PARKIRIŠČE

SUV na elektriko in bencin

Objavljeno 28. januar 2015 17.40 | Posodobljeno 28. januar 2015 17.42 | Piše: Gašper Boncelj

Mitsubishi outlander PHEV ali ko ima priključni hibrid štirikolesni pogon.

Mitsubishi outlander PHEV. Foto: Gašper Boncelj

Priključni hibridi so tisti pojem, ki se v zadnjem obdobju na področju alternativnih pogonskih sistemov najpogosteje omenja. Tudi zato, ker pomenijo nekakšen mehak prehod od avtomobilov s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje k vozilom, ki jih poganja le elektrika. A morda se bo razvoj na tej prehodni točki še nekaj časa zadržal, saj priključni hibridi vsaj v tem trenutku ponujajo zanimiv kompromis. Gre za to, da tako ali drugače kombinirajo bencinski motor in električni pogon, hkrati pa je mogoče drugače kot pri klasičnih hibridih njihove akumulatorje polniti tudi na zunanjem omrežju.

Svojevrstni izdelek

S priključnimi hibridi se zdaj ukvarja skoraj vsa nemška avtomobilska industrija, o njih so začeli razmišljati tudi nekateri francoski proizvajalci, križemrok pa ne stoji niti azijska konkurenca. Pri zadnjih imamo v mislih znamko Mitsubishi, ki v Evropi ni ravno močan igralec, a je nedavno predstavila svojevrstni izdelek. Tehniko priključnih hibridov so uporabili kot pogonsko izvedbo za svojega srednje velikega športnega terenca mitsubishi outlander, sodelovanje bencina in elektrike pa izkoristili za štirikolesni pogon.

Outlander, ki nosi dodatek PHEV (plug in hybrid electric vehicle), ima v svojem drobovju bencinski motor prostornine dveh litrov in z najvišjo močjo 89 kW; v njegovi bližini je prvi električni motor, ob zadnji premi še drugi – oba imata moč 60 kW, s tem da ima zadnji malo več navora. Tako pripravljeni outlander je štirikolesno gnan primarno na elektriko, če te v litij-ionskih akumulatorjih ni dovolj, vskoči bencinar.

Vožnja v tišini

Slednji primarno vrti generator za napolnitev akumulatorjev, lahko rečemo, da avtomobil v tem primeru deluje kot zaporedni hibrid. Le če so obremenitve zelo visoke – beri, če z outlanderjem vozite zelo hitro –, pa bencinar neposredno poganja tudi prvi kolesi, takrat sistem deluje kot vzporedni hibrid. Avto lahko v strogo električnem režimu deklarirano prevozi 50 km, z uporabo polne bencinske posode pa vse skupaj 800. Seveda je treba še posebno prvo številko jemati z nekaj zadržka. Akumulatorji se lahko polnijo na vtičnici ali na hitrih polnilnih mestih oziroma celo z motorjem.

Dobre strani takšne zasnove? Možnost vsakodnevnih krajših voženj le na elektriko, če to potrebujete oziroma si želite. Ob tem ni strahu pred izpraznjeno baterijo, in s takšnim avtom se je mogoče peljati tudi na daljšo pot. Vse skupaj deluje tiho, prijetno, če vam je vožnja v tišini električnega pogona seveda blizu. Avto je prostorsko glede na osnovno izvedbo skoraj neprikrajšan, ima dovolj prostora za pet potnikov in njihovo prtljago.

Slabše strani? Zaradi dvojne pogonske zasnove je za 200 kg težji od osnovnega modela. Ni ga mogoče dobiti s sedmimi sedeži, kot petsedežnik je na voljo le z najbogatejšo opremo, zaradi česar njegova cena ni nizka – okoli 41.000 evrov, če ne upoštevamo morebitne državne subvencije, ki pa mora biti za letošnje leto še sprejeta. 

Deli s prijatelji