Končno si bomo lahko privoščili kakšen vroč modni kos, ki je bil v redni prodaji pregrešno drag. In vendarle vreden potrpljenja. Upamo, da nas je počakal in da so se izplačali večkratni obiski trgovine, v katero smo ga hodili hrepeneče ogledovat in vsakič znova pomerjat ter se nato izgovorili pri prodajalki, da se še kar ne moremo odločiti in da se vrnemo, ko bo plača, s prošnjo, ali nam morda lahko izbrano spravi ali celo skrije pod pult. In kako gre že tisto? Če nam je nekaj namenjeno, nas bo počakalo. Sezonski krog je sklenjen in uradne razprodaje so nepreklicno tu.
Modna dirka se je začela, pa če kaj potrebujemo ali ne. Nekateri najbolj neučakani kupci celo ob nočnih urah bivakirajo pred trgovinami, da lahko zjutraj zavzamejo čim boljši nakupovalni položaj. Trgovci pa zelo dobro vedo, kako tudi že pred razprodajami privabiti neustavljivo hrepeneče modne duše, da bodo slekle aktualne lutke in jih pripravile za nove pomladno-poletne smernice. Včasih se namreč zdi, da so razprodaje vse leto, ne le dvakrat. Tu so nebeško ugodne velikonočne ponudbe, zaljubljen Valentinov trenutek, hudičevo dober popust za Miklavža, angelski izkoristek pred božičem, dva kosa za ceno enega na prvi pomladni dan in še in še ... V Angliji pa imajo vsako leto, tradicionalno, dan po božiču tako imenovani boxing day, ko se trgovine za en dan odprejo že zelo zgodaj in zaprejo šele v poznih večernih urah, ponujajo pa res prave zimske razprodaje! Na ta dan so namreč vse stvari znižane tudi do 75 odstotkov, kar je v Sloveniji še vedno misija nemogoče. Veselimo se lahko 30 ali 40 odstotkov popusta.
Morda še anekdota o tem, kaj razprodaja pravzaprav je. Okoli leta 1955 je dvajset odstotkov slovitega, a po padcu borze tudi propadajočega draguljarskega podjetja v New Yorku, Tiffany & Co., prevzel podjetni Walter Hoving in si takoj omislil imenitno in dobičkonosno trgovsko ukano – velike razprodaje in se tako najprej rešil odvečne krame ... Amerika prav tako vsako leto ponuja razprodaje, kot se šika. Clearance sales, čistilne, dokončne razprodaje znajo osrečiti kupce tudi s številko minus 80 odstotkov.
No, pa pustimo podrobnosti. Če povzamemo slovitega pokojnega modnega kreatorja Yvesa Saint Laurenta, ki je povedal kultni stavek: »Moda zbledi, slog pa je večen.« Kupujmo torej po pameti, tako na razprodajah kot v sezoni, ki prihaja ter prinaša vedno nove in nove stvaritve.
VEČ V TISKANI IZDAJI PRILOGE ONA