IMATE IDEJO?

Stanovanje se splača prenoviti

Objavljeno 17. december 2014 16.10 | Posodobljeno 17. december 2014 16.12 | Piše: Sara Femec

Nismo vsi nadarjeni za urejanje, opremljanje in spremembo prostora v dom. Arhitekt Danijel Grabrovec in ekonomist Miha Puklavec nedvoumno sta.

Puklavec in Grabrovec menita, da se v stanovanje splača vlagati.

S svežim pristopom, ko pri prodaji ali oddaji stanovanj ponudita tudi ideje za preurejanje, premikanje sten in celostno razporeditev, sta začela samostojno poslovno pot. Uspešno. Prvi vtis stanovanja je, da je svetlo. Potem opazim, da je pohištvo starejše in stanovanje je potrebno obnove ali pa vsaj osvežitve. Mene ne odvrne, a marsikoga bi. Danijel Grabrovec in Miha Puklavec se trudita, da s svežim pristopom in vizualnimi rešitvami predlagata spremembe, izboljšave stanovanj, ki pripomorejo k hitrejši prodaji ali oddaji. »Ko stranke ugotovijo, da je v stanovanje treba vložiti, si pogosto ne znajo predstavljati, za kolikšne vložke gre in kakšna je organizacija. Skušava preprečiti bojazen, da se v stanovanje ne splača vlagati. Vnaprej ponudiva ideje in lahko ugotovijo, da so spremembe, kar potrebujejo,« začne Grabrovec. Videla sta številna stanovanja in Puklavec doda: »Stanovanja, posebno novejšega tipa, se dosti ne da spreminjati. Takšnemu dodava kakšno malenkost in slediva trendom, na primer narediva dupleks postelje s spodnjo omaro. Pri starejših je bolj smiselno narediti odprt prostor.« V stanovanju, ki se koplje v svetlobi zahajajočega sonca, bi premaknila stene in dobila tako zaželeni odprti dnevno-kuhinjski del.

Ključno je zadovoljstvo: kupca, prodajalca in naju.

Idejum

»Širši idejni koncept najinega poslovanja (samostojnega podjetnika Idejum) izvira iz dveh delov: ideje in uma. Z idejo razširiva um,« ime pojasni Puklavec. Širok pogled na stanovanja, predvsem razporeditev, zajema tudi obrtnike, ki potem postavijo stvari (in stene) na pravi prostor. »Obnova kuhinje pomeni za nekoga, ki rešuje stanovanjsko stisko, strošek. V navezi sva z izvajalci, ki po predračunih predstavijo rešitve: različne cenovne okvire. Stranke se odločijo na podlagi tega, kar je smiselno, kaj si želijo in kaj je dejansko mogoče,« nadaljuje. Obrtnike skrbno izbereta. Grabrovec pove, da sodelujeta z ljudmi, ki jim zaupata. »Tudi grafična priprava omogoča potencialnim kupcem lažjo odločitev. Največkrat se ustrašijo številk, tu se zatakne, in če jim omogočiva vpogled, laže spoznajo, da se splača. Laik bi rekel, to bo prevelik vložek. Obrnil bi se in šel,« doda. Iskanje prostora za bivanje, četudi za krajše obdobje, je dolgotrajno.

Vendarle življenjska odločitev

»Nakup stanovanja ni nakup obleke, je življenjska naložba. Vse informacije pridejo prav. Ljudje se pogosto ne poglabljajo, kaj bo z njimi čez pet, deset let, ko bodo imeli družino. Opozoriva jih na njihove različne življenjske vizije. Predstaviva jim, kaj je kasneje mogoče narediti, na primer, da se jim ob rojstvu otroka ni treba preseliti. Poleg tega poveva, kaj se lahko preuredi, da prostor postane bolj funkcionalen,« obrazloži del svojih nalog. V preurejanju je glavni poudarek njunega dela. »Prvotna ideja je bila pomagati prodati stanovanja, ki jih je teže prodati, kar pa ne pomeni, da ne bova prodajala novejših,« razloži Puklavec.

Z roko v roki

Delujeta kot tandem. Ko eden konča, ga dopolni drugi, in vesta, da je to pomembno. Miha Puklavec je ekonomist, Danijel Grabrovec pa arhitekt – a na vseh področjih delata z roko v roki, kar ocenjujeta za nujno. Grabrovec pojasni, da pri prvem ogledu stanovanje premerita, saj lahko že sama postavitev poda določene odgovore glede preurejanja. Za stanovanje si je treba vzeti čas, pri nakupu in prodaji. V njem preživita nekaj časa, ga fotografirata, naredita analizo prostora in strani neba. Vse to je podlaga za delo v risalnici, kjer se kujejo ideje. Na kaj pa so pozorne stranke? »Intimni prostori so zanje najbolj pomembni. Recimo kopalnica, dišava, koliko je vlage v zraku. Tudi to stanovanje je treba prenoviti, saj ima vonj, kar ljudi najbolj zmoti,« pojasni Puklavec. Danijel omeni še stroške. »Pomemben podatek je tudi, kaj se bo z objektom dogajalo, kdaj bo fasada, kakšno je ogrevanje,« pristavi.

