PARKIRIŠČE

Tiguan: Bolj možat in 
nič šminker

Objavljeno 25. maj 2016 19.00 | Posodobljeno 25. maj 2016 19.00 | Piše: Gregor Pucelj

Od prihoda na trg leta 2007 do danes so prodali že 2,8 milijona tiguanov. a segment kompaktnih športnih terencev nezadržno raste – in z njim konkurenca. Zato je Volkswagen odgovoril s povsem novim tiguanom, ki je zdaj na voljo tudi slovenskim kupcem.

Za kamero za vzvratno vožnjo je vedno treba doplačati. Foto Gregor Pucelj

Začeli so kar z novo platfomo, ki je omogočila, da je novinec nekoliko zrasel v vse smeri, najbolj, za šest cm, v dolžino; pridobil pa je tudi za skoraj osem cm daljšo medosno razdaljo. Ker so ob vsem tem za tri centimetre znižali višino vozila, so dobili odličen rezultat, ki izžareva stabilnost in čvrstost. Z nekaj poudarjenimi ostrimi linijami so vse skupaj namenoma poudarili in dobili presenetljivo možato pojavo, precej drugačno od prejšnjega modela in veliko bolj podobno večjemu in prestižnejšemu touaregu. Kar sploh ni slabo.

Povečanje se najbolj opazi na zadnjih sedežih, kjer imajo potniki skoraj tri centimetre več prostora za noge. Prostor na zadnjih sedežih pa lahko zmanjšujemo oziroma povečujemo tudi z vzdolžnim pomikom zadnje klopi za 18 centimetrov. Tako tudi prostornina prtljažnega prostora lahko variira od 520 oziroma 615 vse do 1655 litrov, če podremo naslonjala zadnjih sedežev; ob tem ni odveč podatek, da je nakladalni rob prtljažnega prostora nekaj centimetrov nižji kot doslej.

Okreten v blatu

Kot smo že navajeni, je tudi novi tiguan na voljo v dveh različicah – cestni in nekoliko bolj terenski. V tem primeru ima višji sprednji odbijač oziroma spojler, tako da ima večji vpadni kot za spopad z neravninami. Poleg tega je offroad različica za dober centimeter bolj oddaljena od tal (20 cm). Ne glede na izvedenko lahko kupci poleg sprednjega pogona izbirajo še štirikolesnega, ki mu pri VW po novem pravijo 4motion active control. Njegovo delovanje podpira štiristopenjska elektronska nastavitev različnih voznih režimov (od običajne ceste do zahtevne terenske vožnje), ki jo izbira voznik z vrtljivim gumbom, nameščenim na sredinski konzoli. Med predstavitvijo novinca na terenskem poligonu smo se lahko prepričali, da štirikolesno gnani tiguan nikakor ni le šminker oziroma blefer. Brez težav smo prevozili razmeroma zahtevno zelo blatno progo, čeprav so bili testni tiguani obuti v običajne gume. Nedvomno je to bilo pozitivno presenečenje.

Osem motorjev

Menda je še najmanj novosti pri motorjih. Izbirate lahko med štirimi bencinci (TSI) in prav toliko turbodizli (TDI) v širokem razponu moči od 85 kW (115 KM) do 176 kW (240 KM); slednji, najmočnejši, ki je za zdaj na voljo, je 2.0 TDI s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom DSG.

Novi tiguan je na voljo v treh paketih opreme (trendline, comfortline in highline), seveda pa poleg tega lahko dokupite še marsikaj; nenavadno je morda le to, da kamera za vzvratno vožnjo ni vključena niti v najdražjem paketu, ampak je vedno doplačljiva. Na voljo je kopica (menda kar 17) varnostnih in udobnostnih asistenčnih sistemov zadnje generacije. Omenimo mestno funkcijo zaviranja v sili in integrirano funkcijo za prepoznavanje pešcev, asistenco pri ohranjanju voznega pasu in tako imenovani aktivni sprednji pokrov za zaščito pešcev in kolesarjev. Poleg tega boste odslej lahko v tiguanu vedno povezani z novimi multimedijskimi tehnologijami. Sledili so nekaterim drugim proizvajalcem in napravi za prostoročno telefoniranje dodali predal za indukcijsko, se pravi brezžično polnjenje pametnega telefona. Ob številih aplikacijah, ki so na voljo, je to še kako potrebno.

Od dobrih 23 tisočakov navzgor

Pri Porsche Slovenija, ki je uvoznik volkswagnov, so se odločili za konkurenčno cenovno politiko. Tako boste za najcenejšo različico novega tiguana 1.4 TSI (92 kW) s sprednjim pogonom in opremo trendline odšteli 23.982 evrov, podoben dizel 2.0 TDI (85 kW) pa stane dobrega tisočaka več. Tiguani s štirikolesnim pogonom se začno pri dobrih 30.000 evrih. 
Zrasel je v vse smeri, najbolj, za šest cm, v dolžino. 

 

Deli s prijatelji