Minuli torek zvečer sem ob pločniku pri teološki fakulteti s tal pobrala podobo Svete družine, ker se pač ne spodobi, da kaj takšnega leži na tleh. Potem sem na hrbtni strani prebrala agitacijo za družinski referendum. Vzelo mi je sapo. Neznosno. In nevzdržno. Zloraba svete družine v imenu nove zlorabe – kratenja pravice do življenja vseh drugih slovenskih družin (popolnih in nepopolnih) in oblik bivanja. Ljudje si res dovolijo več, kot jim to življenje namenja in podarja. Nevarno!
Mini zloženko odložim na okensko polico teološke fakultete.
Potem me začne gristi, kaj neki tam vendarle piše, in prihodnji večer odidem ponjo. Čaka me. Nihče ne mara za njo. Škofje povedo, da so družine naše največje bogastvo. Zavod KUL.si in Civilna iniciativa za družino in pravice otrok mi povesta, naj grem na krajevni urad in oddam podpis za družinski referendum. Stvar je sicer že passé. Dr. Aleš Černič, profesor religiologije s FDV, pojasni, da slovenska cerkev hodi po samem robu ustavnega načela ločenosti od države. Nemalokrat, nazadnje tudi pri družinskem zakoniku, pa zna pošteno stopiti čez.
Sabina Obolnar, odgovorna urednica One |
Novomeški župnik Jože Pavlakovič odkrito agitira med svojimi farani, rekoč: »Ob sodnem dnevu ne bo moderno sedeti na levici, ampak na desnici v nebesih.« Na letaku pove še marsikaj, da bodo verniki na poti v nebesa verjetno vprašani: »Kako si se obnašal na volitvah? Ali si se jih sploh udeleževal? Ali si podpiral stranke, ki izhajajo iz prejšnjega režima, ki je naredil toliko gorja našemu narodu?« Janez Gril iz škofije Novo mesto zanika vmešavanje cerkve v politiko, pove pa, da se župniki včasih nekoliko nerodno izrazijo in da to ni bilo ne prvič ne zadnjič, ker smo vsi ljudje. Niko Marovt, župnik iz Kozjega, je med nedeljskima mašama jasno povedal, koga bo volil, in medtem še besno zmerjal Jankovića z barabo. Ivan Štuhec agitacijo lokalnih župnikov in zmerljivke pojasnjuje, rekoč, da politiki še huje zlorabljajo cerkev kot en vaški župnik. Kar pa po njegovem dokazujeta predvsem Zaresov predvolilni spot (Kaj pa če bi zares ločili Cerkev od države) in Jankovićeva konvencija.
Mala vasica pri Ptuju. Podeželska idila. In nagnusna zgodba. Štiri dekleta prijavijo župnika za spolno zlorabo. Obsodijo ga na leto in pol pogojno. Nato ga višje sodišče oprosti z obrazložitvijo, da otipavanje zadnjice in prsi mladoletnih punc ni spolna zloraba, ker ne morejo dokazati, da se je župnik pri tem spolno potešil. Vrhovno sodišče je oprostilno sodbo potrdilo.
Štiri prizadeta/oskrunjena dekleta so nasilje župnika zelo jasno popisala, otipaval jih je po prsih in zadnjicah, silil v pogovore o spolnosti, kadar pa je bil alkoholiziran, je bilo njegovo početje še drznejše in nagnusnejše. Nasilni odnos so na sodišču potrdile še druge priče. Potem pa mlajša vaščanka v kamero pove, da je to nemogoče, ker je njihov župnik pošten in da mu je to bilo zagotovo nameščeno (ne pove pa, kdo mu je to namestil), mlajši vaščan pa, da je to seveda laž, in če jih je res kdaj prijel, je to bilo prijateljsko. Vidite, in na tej točki bi pravna država morala narediti temeljni rez. Otipavanje mladoletnih oseb kjer koli ni nikoli prijateljsko, otipavanje po prsih in zadnjici pa je spolni napad! Tega uboga vaščanka in vaščan ne vesta, kar je strašno, še izvemo v oddaji Preverjeno. In to je generalna patologija slovenske družbe! Odvetnik Rok Čeferin pove o zlorabah naslednje: da zdravniki ne prijavljajo sumov zlorab, da matere molčijo, še več, svoje otroke celo silijo, da spreminjajo oziroma zanikajo pričanja o spolni zlorabi (ki se pogosto zgodi v matični družini in ožjem sorodstvu).
Spomnimo. Albin Žnidarič je prvi župnik v Sloveniji, obsojen na petletno zaporno kazen, ker je spolno zlorabljal tri duševno zaostale dečke. Franci Frantar, Karl Jošt, Anton Kmet. Obsojeni. Zaradi spolne zlorabe. Farani o njih še danes pripovedujejo v presežkih: zelo skrbni gospodarji in dobri župniki. Starejši faran se spomni, da se jim punce najbrž ponujajo.
Ja, težko nam je v takšni deželi, kjer vlada odsotnost razuma. Dostojanstva. In kjer se je izgubila enota za človečnost!
Pisateljica Azra Širovnik v današnji Oni pravi, da je zgodovina človeštva zgodovina incesta. Zmoremo razumeti to trditev?!