PARKIRIŠČE

Volkswagnov delavski golf

Objavljeno 13. julij 2015 18.20 | Posodobljeno 13. julij 2015 18.21 | Piše: Aleš Kovačič
Ključne besede: caddy

Novi Volkswagnov dostavnik ni revolucionar, je pa vsekakor zrasel v obrtniškega gospoda.

S stališča kakovosti in ergonomije je bila največjega napredka deležna dostavnikova notranjost. Foto: Aleš Kovačič

Volkswagnov lahki dostavnik je prepričal že 1,5 milijona kupcev, kar je za že četrto generacijo po eni strani dobro poroštvo, po drugi pa znatna obveza. Poleg uveljavljene vsestranskosti ima naslednik sodobnejšo obliko, ki je v skladu s koncernskimi smernicami. Spremembe so, a drznih odklonov od predhodnika ni. Toda bolj kot oblika je pomembno naslednje: inženirji so dvignili raven udobja in ergonomije ter dopolnili ponudbo asistenčnih in varnostnih sistemov. Vse lepo in prav ter zelo dobrodošlo, vendar radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, pomoč pri parkiranju, vzvratna kamera in podobno dražijo že tako cenovno ne najugodnejšega dostavnika.

Dve medosni razdalji

Poleg tovorne in potniške različice ter štirih ravni opreme se prilagodljivost potrebam uporabnikov kaže tudi v tem, da je mogoče izbirati med dvema medosnima razdaljama (2681 in 3006 mm).

Novi caddy se v primerjavi s predhodnikom ni razlezel, saj meri v dolžino 4405 milimetrov oziroma še 47 centimetrov več v različici maxi. Pri potniški izvedbi se lahko odločite za klasičnih pet ali za sedem sedežev. Vse različice pa še naprej ohranjajo praktična stranska drsna vrata, ki so za tovrstna vozila nuja.

Nosilnost osnovnega modela je 857 kilogramov, maxija pa lahko obtežite z dobro tono tovora. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da je na omenjenih osnovah mogoče sestaviti lahko gospodarsko vozilo, ki ustreza sleherni obrtniški ali družinski potrebi in nalogi, saj je razpon nadgradenj skoraj neskončen.

Zavidljiva kakovost

Glede na to, da je razmerje med potniško in tovorno izvedbo nekako polovično, je tudi logično, da so se snovalci potrudili pri izbiri materialov v kabini, kakovosti izdelave, ergonomiji in opremi, ki, resda za dodatni strošek, povzdigne caddyjevo kabino na raven osebnega avtomobila.

Nič čudnega torej, da je veliko elementov kabine in asistenčnih sistemov sposojenih pri golfu. Denimo v usnje oblečen večfunkcijski volan, prestavna ročica pet- ali šeststopenjskega ročnega menjalnika, pet- ali šestpalčni multifunkcijski zaslon, z vidika tehnike pa se sinergije orjaškega nemškega koncerna občutijo še pri samodejnem šest- ali sedemstopenjskem menjalniku DSG, štirikolesnem pogonu 4motion in seveda motorni paleti.

Tudi na zemeljski plin

Ta je večinoma znana že iz ponudbe drugih modelov VW. Na izbiro so štirje dizli in trije bencinski agregati TSI, pri čemer velja omeniti različico TGI s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (CNG) in novi litrski trivaljnik TSI. Vsi seveda ustrezajo izpušnim normativom evro6.

Caddy bo v Slovenijo zapeljal septembra, vendar cen pri zastopniku za vozila VW še nimajo. Imajo pa velike načrte, saj omenjajo 600 prodanih caddyjev. To pa je zelo ambiciozno, če upoštevamo, da je v Nemčiji vstopna cena za osnovno tovorno izvedbo nastavljena na slabih 15 evrskih tisočakov, za potniško različico pa nekaj čez. 

Deli s prijatelji