MODNO

Kdo nam kroji smernice?

Objavljeno 04. februar 2015 11.20 | Posodobljeno 04. februar 2015 11.21 | Piše: Ajda Janovsky

V Sloveniji lahko kupujemo večino najbolj priljubljenih svetovnih znamk oblačil, a ponudba ni vedno enaka londonski ali barcelonski. Kdo in kako sprejema odločitve o tem, kaj se bo prodajalo pri nas?

Izvršna direktorica Modiane Jerneja Jager pravi, da jih pri izboru vodijo modne smernice, povpraševanje in želje kupcev.

»Izbor kolekcij oblačil poteka v showroomih v evropskih prestolnicah, vsaj pol leta vnaprej,« pojasnjuje vodja blagovnih znamk Margareta Rodošek iz veleblagovnice Nama. Poleg modnih smernic v Nami pri izboru upoštevajo tudi značilnosti posamezne blagovne znamke. »Vsaka ima svojo zgodbo, ki ji sledimo pri izboru kolekcije. Za nas so zelo pomembne predstavitev in modne kombinacije, ki jih kolekcija ponuja. Ker imamo v veleblagovnici Nama veliko blagovnih znamk, različnih zgodb in stilov, je pomembno, da jih med seboj uskladimo in naredimo izbor oblačil, ki bo zadovoljil naše zveste kupce, ne glede na spol, starost in življenjski slog. Nekatere kolekcije se prodajajo kar same, pri drugih pa je za prodajo potrebne več spretnosti,« dodaja.

Upoštevajo želje

Kaj bomo v Sloveniji kupovali in česa ne, je odvisno od želja kupcev, kot jih presodijo zaposleni v trgovinah, modnih smernic, kakovosti, značilnosti posamezne blagovne znamke, nakupnih pogojev in prodajnega potenciala. »Vse leto skrbno spremljamo prodajo vseh blagovnih znamk, da lahko uspešno izberemo oblačila za prihajajočo sezono. Izbor posameznih kosov prilagodimo kupcem znamke. V zadnjem času je vedno bolj pomembna končna cena izdelkov, kar moramo upoštevati že pri naročanju,« razlaga Rodoškova. »Časi, ko so modni dobavitelji Sloveniji namenili ponudbo za vzhodne trge, so minili. Danes lahko v naših trgovinah najdete natančno take kose kot v Italiji, Avstriji, Nemčiji ali Angliji,« pa razkriva izvršna direktorica Modiane Jerneja Jager. Tudi v Modiani jih pri izboru kolekcij vodijo smernice ter povpraševanje in želje kupcev.

Časi, ko so Sloveniji namenili ponudbo za vzhodne trge, so minili.

Tuje znamke 
nimajo omejitev

Kot pojasnjujeta strokovnjakinji, tuje znamke glede izbire kosov ne postavljajo trgovinam nobenih omejitev. »Kupimo lahko vse ali samo delčke zgodb, ki jih blagovna znamka ponuja. Večjo ponudbo ko imamo na voljo, lažje je narediti dobre prodajne zgodbe. Za dobro prodajo moramo pametno izbrati, da lahko kolekcija blagovne znamke ponudi čim več različnih kosov. Večkrat se zgodi, da kos, ki je v trenutku izbire favorit, pozneje sploh ne pride do proizvodnje, saj je bilo zanimanja oziroma naročil premalo in ga proizvajalec ne izdela. Takšen izpad lahko nadomestimo s podobnim izdelkom, ki ga imamo na voljo med tekočo sezono. Tudi blagovne znamke se prilagajajo nam, svojim zvestim kupcem,« pravi Rodoškova. Podobne izkušnje imajo v Modiani. »Dobavitelji podajo usmeritve oziroma predloge, na primer, kateri kosi oblačil so must have (nepogrešljivi v vsaki garderobi) in bodo po njihovi oceni najbolj prodajni, hkrati pa nam povedo, katere bodo uporabili pri promociji znamke, v marketinške namene. Naša je nato končna odločitev, ali bomo predloge tudi upoštevali,« pove Jagrova.

Kupec je lahko znan

Slovenci menda za modne kose nismo pripravljeni seči pregloboko v žep. Čeprav sogovornici menita, da ni pravila, kaj se bo prodajalo in kaj ne, imamo slovenski kupci nekaj skupnih lastnosti, ki vodijo trgovine pri izbiri posameznih kosov. V Modiani domačega kupca opisujejo kot tistega, ki »prisega na kombinacijo modnih smernic, udobnosti in funkcionalnosti, ki dovoljuje različne variacije znotraj ene kombinacije in zadovoljuje potrebo po urejenosti od jutra do večera – vse to po prijazni ceni«. V Nami, kjer ključne informacije o potrebah in željah kupcev zbirajo v veleblagovnici, pa pravijo, da nekatere kose naročajo za že vnaprej določeno stranko. »Predvsem na oddelku perila velikokrat kupujemo za znanega kupca,« razkriva Rodoškova.

Klasika je zakon

Slovenci smo pri izbiri oblačil konservativni in ostajamo zvesti klasiki. Ekstremno modni izdelki se pri nas ne prodajajo dobro. »Tudi barve so še vedno uganka in ne vemo, kako jih vplesti v smiselne modne kombinacije. Vse to upoštevamo pri izboru kolekcij, s katerimi poskušamo kupcem približati zadnje modne smernice. Pri dobrem izboru so pomembni občutek za modo, zadostna informiranost in stalna prisotnost med kupci, saj so prav oni tisti, ki kažejo pravo pot,« menijo v veleblagovnici Nama. V Modiani kupci trenutno zelo radi kupujejo kavbojke, plašče in elegantne bluze, med kosi za moške pa maturantske obleke. 

Deli s prijatelji