RAZPRODAJE

Kosi izpod pulta

Objavljeno 08. januar 2013 11.12 | Posodobljeno 08. januar 2013 11.09 | Piše: Melita Meršol

Izkoristimo razprodaje zimskih oblačil za dober premislek o nakupu novih kosov, ki počasi, a vztrajno polnijo police in lutke modnih trgovin.

Oblačenje naj bo predvsem preprosto v slogu sproščenega glamurja. Potreba po razvajanju pa se zagotovo kaže tudi pri izbiri modnih dodatkov. Vzemimo si čas pri pomerjanju!

Leto je naokoli. In z njim razprodaje. Uradne. Sezonske. Tekstila in obutve. Končno si bomo lahko privoščili kakšen vroč modni kos, po katerem smo hrepeneli, a je bil v redni prodaji malone nedosegljiv. Upamo, da nas je »počakal« in da so se izplačali nešteti obiski butika, v katerega smo ga hodili hrepeneče ogledovat, pomerjat, samo potipat ter se nato pri trgovki izgovorili, da se še kar ne moremo odločiti. In da se zagotovo vrnemo 18., ko bo kreditna kartica spet sproščena, s prošnjo, ali nam morda lahko izbrano spravi, rezervira, celo skrije pod pult. Krog je sklenjen. Razprodaje so nepreklicno tu, čeprav smo svetlobna leta stran od tistih zaresnih razprodaj, ki se zgodijo »Only in America«, samo v Ameriki. Ko gremo domov po res ugodnem nakupu in smo – zadovoljni, da je joj.

Dobro je vedeti

Gospodarska zbornica Slovenije je objavila navodila za razprodaje. Potrošniki v Sloveniji že poznajo sistem sezonskih razprodaj tekstilnega blaga in obutve. Trgovci morajo upoštevati veljavno zakonodajo in pravila.

Kako bodo potekale zimske sezonske razprodaje in do kdaj?

Pravila Trgovinske zbornice Slovenije pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve določajo začetek zimske razprodaje prvi delovni ponedeljek v januarju, torej včeraj, 7. januarja 2013.

Trajanje določi vsak trgovec sam, če se za razprodajo odloči, vendar do največ 60 dni.

Katere dolžnosti opravljajo prodajalci?

Prodajalec mora svojo razprodajo objaviti na krajevno običajen način. V objavi mora navesti podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Pozoren mora biti na to, da je blago, ki je na razprodaji, označeno s ceno pred znižanjem in z novo, torej znižano ceno.

Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji.

Če se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, lahko v tem času ali pred njo neovirano izvaja akcije, ugodnosti ali popuste, vendar mora v vsakem primeru upoštevati zakonodajo s tega področja, zakon o varstvu potrošnikov, kot tudi določbe zakona o varstvu potrošnika pred nepoštenimi poslovnimi praksami.

In kakšne so pravice kupcev?

Pomembno je, da pri svojih pravicah znajo ločiti med stvarno napako – napako na izdelku samem ter med vračilom oziroma zamenjavo izdelka, če kupcu ni več všeč ali si je premislil.

Pri stvarni napaki se kupcem te njihove pravice ne smejo omejevati in veljajo tudi med razprodajo. V drugem primeru, ko si je kupec premislil in želi vrniti izdelek, ki nima napake, pa je stvar poslovne odločitve posameznega trgovca oziroma njegovega dogovora s stranko, ali ji bo ugodil ali ne.

Znani Slovenki o razprodajah

Bernarda Žarn, TV-voditeljica: »Starejša ko sem (upam, da se ta beseda ne rima po naključju na 'modrejša'), manj me mamijo razprodaje. Imam srečo, da me za televizijske oddaje oblači odlična stilistka Nina Jagodic, in nemalokrat se zgodi, da me kakšno oblačilo tako premami, da ga odkupim. Me je pa Nina tudi naučila, da je dobro pokukati v trgovine v zadnjem tednu razprodaj, ko se na policah in obešalnikih zasvetijo tudi prej včasih skrita oblačila.«

Nina Vipotnik, vodja marketinga v Emporiumu: »Razprodaje zagotovo privabijo v trgovino več kupcev, ki lahko kupijo kakovostnejše blagovne znamke po nižjih cenah. In to je pravzaprav tudi namen sezonskih razprodaj. Najbolje in najhitreje gredo v naši modni hiši v promet plašči, bunde, škornji, torbice... Kupci se odločajo za različne izdelke. Kose, ki se ne prodajo in ostanejo po razprodajah, pa večinoma vrnemo dobaviteljem.« 

Deli s prijatelji