MODNI SCENARIJ

Izvirni potiski slovenskih oblikovalk

Objavljeno 16. avgust 2016 12.20 | Posodobljeno 16. avgust 2016 12.21 | Piše: Melita Meršol

Karmen Sanda in Barbara Franjić, modni oblikovalki

"Ustvarjava za samozavestne ženske z natančno postavljenimi cilji v življenju in s polno pozitivne energije, ki se ne bojijo živih barv in vzorcev ter rade izstopajo," je kreativna vizija oblikovalk Karmen Sanda in Barbare Franjić.

Karmen Sanda in Barbara Franjić sta se po večletnem zbiranju izkušenj združili v izvirni modni znamki. Njuna Patricia Pie predstavlja nasmejano, zabavno, pozitivno osebo, ki uživa življenje. Ne boji se novih stvari, živih barv in vzorcev, različnih struktur in udobnih krojev. V izbranih kosih se skriva sporočilo, posebno vrednost in unikatnost pa jim prida potisk izvirnih modnih ilustracij.

Kako sta se pravzaprav našli in kaj je bilo ključno, da sta začeli sodelovati?

Spoznali sva se leta 2000 v prvem letniku na fakulteti za strojništvo v Mariboru, kjer sva študirali tekstilstvo, smer modeliranje oblačil. Kar nekaj let je trajalo, da sva se sprejeli kot prijateljici, saj sva bili iz popolnoma različnih okolij. Zbližali sva se na končnem izletu in od takrat ostali neločljivi. Blagovno znamko sva ustvarili novembra 2013. Najprej sva izdelke nesli na sejme čez mejo. Odziv je bil fantastičen. Na Dunaju in v Gradcu sva poželi pohvale, kar nama je dalo prvi pravi zagon, da začneva svojo zgodbo.

... in nastala je blagovna znamka Patricia Pie. Kaj pomeni to ime?

Vsa leta sva iskali navdih na raznih modnih dogodkih in izbirali imena iz filmske industrije, ki poosebljajo najin okus in želje: Brigitte Bardott, Betty Boo, Marilyn Monroe... Ime Patricia pa nama je obema všeč že od malega. Podeliti sva ga nameravali svojima otročkoma, zato sva sklenili, da bova poimenovali svojo blagovno znamko Patricia Pie, saj je konec koncev tudi to najin otrok. Z besedo Pie sva se poigrali, da bo misteriozno in dvoumno: lahko je priimek, dejansko pa pomeni pita. Obe sva sladkosnedi in jo obožujeva. Pita je prav tako sinonim za življenje, za pestro življenje. Torej Patricijina pita.

Kakšna sporočila nosijo vajine stvaritve?

Vsak kos je izdelan z ljubeznijo in skrbno izbranimi materiali. Predvsem je najino sporočilo v bogatih potiskih (večino ilustrira Karmen, op. a.). Ker se potiskov lotevava sami, lahko sporočilca s slikicami ali besedili implementirava tudi sami. Najbolj odkrita sporočila so skrita v najinem prvem izdelku, ki naju spremlja že tretje leto. To so bombažni puloverčki z bogatimi ilustracijami, v notranjosti imajo odtisnjen pregovor, namenjen tistemu, ki ga nosi. S tem spodbujava vsakega imetnika k pozitivnemu razmišljanju.

Kaj vaju poleg motivov Gustava Klimta še navdihuje?

Vsako sezono najdeva nov navdih. Za letošnjo pomlad-poletje naju je navdihovala Italija s Toskano in Sicilijo. Zimsko kolekcijo so krasili impresionisti, z veliko dodatkov starih kovancev, ključev, okvirjev... Včasih pa posebej za kakšno podjetje ali promocijska oblačila ustvariva popolnoma nov tisk. Tako je letošnjo pomlad dobila podobo oblekica Perfect Patricia za Perfect body iz Maribora. V tem primeru navdih iščeva v samem podjetju in poskušava z ilustracijo približati njegovo celotno podobo javnosti. Gustav Klimt pa je navdih veliko umetnikom in naju inspirirajo vsi veliki umetniki, ki ne pozabljajo na detajle oblačil in se igrajo z veliko vzorci in barvitostjo. Klimt je eden od teh.

