OBRATI

Za laguno se je pripeljal talisman

Objavljeno 21. maj 2016 19.30 | Posodobljeno 21. maj 2016 19.30 | Piše: Gašper Boncelj

Nova Renaultova velika limuzina in karavan nista prav nič ekstravagantna, v nekaterih linijah celo sledita klasičnemu slogu nemških tekmecev.

Talisman je novi veliki renault, v karavanski izvedbi grandtour naj bi najbolj prepričal slovenske kupce. seveda predvsem z dizelskim motorjem, ki je na voljo v treh izvedbah moči. Foto: Gašper Boncelj

Bili so časi, ko so bili klasični veliki avtomobili množičnih znamk bolj razširjeni, kot so danes. Z leti so si znali namreč ta kos tržne pogače na njihov račun vse bolje rezati proizvajalci premijskih avtomobilov. Ker če kupiš velik avto, naj bo vsaj prestižni (nemec)... Potem je prišel še bum športnih terencev, ki jim je tudi odščipnil kakega kupca. Za Renault, kot še za katerega evropskega proizvajalca velikih avtomobilov, stvari nekako niso šle v pravo smer, še legendarnega espacea so kar podaljševali v stari podobi. Laguna v drugi izvedbi ni bila več pravi hit, precej prozoren poskus je bil latitude s korejskimi geni. A po finančni krizi so Francozi le potrdili, da bodo še ustvarjali družino velikih avtomobilov. Najprej je bil lani pripeljan ekstravagantni espace v zelo drugačni crossover podobi, zdaj pa sta na tej platformi nared tudi večja limuzina in karavan z novim imenom talisman. Laurens van den Acker, ki se podpisuje pod moderne renaulte, je pripravil dvojico, ki ji ne gre odrekati prepoznavnosti, sodobnosti, v določeni liniji pa le sledi bolj klasičnemu slogu nemških tekmecev. Ekstravagantnih dizajnerskih izletov v podobi avantima pač ni več.

Največ 1,6-litrski motor

Ne bo več kupeja, kot je bil nekoč lepo narejen iz lagune.

Talisman je dolg 485 centimetrov kot limuzina, še centimeter in pol več kot karavan, ki se pri vseh Renaultovih modelih imenuje grandtour. Prav slednji naj bi bil za Slovence bolj zanimiv, ob čemer, lahko rečemo, je pripravljen zelo korektno: prinaša dovolj prtljažnih litrov, se preprosto povečuje, da nastane skoraj ravno dno, ni pa klop deljiva v razmerju 40/20/40, temveč le 60/40. Zadaj se tako v limuzini (talisman ima ločen prtljažnik, ni kombilimuzina, kot je bila laguna) kot v karavanu sedi dobro, veliko bolje pa spredaj, kjer sta sedeža francosko razvajajoča. Na sredini armaturne plošče je kot v espaceu in meganu pokončno postavljen večfunkcijski zaslon, na katerem se nastavlja vse in še več, lahko na dotik ali pa s kolescem nekaj nižje. Sistem R-link omogoča tudi spletno povezljivost in dostop do različnih aplikacij.

Če je talisman velik avtomobil in so zunanje mere daljše kot nekoč v tem razredu, pa je šlo pri motorjih vse v zelo drugačno smer. Kar koli si že mislimo o tem, je t. i. downsizing zelo konkreten, saj so tudi vsi agregati prostornine le 1,5 ali 1,6 litra. Seveda so drugače kot nekoč turbinsko podprti in prinašajo visoke številke moči: pri bencincih 110 kW (150 KM) in 147 kW (200 KM), pri dizlih 81 kW (110 KM), 96 kW (130 KM) in 118 kW (160 KM). Menjalnik je glede na izvedbo ročni s šestimi stopnjami ali pa samodejni s šestimi ali sedmimi stopnjami, ki delujejo s pomočjo dveh sklopk.

Talisman ima sprednji pogon, je pa tudi pri njem pri dražjih izvedbah dodan t. i. štirikolesni volan, ki boljša natančnost vožnje skozi ovinke in je po drugi strani okretnejši na manjšem prostoru. O štirikolesnem pogonu za zdaj ni govora, kot tudi ne o drugih vrstah pogona, kot sta hibrid in priključni hibrid. Prav tako ne bo več kupeja, kot je bil nekoč zelo lepo narejen iz lagune, saj da se ta tip vozila prodaja slabo. Novinec se bo v srednjem razredu spopadel z znanimi igralci, med katerimi so najopaznejši volkswagen passat, ford mondeo, mazda6, opel insignia, tudi peugeot 508 ali škoda octavia. Pri Renaultu, kot je v zadnjih letih že praksa, nočejo govoriti o konkretnih številkah, a ne skrivajo, da imajo precejšnje ambicije. Talismana bodo prodajali za približno 20.000 do 35.000 evrov za limuzino, karavanski grandtour je vselej za 1200 evrov dražji.

Deli s prijatelji