PASSAT

Volkswagnov topli veter piha predvidljivo

Objavljeno 04. januar 2015 17.40 | Posodobljeno 04. januar 2015 17.42 | Piše: Boštjan Okorn

VW passat v osmi izdaji stavi na preizkušene stvari, a dodaja prostor in še večjo varnost.

Novi volkswagen passat nekaj oblikovnega futurizma dodaja predvsem s precej zožanimi žarometi, ki ga spredaj optično razširijo – osnovna oblika pa še vedno povzema poteze prejšnje generacije. Foto: Boštjan Okorn

Prodajne številke dokazujejo, da pri Volkswagnu vedo, kako ustreči kupcem. Vsaka nova generacija tako uspešnega avtomobila, kot je passat, ne prinaša revolucije, ampak z zmernimi izboljšavami pokaže pot v avtomobilsko prihodnost. Tokrat to velja predvsem za varnostne dodatke, ki so vključeni že v osnovni model, preizkusili pa smo tistega, ki naj bi se v Sloveniji najbolje prodajal.

Navduši na dolge proge

Skupaj s passatom že nekaj let pišemo kratico TDI – dizelske različice so najbolj priljubljene, med njimi je dvolitrski dizel s 110 kW dovolj racionalna izbira. Morda res ne navduši z najbolj mirnim tekom (je pa res, da so precej zmanjšali tresljaje ob vnovičnem zagonu pri sistemu stop-start), vsekakor pa je to motor, ki navduši na dolge proge: je zmogljiv, na relacijskih vožnjah tudi gospodaren (s porabo manj kot 5,5 litra na 100 kilometrov), skupaj s samodejnim menjalnikom DSG pa omogoča suvereno premagovanje kilometrov. Kombinacija zna za trenutek kihniti zgolj med mestno vožnjo, ko je menjalnik že pripravljen, da prestavi višje, a prometne razmere tega ne dovoljujejo, kar se ob novem dodajanju plina začuti kot rahlo cukanje.

Za zagon motorja je tokrat res treba zgolj pritisniti na gumb, ključ je lahko v žepu – a pred odpiranjem avtomobila ga je vendarle še vedno treba prijeti v roko in pritisniti tipko daljinskega upravljalnika. Nerazumljivo, zakaj nemške znamke tako rade uporabljajo ta dvojni in do voznika manj prijazni način uporabe. Zagotovo pa ta majhna pomanjkljivost izpuhti v zrak ob pogledu na lepo urejeno voznikovo delovno okolje, kjer izstopajo na videz po celotni širini razpotegnjene odprtine za dovod zraka, na vrhu sredinske konzole pa je šik analogna ura – to sicer nad velikim zaslonom morda opazite nekoliko pozneje.

Obilje prostora

V novem passatu je na zadnji klopi obilo prostora, predvsem za noge, a tudi glavo, za naslonjali pa je v karavanski različici (ja, tudi ta je med Slovenci najbolj priljubljena) za debelih 650 litrov udobja. Prtljažniku glede urejenosti nimamo česa očitati, zelo pozdravljamo odločitev, da je naslon zadnje klopi deljiv v razmerju 40:20:40, manj pa nas je navdušila nedodelana (a precej velika) luknja pod dnom.

Vozne lastnosti so pri novem passatu ostale na dovolj visoki ravni, da bodo zadovoljni tudi bolj ostri vozniki, tisti, ki stavijo na udobje, pa bi znali povedati kakšno čez trdo nastavljeno podvozje, ki cestne neravnine precej občutno prenaša na telesa potnikov. Med vožnjo bo vozniku v prijazno pomoč (v tej opremi) serijsko vgrajen radarski tempomat, ki poskrbi tudi za popolno ustavitev avtomobila, kar ga naredi še posebno uporabnega med vožnjo v mestnih kolonah.

Dobrih 30 tisočakov je treba odšteti za passata, kakršnega smo vozili na testu (med doplačili je ob kovinski barvi najdražja navigacijska naprava). Ljudski glas pravi, da se bo v prihodnosti dobro prodajal tudi rabljen. Nemci vedo, kako to doseči, in pri tem, več kot očitno, ne stavijo na radikalne spremembe. Tudi prav, če vam je tako všeč...

 

Deli s prijatelji