Raziskava družbe Mastercard je pokazala, da se moški razvajajo tako pogosto kot ženske, oboji pa se večinoma razvajajo več kot enkrat na mesec. Kljub temu pa so moški tisti, ki jih razveselijo večja darila: medtem ko si 24 odstotkov moških privošči dražje počitnice, zabavo in tehnološke igrače, je takšnih le 13 odstotkov žensk.
Očitno stvari, ki so v zadovoljstvo moškim, presegajo stroške tipično ženskih užitkov, kot so kozmetika, revije, čokolada in torte, sklepajo avtorji raziskave.
Ženske bolj razveseljujejo drobne stvari
Kljub temu da so moški veliki zapravljivci, pa se zdi avtorjem raziskave zanimivo, da so ženske tiste, ki so zares zaobjele pomen razvajanja za izboljšanje razpoloženja. Le eden izmed treh vprašanih moških je namreč odgovoril, da si privošči stvari, ki ga razveselijo, medtem ko je takšnih več kot polovica žensk. To kaže na to, da ženske drobna razvedrila bolj razveseljujejo, čeprav zanje zapravijo manj denarja.
Raziskava po besedah predsednika družbe Javierja Pereza dokazuje, da drobna razvedrila ne glede na vrednost vnašajo veselje v vsakdanjik, kar mnogi potrebujemo v dolgih zimskih mesecih. Pomirjajoče je, da ljudi kljub negotovim ekonomskim razmeram ni strah občasno investirati zase, je dejal.
Dojemanje uživanja se razlikuje od države do države
Študija je razkrila tudi, kako se naš pristop k užitkarstvu razlikuje od države do države. Slaba vest po tem, ko si kaj privoščijo, je verjetnejša pri Švedih kot pri Rusih in Turkih, ki jih krivda najmanj grize.
V raziskavi, ki jo je družba Mastercard oktobra lani izvedla v 17 državah v Evropi, je sodelovalo 15.129 potrošnikov.