PROSTORNI

Terenski karavani

Objavljeno 27. oktober 2014 18.45 | Posodobljeno 27. oktober 2014 18.45 | Piše: Gašper Boncelj

Veliko prtljažnika in sposobnost za slabe podlage.

Terenski karavani, kot je škoda octavia scout, so prostorni avtomobili, ki imajo dobro sposobnost vožnje po slabih podlagah. Foto: Gašper Boncelj

Potrebujete kar nekaj prostora za potnike in prtljago? Ne vozite le po asfaltu, ampak tudi po kakšnem neugodnem kolovozu, kjer ne manjka kamnov, blata in vzponov? Za volan ne sedete le v vremensko ugodnih delih leta, ampak tudi ko sneži in je podlaga spolzka?

Pestra ponudba

Za takšne razmere je na voljo ogromno športnih terencev, ki na prvi pogled delujejo najzanimivejša tovrstna ponudba; industrija pravi, da jih imate najraje, in vam jih kar potiska v naročje. A obstajajo tudi drugi izdelki, ki bodo odgovorili na večino teh zahtev ali se bodo nanje odzvali še bolje. Npr. karavani s štirikolesnim pogonom. Z boljšo lego in konkretnim osnovnim prtljažnikom od 500 do 600 litrov. Ni jih izjemno veliko, ampak so. Tokrat ne bomo predstavili najdražjih iz premijskega razreda, ampak nekaj primerov nekoliko dostopnejših izdelkov, ki spadajo v nižji srednji in srednji razred. Seveda tudi ti niso prav poceni, saj štirikolesni pogon avtomobil vselej podraži.

Začnimo s tistim, ki je ravno pripeljal na trg. Škoda octavia scout je za teren odeta in na njem preizkušeno sposobna karavanska octavia, torej izvedenka v Sloveniji nadvse priljubljenega modela. Scout je dolg nekaj manj kot 4,7 metra, a je malce bolj dvignjen od tal, bolj zaščiten na pragovih in odbijačih, v drobovju pa ima Haldexovo sklopko zadnje generacije, ki poskrbi, da se pogonska moč – ta v normalnih razmerah vrti sprednji kolesi – po potrebi prenese še na zadnji par in avtomobil spravi marsikam. Seveda ima zelo prostoren prtljažnik in je tudi navzven morda ena najbolj atraktivnih škod. Lahko jo žene bencinski (1,8 TSI, moč 132 kW) ali dizelski motor (2,0 TDI, moč 110 ali 135 kW), ki pa je večinska izbira. Vsaj 28.000 evrov velja takšna škoda, v močnejši izvedbi še nekaj tisočakov več.

Robustni 
predvsem navzven

Dolžinsko nekoliko daljši, a prostorninsko manjši, toda vabljivo oblikovan tekmec scouta je Oplova insignia v posebni izvedbi country tourer. S 4,9 metra dolžine je tudi ta nekoliko bolj dvignjena od tal in zaščitena pred neugodnimi udarci v kamne, v nekaterih motornih različicah pa ima prav tako možnost štirikolesnega pogona. Tudi ta je z že prej omenjeno sklopko prilagodljiv, tako da dvolitrski dizelski motor (moč 120 in 143 kW) ali prav tako velik, a bistveno močnejši bencinski agregat (moč 184 kW) v osnovi poganja sprednji kolesi, ko elektronika zazna njuno spodrsavanje, pa še zadnji. Country insignie so na prodaj od 35 tisočakov.

Volkswagnov karavanski golf variant se je že napovedal še kot alltrack s štirikolesnim pogonom, verjetno bo tako nekaj kasneje tudi s prihajajočim novim passatom. Nedavno so predstavili še enega podobnega tekmeca, prihaja pa iz Španije oziroma španskega dela koncerna Volkswagen. To je seat leon X-perience. Pripravljen je na osnovi Seatovega karavanskega ST, ki so ga za slabe tri centimetre dvignili od tal, ga prav tako opremili s samodejno prilagodljivim štirikolesnim pogonom, motorji pa so lahko dizelski ali bencinski v razponu moči od le 81 do 135 kW. Terensko-robustnega leona ST, ki je s 454 centimetri najkrajši od tukaj predstavljenih terenskih karavanov, bodo pri nas začeli prodajati prihodnje leto, natančna cena še ni znana, verjetno pa bo za 2500 evrov dražji od osnovnega karavana.

Za konec omenimo, da obstajajo tudi karavani, ki delujejo robustno predvsem navzven, so tudi malce bolj oddaljeni od tal in bolj zaščiteni, a nimajo štirikolesnega pogona, pač pa prilagojen elektronski sistem stabilnosti in možnost nastavljanja višine podvozja, kot v primeru citroëna C5 crosstourerja (posebna izvedba, ki je na voljo le z dizelskim motorjem; cena se začenja pri 32 tisočakih), kar prinese nekoliko lažjo vožnjo na slabih podlagah, a o pravi terenskosti ne moremo govoriti. Sestrski robustni karavanski peugeot 508 RXH je bil doslej na voljo kot štirikolesni dizelski hibrid, ki pa je bil precej drag, zdaj ga bodo ponudili tudi z dizelskim motorjem (moč 132 kW) na sprednji pogon za 37 tisoč evrov.

Deli s prijatelji