AKTUALNO

Trije lepotci iz Detroita

Objavljeno 23. januar 2017 16.30 | Posodobljeno 23. januar 2017 16.30 | Piše: Gašper Boncelj

Pogled od daleč nikoli ni tako dober kot spremljanje v živo, ampak po tistem, kar smo lahko slišali in v prenosu slik videli z letošnje razstave v Detroitu, se je v pregledu zanimivosti domačinom zgodil manjši poraz.

Lexus LS je nova admiralska ladja Toyotine prestižne znamke, s katero je nekoč začela osvajati Ameriko. Foto: AFP

Imeli niso namreč nobenega zelo novega avtomobila (niti koncepta ne), za katerim bi se kadilo.

Medtem ko so bile v zvezi z jenkiji še najbolj vznemirljive novice, kako se bodo prilagodili namigom novega predsednika Donalda Trumpa, naj avtomobile za Ameriko proizvajajo v Ameriki, so jim primat na razstavišču Cobo prevzeli gostje, konkretno predstavniki nemške, japonske in korejske industrije.

Admiralski Lexus

Ne bomo delali natančnega pregleda novosti, ampak bomo omenili tri modele, ki so se nam zdeli najbolj zanimivi. Niso oziroma ne bodo množični, so pa skoraj največ, s čimer se lahko neko avtomobilsko podjetje postavi. Začnimo z Lexusom – to je tista japonska znamka, ki si jo je Toyota zamislila za Ameriko. Prvi model je bil leta 1989 prav največji LS, ki je povzročil precej sivih las prodajalcem velikih limuzin znamk BMW, Mercedes, Lincoln, Cadillac. Morda niso vselej prinašali čisto zadnjih krikov tehnike kot nemška konkurenca, zato pa najvišje udobje, kakovost izdelave in zanesljivost.


Pri Kii imajo zdaj tudi Alberta Biermanna, ki je nekoč vodil BMW-jev športni oddelek M. 

Seveda gre tekma naprej in vsi hočejo imeti vse, tako želi imeti tudi Lexus vsaj še privlačen dizajn, če ne še kaj več. Takšen naj bi bil tudi povsem novi LS pete generacije. Avtomobil, ki je dolg 5,2 metra, je najnovejši tekmec največjemu Mercedesovemu razredu S. Z novim bencinskim šestvaljnikom z dvojnim turbom, ki z močjo več kot 400 konjev žene zadnji kolesi. Za prenos skrbi kar 10-stopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, za katerega trdijo, da po hitrosti ne bo zaostajal za menjalniki z dvema sklopkama. Kljub daljšim meram naj bi bil avtomobil nekaj lažji, opazen pa je zaradi zelo agresivne maske in zašiljenih linij. V notranjosti so ultra udobni sedeži z 28 načini nastavitve, na zadnji klopi se bo moč skoraj zlekniti. Primerki lexusa LS so se že vozili v Evropi in si skoraj ne moremo misliti, da se ne bi tudi v novi generaciji. Naj pa samo opozorimo, da je bil doslej tudi hibrid, ki je Toyotin in Lexusov zaščitni znak, in bi bili presenečeni, če česa takega ne bi dobila tudi nova admiralska ladja.

Športna Kia

Kia stinger se je pred nekaj leti rodil kot konceptni avto, in kot je nedavno nekje dejal Kijin (in Hyundaijev) oblikovalski šef Peter Schreyer, je prvi avtomobil z enako zasnovo za vse svetovne trge. Narediti limuzino, ki ne bo le limuzina, temveč športna limuzina, je bil za korejskega proizvajalca izziv, »stvar je šla kar naprej in nihče (od šefov, op. p.) ni rekel ne.« Pri Kii imajo zdaj tudi Alberta Biermanna, ki je nekoč vodil BMW-jev športni oddelek M, in ta je vodil nastavitev podvozja in testiranje na dirkališču Nürburgring. Avto naj bi se torej peljal zelo dobro, v najbolj zmogljivi izvedbi s pristavkom GT ima vgrajen 3,5-litrski bencinski šestvaljnik z najvišjo močjo 365 konjev. No, pogon bo lahko tudi malo manj ognjevit, tudi štirikolesni. Kot rečeno, stinger je avtomobil tudi za Evropo in verjetno Schreyer komaj čaka, da bo kakega tekmeca speljal BMW-ju, Audiju in Mercedesu.

Elegantni Mercedes

Ko smo že pri Mercedesu – tudi oni so imeli v centru Cobo zelo eleganten in precej športen avtomobil, ki se mu reče E coupe. To ni čisto nov avtomobil, ampak je najnovejša izpeljanka še zelo novega avtomobila. Mercedesi pod taktirko Gordena Wagenerja in našega Roberta Lešnika ne poznajo več oblikovne okornosti, tudi ta kupe je avtomobil lepih linij, posebno če se ga pogleda s strani. S 4,8 metra je dolg prav toliko kot kia stinger, toda nima le kupejevske linije, ampak tudi le en par vrat, ki so brez okvirjev. Že uvodoma se ponuja več motorjev, ampak če že imate takšen avtomobil, potem naj bo 400 E coupe z bencinskim šestvaljnikom!

 

Deli s prijatelji