INTERVJU

Detajli in nepopisna ženska energija

Objavljeno 06. maj 2012 10.00 | Posodobljeno 06. maj 2012 10.00 | Piše: Petra Kancler

Modna oblikovalka Tanja Zorn Grželj teži k temu, da so njena oblačila dizajnirana in ne le modni preblisk, ki ugasne že naslednjo sezono.

Izhodišče raziskovanja Tanje Zorn Grželj so bili prav krog, pika, sonce, luna. Foto: Philips Fashion Week

Simpatično temnolasko smo ujeli tik pred odprtjem njenega novega razstavnega salona v Novi Gorici. S kolegico sta združili moči in soustvarili nov prostor, kjer bosta skupaj s Tanjinimi kreacijami sobivala urbani spa in galerija gostujočih dizajnerjev.

Kako bi opisali svojo aktualno kolekcijo?

Občutenje, ki ga želim preliti v svoje ustvarjanje, je prav gotovo ženska energija, ki je bolj intuitivna kot racionalna, bolj blaga kot agresivna, bolj barvita kot siva, bolj radostna kot zaskrbljena. Izhodišče raziskovanja so bili prav krog, pika, sonce, luna. Ko začneš temu slediti, se odpirajo vprašanja o lastnem krogu, tako intimnem kot vseobsegajočem, o tem, kaj še lahko sprejmemo in zaobjamemo.

Kateri so po vašem obvezni kosi aktualne sezone, ki ne smejo manjkati v omari nobene modno ozaveščene ženske?

Prav gotovo so to obleka ali krilo do tal, mali oprijeti top in torbe, živobarvne in polne skrivnosti. Pa pikasto-črtasti vzorci in mehki prosojni, fluidni materiali, ki sledijo telesu.

Imate zaščitni znak, po katerem ste prepoznavni v svojih kreacijah?

Če pogledam nazaj, na več kot 20 let kreiranja, menim, da je bil že s prvo kolekcijo zakoličen moj izraz: obleko vidim kot ravnotežje med telesom, intimo posameznika in okolico, ki nas obdaja. V tem medprostoru je moje igrišče. Rada imam ročna dela, ki jih poskušam prevesti v tehnično izvedljive detajle, ki funkcionirajo tako po uporabnosti kot estetskem izrazu. Prav detajl je moj močan poudarek, ki ne le zaustavi pogled, ampak ga tudi zadrži in pritegne, da si stvar pogledaš od blizu.

Kaj vaše stranke najbolj cenijo?

Ob tem, da mi zaupajo, s časom hvaležno spoznajo, da mi je bliže dizajn kot moda. To pomeni, da težim k temu, da so oblačila dizajnirana in ne le modni preblisk, ki ugasne že naslednjo sezono. S tem ni seveda nič narobe, ampak za take pobege in apetite je varneje, če jih zadovoljiš z nakupom nizkocenovnih blagovnih znamk, kjer ni kakovosti v izdelavi in materialih.

Kaj opažate pri ženskah, ki prihajajo k vam, kako se spopadajo z novo modo in modnimi smernicami?

Moj namen je, da jih ozaveščam, ampak po meri posameznice. Vsaka ima svojo lastno zgodbo in moja kolekcija je le osnovni okvir, ki služi meni, da razvijem nove modele in jih pozneje preoblikujem po meri strank. Oblačila so zame res čarovnija, tako pri ustvarjanju kot nošenju.

Bi rekli, da smo Slovenke modno dobro obveščene in si upamo?

Tako kot ta trenutek manjka preproste zdrave pameti, manjka tudi dobrega okusa. V poplavi vsega se je nekje izgubil, ljudje so zmedeni in verjetno tudi frustrirani, ker je res težko dobro izbrati in sestaviti, poleg tega pa še paziti na kakovost in ceno. Vidim, da je končno prišel naš čas, Slovenke se vse bolj obračajo po slovenskih blagovnih znamkah, postajajo samozavestnejše in drznejše. Tudi peščica modnih navdušenk, ki kupijo vse, kar ponuja rumeni tisk, ima večkrat težave prav z okusom. Menim, da okusno oblečena ženska hodi pred svojim oblačilom in nikakor ne potrebuje, da se že na daleč vidi, katero blagovno znamko nosi.

Deli s prijatelji