AKTUALNO

Tipo je za vse, 
ki nočejo izstopati

Objavljeno 02. april 2016 18.30 | Posodobljeno 02. april 2016 18.30 | Piše: Bruno Kuzmin

Na slovenski prodajni parket se pelje nova Fiatova limuzina nižjega srednjega razreda s starim in za uho lepo zvenečim imenom tipo, ki ji bosta sledili dve prodajno zanimivejši karoserijski različici.

Armaturna plošča je preprosta, a logična in zgledna zaradi grafično preglednih merilnikov in ergonomije stikal, vzvodov in položaja za volanom. Foto: Bruno Kuzmin

Limuzinski tipo, ki ga izdelujejo v Fiatovi tovarni Bursa v turškem Tofasu, je zamenjava za precej neopazno lineo, ki sloni na platformi manjšega punta. Tipo je že na pogled bolj perspektiven, postaven in opazen. Njegova osnova izhaja iz fiatov 500X in 500L, dopolnjuje pa jo limuzinsko poudarjena karoserijska zasnova s količnikom zračnega upora 0,29, na katerega so pri Fiatu precej ponosni. Kombinatoriko nadaljuje v osnovi oblikovno in filozofsko pričakovana notranjost. Vsi, ki se spominjajo nekdanjega tipa in njegovih digitalnih merilnikov, bodo morda zaradi klasičnega koncepta razočarani. Tu ni presežkov, je le racionalnost, ki jo narekuje Fiatova cenovna umestitev. Volanski obroč in merilniki so bolj ali manj podobni tistim iz preostalih modelov, enako velja za informacijski sistem uconnect, ki je na voljo v opremsko bogatejših izvedbah.

Je pa tipo vse prej kot majhen! To je 4,54 metra dolga limuzina, ki z notranjimi merami osramoti marsikaterega konkurenta. Dobro se sedi tako spredaj, kjer velja pohvaliti vzoren položaj za volanskim obročem, kot na zadnji klopi, kamor brez zadrege posadiš srednješolsko mladino ali dve odrasli osebi. Prostora za dolge noge je več, kot je pričakovati. Zgodba se ponovi v prtljažniku. To je globoka in široka kaverna z visokim nakladalnim robom in obiljem prostora za družinsko kramo. Osnovne prostornine je za 520 litrov, ob naprej zloženem hrbtnem delu klopi dobiš 1150-litrski prostor.

Do konca
leta naj
bi prodali
50 tipov.

Predvsem po okusu tistih, ki ne želijo izstopati, je nič divjaško uglašena motorna ponudba. Cenovno najugodnejši je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s 70 kW (95 KM), prodajno najuspešnejši naj bi bil pri nas enako zmogljiv 1,3-litrski dizelski multijet z le 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Vrh ponudbe omejuje 1,6-litrski dizel z 88 kW (120 KM), 6-stopenjskim menjalnikom, zmožnostjo doseganja najvišje hitrosti 199 km/h in povprečno tovarniško porabo 4,2 litra na sto kilometrov.

Prodajni načrti za limuzinski tipo na slovenskem trgu ne zvenijo evforično. Do konca leta naj bi limuzina po napovedih uvoznika omrežila približno 50 kupcev, in sicer z možnostjo izbire med tremi paketi opreme in devetimi karoserijskimi barvami, med katerimi je pastelno bela brez doplačila. Najmanj zahtevni bodo za osnovno bencinsko različico avtomobila, ki ga bo Fiat tržil na evropskem, afriškem in bližnjevzhodnem trgu, odšteli 11.990 evrov. Za dizelski tipo bo treba seči v žep po dva oziroma za močnejšo izvedbo tri dodatne tisočake.

Deli s prijatelji