ELITNE URE

Kako pa vi tiktakate?

Objavljeno 07. februar 2015 11.00 | Posodobljeno 07. februar 2015 11.00 | Piše: Petra Kancler

S sejma visokega urarstva SIHH v Ženevi vam ekskluzivno predstavljamo najnovejše modele ur, ki so bile premierno predstavljene ozkemu krogu izbrancev.

O tem, da v življenju vsak trenutek šteje, smo si vsi edini. Da je lahko minuta zelo kratka ali zelo dolga, pa je znal povedati že Albert Einstein, ki je k dejstvu šaljivo dodal, da je vse pač odvisno od tega, ali sediš ob lepem dekletu ali na vroči plošči.

Zgodba iz
 Tisoč in ene noči

Obiskati sejem visokega urarstva SIHH v Ženevi, kamor je vstop dovoljen le z osebnim vabilom, je vsekakor prav posebno doživetje. Ob pogledu na dragocene urarske umetnine, ki jih imamo povabljenci na sejmu vsako leto privilegij videti prvi na svetu, človeku kratko malo vzame sapo. Sloviti razstavni prostor Palexpo v začetku leta namreč vsakič tiktaka v ritmu najprestižnejših znamk. Ugledne urarske hiše, kot so Cartier, Piaget, Van Cleef&Arpels, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, Audemars Piguet, IWC, Montblanc in Panerai, če omenimo le nekatere izmed prisotnih, na razkošnih razstavnih prostorih (ti, odeti v žamet in usnje, spominjajo na ekskluzivne butike) posebej povabljenim gostom kot prvim na svetu predstavijo svoje najnovejše kreacije. Varnostna kontrola pri vhodu je seveda nepopisna, a ko ti enkrat uspe vstopiti, se človeku na ponosnih 24.000 kvadratnih metrih odpre pogled, ki spominja na zgodbe o Tisoč in eni noči.

Pravijo, da so dragocene ure bolj domena močnejšega spola, sploh ker gre za tisti redek nakit (ob manšetnih gumbih in poročnem prstanu, seveda), s katerim se vsakodnevno kitijo moški. In da tudi večino ur za ženske izberejo moški kot drugi nakup, za katerega se odločijo večinoma takrat, ko izbirajo zase. Teorija, ki danes, tako so mi razložili, še zdaleč ne drži več, saj uspešne moderne ženske tako pri dragih urah kot nakitu ne poznajo več zadržka, da bi v draguljarno vkorakale same in izbrale, kar jim je všeč. A kar drži kot pribito, je naslednje: da moški pri urah večinoma padajo na komplikacije, ženske pa na dizajn. Medtem ko ženske prepričajo kreativnost in estetika stvaritve, emocije in barva kamnov, potrebujejo moški neke vrste zavarovanje s področja tehnike, inovacij visokega urarstva, da so pripravljeni potrošiti toliko denarja. Veliki komplikaciji, kot sta na primer tourbillon in minutna repeticija, sta tako skoraj opravičilo za nakup, ki – kot smo videli na sejmu – lahko pri najdražjih in najredkejših kosih zlahka stane tudi milijone.

 

Deli s prijatelji