Se zelo ozirata tudi na modne smernice?

Seveda, ampak nikoli ne pozabiva na nosljivost izdelka. Tako doseževa večjo publiko.

Kateri materiali in barve so najbolj vajini?

Barve se iz sezone v sezono spreminjajo. Zmeraj jih imava v kolekciji veliko. V zimski sva, denimo, barvitost razbijali z belo in črno. Spomladansko-poletno kolekcijo pa sva razbijali s kožno-peščenimi barvami, ki so letos zelo popularne, in seveda s klasičnimi živimi odtenki, kot so pariško modra, rdeča, peščena.

Šivata sami?

Za zdaj še vedno. »Težje« izdelke, kot so vrhnja oblačila, pa tudi s pomočjo šivilj.

Povejta nam še malo o nakitu.

Nakit za najino kolekcijo izdeluje prijateljica, ki se pojavlja pod imenom B-reflection. Po šivanju je veliko ostankov, ki jih resnično neradi zavrževa. Vse dava v reciklažo. Bojani uspe iz večine najinih ostankov narediti unikaten, moderen nakit, ki zajema verižice, zapestnice in ure.

Kako pa se lesketa Patricia Pie v letošnjem poletnem soncu?

Letošnjo poletno kolekcijo zapolnjujejo krila na polni zvon, v vseh dolžinah, v vseh barvah in različnih materialih: usnje, šifon, šifon s 3D-nanosom, til, zgornji deli z različnimi dolžinami rokavov in različnimi rokavnimi rezi so pri Patricii Pie zmeraj pisani. Le včasih se zgodi kak enobarven kos, ki je namenjen za dobro kombinacijo s pisanim spodnjim delom. Obleke in tunike so okrašene z motivi iz Sicilije in Toskane, z velikimi rdeči maki in znamenitimi arhitekturnimi dosežki Toskane. Igrali sva se tudi s čipko in ustvarili elegantno obleko ter športno elegantno tuniko za vsak dan. Vrhnje oblačilo, ki naju spremlja to sezono, so pisane bomber jaknice, ki so poleti dobile še prosojne materiale.

Katerim ženskam so namenjeni kosi vajine modne pite?

Samozavestnim ženskam z natančno postavljenimi cilji v življenju in s polno pozitivne energije, ki se ne bojijo živih barv in vzorcev in rade izstopajo. Seveda Patricia Pie obleče tudi otroško in moško populacijo.

Kakšno pito pa imata najraje sicer? Jo znata tudi speči?

Seveda znava. Ko nama čas dopušča, radi eksperimentirava z novimi okusi. Za zdaj prisegava na borovničevo ali brusnično. Da pa ostane osvežilna, je vsekakor nujen dodatek skute ali jabolk.

Čemu se trenutno najbolj posvečata?

Trenutno že novi, medsezonski – predzimski kolekciji, saj bi se radi predstavili na Fashion weeku.

V kakšnih krojih in odtenkih bo torej Patricia Pie plesala na jesen?

Pridite z nama na Fashion week in se prepričajte o najini zgodbi sami. Če vam ne uspe, naju spremljajte. Vsega ne smeva odviti iz tančice. (smeh)

Zaupajta še, kje lahko kupimo vajine modne stvaritve.

Najine izdelke si je možno ogledati, pomeriti in kupiti na Rudniku v Studioo Galerija na Ukmarjevi 4 in v trgovini ZOOFA na Bregu 12 v Ljubljani. Na družabnih omrežjih sproti oglašujeva nove kose, dogajanje, deliva nasvete in pa seveda poročava, kje in kdaj sva osebno na voljo v trgovini, da se individualno dogovorimo o posebnih željah naših strank. 

Deli s prijatelji