ŠKODA

Superb ni več sramežljiv

Objavljeno 04. marec 2015 18.30 | Posodobljeno 04. marec 2015 18.30 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: škoda

Največja škoda s postavno podobo želi več prestiža.

Škoda superb je v sodobni izvedbi pripravljena tretjič, vsaj navzven bolj zanimivo kot v preteklosti.

Škoda morda ne bo več tista po pojavi zadržana znamka, ki je kupce na svojo stran dobivala le z dobro ceno za veliko prostora ter veliko Volkswagnove tehnike. Tako vsaj lahko sodimo po predstavitvi njihovega novega največjega modela superb, ki so mu posvetili poseben dogodek v praškem forumu Karlin. Igrali so mu celo praški filharmoniki in tudi iz besed Škodinih predstavnikov je bilo čutiti, da se bodo poskušali s superbom dvigniti višje.

V tretje gre rado

Superb je bil sicer že v svojih prvih in za Škodo ter Češko nedvomno slavnih časih prestižni izdelek. Ampak to je bilo davno, pred drugo svetovno vojno. Po tistem je bila Škoda kar nekaj časa proizvajalec nerazburljivih in pogojno zanesljivih socialističnih avtomobilov. Po tistem, ko je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja v češko podjetje lastniško vstopil Volkswagen, ki ga zdaj že popolnoma obvladuje, so novega superba prvič pripravili 2001., naslednika pa 2008. Če sta bila ta dva v oblikovalskem smislu izdelka, ki ste si ju le težko zapomnili, je tretjič drugače.

Superba letnik 2015 je lani napovedal že vabljivi koncept visionC, a si nismo mislili, da bo njegovo proizvodno udejanjenje tako podobno. S katere koli strani ga pogledamo, je novi superb dokaj eleganten avtomobil. V merah se je glede na predhodnika spremenil rahlo, s 486 centimetri je za tri daljši. Skrajšali so sprednji previs in povečali medosno razdaljo. Znotraj je bilo za noge ogromno prostora že prej, zdaj ga je več predvsem za ramena. Notranjost je nova, a po prvih vtisih ne tako navdušujoča. Če se pošalimo, vse le ne more biti tako kot v podobno velikem Volkswagnovem passatu. Tudi zadnja klop se podira le v razmerju 60/40, žal ni več niti dvojnega načina odpiranja prtljažnika. Zdaj deluje le kot kombilimuzina, je pa že ob prvem pogledu v notranjost zadka jasno, da je prostora za prtljago ogromno: od 625 do 1760 litrov.

Od jeseni tudi karavan

Kot smo rekli, je Škoda del koncerna Volkswagen in od tam prihajajo vsi superbovi motorji, ki so prisilno polnjeni štirivaljniki, bencinski in dizelski s prostornino od 1,4 do 2 litrov. Šestvaljnika, kot ga je med drugim imel predvojni superb, na voljo pa je bil tudi še v prejšnjem modelu, ni več. Pač znamenje časa. Sta pa tu možnosti samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona.

Superb ima veliko takšne in drugačne opreme, bodisi standardne bodisi doplačljive. Omenimo sistem samodejnega zaviranja v sili, radarski tempomat, prilagodljivo podvozje, povezljivost z najbolj uveljavljenimi operacijskimi sistemi pametnih telefonov...

O ceni za zdaj še niso rekli nič konkretnega, nekje junija se začne prodaja, takrat pa bomo videli, ali bo prestižnejši superb zahteval kakšen evro več kot do zdaj ali bo nemara ostal na dosedanji ravni. Bo pa superb tako kot doslej tudi karavan – od jeseni naprej.

Deli s prijatelji