabi kakovostnih materialov padla na plodna tla. Očitno je to nekdo opazil,« pravi Fermetova, ki zagovarja, da mora vsak slediti svojim sanjam in vztrajati. »Ko se je Christian Dior odločil, da bo podaljšal in razširil krila ter zato porabil več blaga, so ženske, ki so nosile njegovo modo, kamenjali. Ko je Coco Chanel oblikovala malo črno obleko in ocenila, da črna barva ni primerna samo za žalovanje, so se ljudje zgražali. A ker sta vztrajala pri svojem in stala za svojimi kreacijami, sta prodrla ter presegla splošno mnenje. S prilagajanjem ne bomo dosegli nobenih sprememb,« pravi Maja Ferme.

 

Deli s prijatelji