PO SVETU

V varnem avtomobilu

Objavljeno 31. maj 2016 20.40 | Posodobljeno 31. maj 2016 20.42 | Piše: Damir Gorjanc

Statistika kaže, da v avtu na teden povprečno preživimo šest ur in pol – prav toliko časa smo izpostavljeni morebitni prometni nesreči.

Jaguar Xe. Foto Boštjan Okorn

Teh se je v Sloveniji lani pripetilo 17.943, v njih je umrlo 120 ljudi (11 odstotkov več kot leto prej), hudo se jih je ranilo 932, 7778 pa lažje. Letos bo krvavi davek, vse kaže, še veliko večji: do zdaj so ceste vzele 52 življenj, v enakem obdobju lani pa 32. Varnost v prometu je majhna investicija v svetlo prihodnost, in tega se avtomobilski proizvajalci držijo.

Pionir med njimi je bil švedski Volvo, ki je v zgodnjih tridesetih letih prejšnjega stoletja svojo zgodbo gradil na načelu človek, najpomembnejši del avtomobila, svoje znanstveno osnovane religije pa se Skandinavci držijo še danes.

Euro NCAP, sprva volonterska institucija, ki jo zdaj podpira Evropska komisija, nove avtomobile zaletava v različne ovire, rezultati razbitin pa vsako leto postrežejo s podatki, v katerih so potniki in pešci najmanj ranljivi. Namerno zaletavanje v steno, ki je po svoji masi ekvivalent masi zaletenega vozila pri 64 km/h, bočni trk s 50 km/h in trk v pešca pri 40 km/h so reference, ki zadenejo vse avtomobile pri testu. In kateri so najbolj varni?

Od honde do volva

V razredu velikih terencev je slavje požel ravno volvo z novim modelom XC90. Pri varnosti voznika in sovoznika je prejel kar 97 odstotkov vseh možnih točk, medtem ko so otroci na zadnjih sedežih za 10 odstotkov manj varni. Varnostna asistenca deluje na najvišji ravni, pri 100 odstotkih, pri trku v pešca pa je prejel še vedno zavidljivih 72 odstotkov točk. Pri manjših terenskih vozilih vodi mercedes GLC: čeprav sta voznik in sovoznik malenkost manj varna, se odstotek prejetih točk izenači pri otrocih na zadnjih sedežih in poveča pri trku v pešca, vendar pa avtomobilska asistenca pokvari šablonski vzorec z le slabimi tremi četrtinami prejetih točk.

Pri Euro NCAP ne morejo preizkusiti vsakega novega avtomobila na tržišču, pa vendar lahko njihovi člani vsako leto sponzorirajo test enega avtomobila. Po navadi so to najbolje prodajani avtomobili ali pa tisti, ki so najbolj prisotni na njihovih cestah. Za dodatne potrditve kakovosti se odločajo proizvajalci sami, vendar pod svojim sponzorstvom, ko želijo z dodatnim certifikatom prepričati tiste, ki si želijo v avtomobilu peljati kot v tanku, vendar z obilico več udobnosti.

Veliko je kupcev, ki jim za varnost svoje družine ni žal razvezati mošnjička, zato so ocene zaletavega testa opravili tudi na področju družinskih avtomobilov in enoprostorcev. Enoprostorca, manjši volkswagen touran in večji ford galaxy, sta oba prejela podobne ocene, posebno v sklopu varnosti potnikov. Testne lutke in njihovi senzorji za merjenje poškodb so pokazali, da se lahko mirno kosajo s terenskimi avtomobili. Okoli 80 odstotkovnih točk je prejel manjši družinski avto infiniti Q30, ki ni prav pogost obiskovalec slovenskih asfaltnih površin. Devetdesetico pa je pri varnosti potnikov v kabini vknjižila predatorska mačka jaguar XE iz reda večjih družinskih avtomobilov.

Tudi avtomobili spodnjega razreda niso več le cenejši, temveč izdelani po najvišjih standardih, ki zagotavljajo varnost. Na prvem mestu je honda jazz iz dežele vzhajajočega sonca, ki z izsledki testiranj kaže zobe nasproti vozečim avtomobilom istega razreda. Mazda MX5 ali vsem znana miata se je zasidrala na vrhu razpredelnice cestnih dirkačev in tudi z zložljivo streho ponuja potnikom varno zavetje.

 

 

Deli s prijatelji