PARKIRIŠČE

Zmerni avtomobilski optimizem preveva Evropo

Objavljeno 24. junij 2015 18.40 | Posodobljeno 24. junij 2015 18.42 | Piše: Aleš Kovačič

Maja je bila prodaja avtomobilske pločevine v EU večja za skromnega 1,3 odstotka, a je še tako skromni plus boljši od skromnega minusa. Nemci so bili zadržani.

Prodaja osebnih avtomobilov je pomemben kazalnik splošnega gospodarskega stanja, saj gre za posel s trajnejšo potrošno dobrino. Avtomobilski optimizem v zadnjem času preveva tako ZDA kot združeno Evropo, tudi Slovenijo.

Vse lepo, idilično? Ni nujno.

Zakaj je prodaja avtomobilov tako pomembna? Ta industrija zaposluje veliko ljudi (na Slovenskem od nje živi menda vsak osmi zaposleni Slovenec), nakup pa je običajno precej premišljen in vsaj načelno potrjuje domnevo o dobrih časih. Kakor koli že, v 28 državah EU je bilo maja prodanih 1,1 milijona osebnih avtomobilov oziroma 1,3 odstotka več kot maja lani. Povečanje ni vesoljno, a je ta skromni plus veliko boljši kot skromen minus. Majsko povečanje je sicer že 21. po vrsti, vendar drugo najskromnejše v zadnjem času – le lanski november je bil z 1,2-odstotnim povečanjem slabši.

Nemčija je tokrat odpovedala

Avtomobilsko igro v EU vodijo veliki trgi, zlasti Nemčija. Ta je imela v maju minus, saj je prodaja padla za 6,7 odstotka, kar je veliko. Težko je reči, zakaj se je to zgodilo, a Nemci so, kot je splošno znano, previdni, kajti nezaposlenost kljub vsem pozitivnim kazalnikom ne pada, nekaj pesimizma pa prinaša tudi vse, kar se dogaja z Grčijo. Bo kar držalo – ko kihne (avtomobilska) Nemčija, vsi drugi dobijo nahod.

Povrhu se je v petem letošnjem mesecu slabo odrezala tudi Francija, kjer je bilo v trgovinah za 3,5 odstotka manj kupcev; mimogrede je treba dodati, da je Renaultov captur še naprej eden najuspešnejših avtomobilov. Bistveno drugače je bilo v Španiji, kjer je bila prodaja večja za visokih 14 odstotkov, v Italiji za 10,8 in v Veliki Britaniji za 2,4 odstotka. Skratka, tudi v prihodnje bo veliko odvisno od tega, kako se bodo do avtomobilov vedli Nemci, ki sicer veljajo za najbolj avtomobilsko navdušene Evropejce.

Kaj pa manjši trgi, recimo tisti na Portugalskem, v Grčiji, na Slovaškem, Hrvaškem? Količinsko je prodaja na vseh teh prostorih dokaj skromna, kar je razumljivo, kajti gospodarska kriza je pustila posledice, hkrati pa so to tudi po številu prebivalcev večinoma majhne države.

Zanimiva je Grčija, Helenska republika, ki je zadnje mesece na prvih straneh. Ta je maja imela kar 21-odstotno povečanje prodaje avtomobilske pločevine, kar je bilo drugo največje znotraj EU! Res je bilo prodanih nekaj več kot 9000 vozil, a številka dokazuje vnovično lakoto po avtomobilih, kajti lani je posel skoraj zamrl.

Tudi Slovenija s plusom

Omembe vredne so prav tako najmlajše članice ljube nam združene stare celine. Po številu je bila prodaja avtomobilov v Bolgariji zelo skromna (malenkost manj kot dva tisoč), na Hrvaškem pa so v trgovine privabili 4911 kupcev (plus 1,7 odstotka).

In Slovenija?

Po podatkih Acea, evropskega združenja izdelovalcev vozil, je bilo pri nas prodanih 5388 avtomobilov ali 13,7 odstotka več kot v primerljivem mesecu lani. Vse lepo in prav, a v Aceu verjetno ne vedo za enodnevne registracije in posledično izvoz na tuje trge, kar slovensko prodajo pločevine potiska v nebo, s tem pa zamegli dejansko stanje. In to ravno zato ni tako rožnato, kot dokazuje statistika. 

Deli s prijatelji