FIAT

Veter v laseh in 
dolce vita v modrem

Objavljeno 27. december 2014 17.00 | Posodobljeno 27. december 2014 17.00 | Piše: Blaž Kondža

Pogled na fiata 500C v marsikom vzbudi nostalgične misli, saj v marsičem spominja na svojega daljnega prednika – fička.

Foto: Blaž Kondža

Očitno je, da je retro moderno, vsaj če sodimo po nekaterih izdelkih, ki prihajajo s tekočih trakov avtomobilske industrije. Fiat 500C sport 0,9 twinair turbo, ki smo ga preizkusili, je zagotovo ena od uspešnih zgodb o vračanju v avtomobilsko zgodovino. Tako zunanjost kot notranjost posnemata nekatere fičkove poteze in detajle. Celo prostornost je njegova. Seveda je vse prepredeno z moderno tehnologijo, ki je slavni prednik ni poznal.

Športni kabriolet

Posebnosti, ki so italijansko modrega testnega fiata 500C ločile od petstotic, ki smo jih do zdaj preizkusili na uredništvu, so zagotovo 875-kubični dvovaljnik s turbo polnilnikom, platnena pomična streha in instrumentna plošča, kjer namesto klasičnih merilnikov vlada sodobni barvni zaslon TFT. Testni avtomobil je imel za dobrih 2120 evrov dodatne opreme, med drugim tudi biksenonske žaromete in samodejno klimatsko napravo, kar ga je podražilo na 17.120 evrov.

Dvovaljnik s turbom

Delovanje 77-kilovatnega dvovaljnika zahteva malce prilagajanja, predvsem v trenutkih prestavljanja. Zato je, vsaj dokler vam agregat ne pride v kri, pametno spremljati priporočila, kako prestavljati, na zaslonu. Avtomobil ponuja dva načina delovanja motorja, navadnega in športnega. V navadnem je, vsaj po mojih občutkih, brez pravih pospeškov. Ko pritisnemo na gumb sport, ki ga najdemo na sredinski konzoli, pa postane presenetljivo zabaven. Volan otrdi, motor postane odzivnejši in na instrumentni plošči se na predelu skale za ekološkost vožnje pojavi merilnik polnilnega tlaka turbine.

Ko sem pogledal povprečno porabo bencina na testu, pa je presegala tovarniške obljube (npr. 5,5 l/100 km pri mestni vožnji), saj je znašala od 6,7 do 6,9 litra na 100 kilometrov. Kljub funkciji start-stop.

Sodobni merilnik

Na delu, kjer je v fičku stal merilnik hitrosti, je bil v testnem avtomobilu zaslon, ki je seveda povzemal linije starega fičkovega merilnika. V sredini se digitalno izpisuje hitrost vožnje, levo je merilnik vrtljajev, desno pa, odvisno od načina delovanja, ekološkosti vožnje ali polnilnega pritiska v turbini. Ko smo v športnem načinu, se zaslon odene v športno podobo in prikazuje tudi G-sile, ki delujejo na avto med vožnjo. Isti zaslon služi še za potovalni računalnik oziroma meni telefona, ki je povezan z bluetooth povezavo Blue&Me. Ta je nastala v sodelovanju z Microsoftom. Sicer najdemo tudi vtičnici AUX-IN in USB.

Platnena (sončna) streha

Kadar govorimo o fiatu 500C, bi težko rekli, da je pravi kabriolet. Prej bi dejali, da ima platneno sončno ali panoramsko streho, če vam je bližji ta pojem. Podobno kot pri predniku se tudi pri njem pomakne nekako do zadnjega stekla. Hitra vožnja (nad 70 km/h) z odprto streho postane zelo hrupna in turbulentna v notranjosti.

Je pa fiat kljub majhnosti zelo prostoren. V prtljažnik smo brez težav naložili dva kabinska kovčka in še manjšo torbo. Le na zadnjem sedežu so visoki potniki – največ dva lahko peljemo zadaj – tožili nad nizkim stropom.

Deli s prijatelji