INTERVJU

Alenka Globočnik: Naj obleka pove več kot tisoč besed

Objavljeno 16. junij 2014 18.00 | Posodobljeno 16. junij 2014 18.00 | Piše: Petra Kancler

Pravi slog oblačenja bo dvignil vašo samozavest in vam pomagal na poti k uspehu.

V poslovnem svetu je zelo pomemben prvi vtis, poskrbimo, da bo primeren, kajti ubran zunanji videz hitreje odpira vrata, prihrani čas in denar tako nam kot podjetju, ki ga predstavljamo. Primerno izbrano oblačilo, ustrezna barva, dodatki in vonj so pomembni elementi nebesedne komunikacije.

Danes je nujno, da naša podoba govori o naših sposobnostih. S poznavanjem zakonitosti na področju sloga bodo naši signali okolju privlačnejši, delovali bomo bolje tako navznoter kot navzven, posledično bomo samozavestnejši.

Šele ko se naučimo pravil in možnosti oblačenja v poslovnem svetu (kodeks poslovnega oblačenja) in dobro poznamo svoje lastnosti in posebnosti, lahko sprejmemo izziv, kako sodobno, kreativno in samozavestno izraziti sebe z oblačili.

Pogovarjali smo se s priznano modno oblikovalko Alenko Globočnik Fabjan, ki na to temo v okviru Agencije Poti tudi predava.

Kakšen je danes ubran zunanji videz, ki v poslu hitreje odpira vrata?

Zavedati se moramo, da prvi vtis ustvari naša zunanja podoba in šele nato spregovorijo naše znanje in sposobnosti. Podoba torej postaja nesramno pomembna. Če je primerna, da moč in vpliva na potek ter rezultat poslovnega srečanja. Poslovno oblačenje je kultura oblačenja.

Vsaka oseba, ki deluje v poslovnem svetu, mora dobro poznati pravila poslovnega oblačenja, tako imenovani dress code. Šele nato lahko samozavestno oblikuje lastni slog, v katerega vnese osebnostne lastnosti. Tedaj pravimo, da je podoba celovita. Tista, ki odpira marsikatera vrata, je celovita in zanimiva ter deluje samozavestno in odločno.

Kje so meje drznega, ki omogočajo izražanje lastne 
(p)osebnosti ob vsem spoštovanju poslovnosti?

Meje drznega bi poimenovala v »oblečeni s slogom«, kar pomeni upoštevanje naravnih danosti, in sicer oblike telesa in naravne obarvanosti, upoštevanje poslovnega okolja in seveda ciljev. Nismo brezpogojno odvisni od modnih smernic, a še vedno oblečeni sodobno. Tako oblečeni smo odlično sprejeti v okolju, tudi če malenkost kršimo pravila poslovnega oblačenja.

Katera pa so najpomembnejša pravila poslovnega oblačenja?

Odvisna so od ravni in priložnosti poslovnega dogodka. Za vsako poslovno raven obstajajo različna. Na primer: če dress code zahteva tradicionalno poslovno obleko, bo naša podoba diskretna, zelo profesionalna in formalna. V tem primeru bo moški oblekel temno obleko z belo ali svetlo srajco in si nadel diskretno kravato in tako dalje. Ni najpomembnejših pravil, vsa so pomembna!

Katere so najpogostejše napake, ki jih delamo?

Ko zdrsnemo s primerne ravni na neprimerno. Za ta zdrs so lahko krivi umazani, ponošeni čevlji, premajhna ali prevelika in izzivalna oblačila ali taka iz materialov slabe kakovosti in izdelave. Še tako lepo oblačilo napačne velikosti in slabe kakovosti izgubi vso vrednost. In še tako lepa postava je videti nemogoča v takih oblačilih. Rada bi poudarila, da z neprimernim poslovnim oblačenjem pokažemo nespoštovanje do sogovornika, podjetja, dogodka in ne nazadnje do sebe.

Lahko bralcem postrežete s petimi stilskimi nasveti, ki bodo odločilno vplivali na njihov poslovni videz?

Najpomembnejše je, da svojo podobo oblikujemo v harmonično in celovito skladnost. Oblačila, nakit, dodatki, obutev, pričeska, ličenje, vse, kar imamo na sebi, mora delovati povezano.

Ženske naj se izogibajo žal prevečkrat videni kombinaciji preglobokega dekolteja in prekratkega krila. Tako oblečene delujejo neokusno in ceneno. Samozavestna ženska si te kombinacije ne sme nikoli privoščiti. Pravijo, več kože pokaže, manj avtoritete izkazuje.

Pretirana skladnost, recimo rdeč suknjič, rdeče hlače, rdeči čevlji, rdeča torbica, nas postavi v minuli čas. S tako podobo pokažemo neinovativnost in zastarelost.

Tudi preveč modnih dodatkov, preveč nakita ali tako imenovani nakit v kompletu (enaki ogrlica, zapestnica, uhani, prstan) izpade brez pravega sloga. Nadenite si en močnejši, opazen in kakovosten kos, ki se bo lepo povezal s preostalo podobo.

Velikost oblačil je izjemno pomembna. Oblačenje v premajhna ali prevelika oblačila, s katerimi bi radi poudarili obline ali skrili odvečne kilograme, ima ravno nasprotni učinek od želenega. Optično nas razširijo, hkrati pa dajemo vtis neurejenosti.

 

image
Alenka Globočnik Fabjan je uspešna in priznana modna oblikovalka, ki že petnajst let deluje na področju mode, sloga in svetovanja za celovito podobo osebnosti. Njeni specifičnost in izjemnost sta prav v tem, da prepozna in poišče originalni in edinstveni slog za vsakogar. Celovita in usklajena podoba naj bo umetnina, v kateri odsevajo naše osebne lastnosti, naravne danosti in profesionalne sposobnosti. Naj spregovori naš kreativni jaz. Prepoznavna je tudi po lastni blagovni znamki Akultura.

 

Deli s prijatelji