Novi volvo XC90 je buril duhove že dolgo, preden je zapeljal iz tovarne. Z njim so napovedali Volvovo celostno prenovo in ga pred množico novinarjev zapeljali s ceste. Zaradi konstrukcijske zasnove in kopice varnostnih sistemov so potniki, seveda lutke, ostali nepoškodovani …
Skriva prihodnost
V novincu, nesporno velikem športnem terencu, se skriva prihodnost kar nekaj naslednjih volvov. Poleg številnih asistenčnih varnostnih sistemov oziroma pripomočkov ima tudi povsem novo karoserijo, ki je kombinacija izjemno trdnega borovega jekla in lažjih materialov. Zato je od predhodnika v povprečju lažji za 125 kilogramov, tako da kljub dolžini skoraj pet metrov tehta »le« dobri dve toni.
Zunanjost je nesporno volvovska, a tudi povsem sodobna. Če je sprednji del izrazito zaobljen, je zadnji precej bolj ostrih robov, in tam so sledi predhodnika. Ob skoraj trimetrski medosni razdalji ni bojazni, da bi kjer koli primanjkovalo prostora; še posebno ker je imelo testno vozilo v dnu prtljažnika zložena tudi šesti in sedmi sedež. Opremski paket inscription vključuje še usnjeno oblazinjenje (sprednja sedeža z gretjem in hlajenjem) ter vrsto detajlov, ki prispevajo k premijskemu vzdušju. Armaturna plošča je prav tako odeta v vrhunske materiale. Gumbov je manj, večina nastavitev za počutje potnikov, avdio, navigacija, telefonska povezava itd. potekajo prek za dotik občutljivega sredinskega zaslona. Tam voznik spremlja dogajanje za vozilom med vzvratno vožnjo in ima na voljo več možnosti oziroma prikazov, vključno s 360-stopinjskim pogledom (štiri kamere).
Poglavje zase so že omenjeni varnostni asistenčni sistemi, od samodejnega zaviranja v sili, preprečevanja trka spredaj in zadaj, sistema, ki ublaži posledice zdrsa s ceste, sistema za pomoč pri parkiranju in LED-luči do radarskega tempomata. Všeč nam je bila intuitivnost njegovega upravljanja. Nekoliko nadležno pa je opozarjanje na ohranjanje voznega pasu, saj je ob vsaki prevoženi črti moteče vleklo volan, zato smo tega kmalu izklopili.
Različni režimi vožnje
Instrumenti pred voznikom so digitalni in se spreminjajo glede na izbrani vozni režim. Ob zagonu motorja oziroma na začetku vožnje je avto vedno v udobnem režimu, potem pa imamo na voljo še varčnega, terenskega in športnega. Ker je imelo testno vozilo odlično, a žal doplačljivo zračno vzmetenje, se v vsakem od izbranih voznih režimov samodejno spreminja tudi oddaljenost karoserije od cestišča. Štirikolesni pogon, terenski vožnji prilagojeno podvozje in osemstopenjski samodejni menjalnik so se tudi zunaj cestišča odlično obnesli. Je pa res, da 21-palčna kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami niso namenjena terenu. Verjetno so tudi glavni krivec za precej trdo vzmetenje. A to na drugi strani prispeva k lahkotnosti, ki je pri takem velikanu ne pričakujemo.
Kljub splošnemu duhu zmanjševanja je, vsaj na prvi pogled, 2-litrski štirivaljni turbo dizel nekoliko majhen. A njegovih 225 konjev je več kot solidnih. Testni primerek je dosegel najvišjo hitrost 220 km/h, povprečna poraba goriva pa se je gibala okrog 9,4 l/100 km.
Koliko vse to stane?
Za osnovni model boste odšteli 78.244 evrov (inscription 7-seat), testni pa je potegnil do 100.674 evrov.