Ljudje se pogosto ne poglabljajo, kaj bo z njimi čez pet, deset let, ko bodo imeli družino. Opozoriva jih na njihove različne življenjske vizije.

Prvi vtis

Pred ogledi se pripravita z informacijami, nared pa mora biti tudi stanovanje. »Steklo oken mora biti čisto, saj si ljudje takrat ustvarijo prvi vtis. Redko si kdo premisli in odloči za stanovanje, ker naj bi bilo takšno, kot praviva,« pojasni pomen prvega vtisa Puklavec. Danijel se strinja in doda: »Ljudje so pikolovski. Osredotočijo se na preprogo, ki ni pomembna za stanovanje. V tem je čar obiskov. Treba jim je povedati, grafično prikazati možnosti. Potem se navdušijo: pozabite preprogo.« Tudi meni sta rekla, naj ne pridem prepozno, bolje bo proti večeru, ko sonce daje posebno svetlobo. »To so malenkosti, ki naredijo enoto dom. Stanovalec jih bo ugotovil potem, ko bo tu živel, midva mu jih hočeva pričarati že, ko si pride stanovanje pogledat,« razodene pomen dobre predstavitve, v kateri je del dneva še kako pomemben, Grabrovec. »Ko sva prišla in je bilo več sončne svetlobe, mi je rekel: 'Miha, zamisli si, da ješ večerjo. Kako lepo je, ko sije sonce, ti pa gledaš na Pohorje.'« Grabrovec doda, da mladi pogosto pridejo v družbi starih lisjakov, oseb, ki podrobno pregledajo stanovanje in iščejo napake ter ga s pretiravanjem umetno poslabšujejo. S temeljitim ogledom se strinja, saj stanovanja, kot poudarjata, ne kupujemo vsak dan. »Veliko več se prodaja, kot kupuje. Stranke si lahko privoščijo zbijanje cene. Potem pridejo namazani z vsemi mažami,« še doda.

Vzrok

»Najin motiv je bil popraviti ugled nepremičninskega agenta, ki ni samo nekdo, ki bo pokazal in oglaševal stanovanje, temveč oseba, ki bo dala dom novemu lastniku. Ključno je zadovoljstvo: kupca, prodajalca in naju,« Puklavec pojasni vzrok, ki ju gnal. Doda še, da ljudem ustreza storitev v paketu. »Prvi ogled je vedno brezplačen. Čas je dragocen. Malo je sumljivo, da bi kdo prišel petkrat gledat isto stanovanje. Z naslednjimi plačljivimi ogledi se zavarujeva, da ne pride le nabirat idej,« pojasni.

Miha in Danijel

Njuno znanstvo sega v otroška leta. Puklavcu nepremičninska licenca pomeni osnovno znanje. Samo delo mu je zanimivo, delo z arhitektom pa pomeni nadgradnjo. »Če poznate arhitekte, posebno mlade, boste hitro ugotovili, da je zaposljivost na mrtvi točki. Vedno sem razmišljal, da mi ostaneta dve možnosti: da si ustvarim zaposlitev ali pa, kot žal že veliko drugih, spakiram in grem proti severu,« Grabrovec oriše stanje zaposlovanja med arhitekti. Natančneje pa razloži Grabrovec: »Ideja je nastala ravno v povezavi, kaj je mogoče fizično, z arhitekturnega vidika, pri stanovanjih izboljšati za pospešitev prodaje. Idejo sva tako dolgo mlela, da sva začela. Ustvaril sem si delo na področju študija. Zraven pa imam še možnost in privilegij, da spoznavam ekonomske plati nepremičnin in celotnega trga.«

Skušava preprečiti bojazen, da se v stanovanje ne splača vlagati. Vnaprej ponudiva ideje in ugotovijo lahko, da so spremembe, kar potrebujejo.

Delovnik

»Na začetku sva se dobila pri meni in delala od doma. Podkovana sva v informatiki in postavila sva si spletno stran. Nato sva naredila korak v smeri telefonskega oglaševanja in tako stopila v stik s potencialnimi prodajalci. Sklenila sva, da je treba aktivirati še druge marketinške kanale: družabna omrežja in medije, optimizirati spletno stran. Za navedene kanale je treba skrbeti vsak dan, kar počneva dopoldne, ko je čas za stvari, povezane s tehniko, informatiko in urejanjem. Popoldne sledijo ogledi in pridobivanje novih potencialnih prodajalcev,« Puklavec opiše vsakdanjik. Dopolni ga Grabrovec in pove, da se odziv povečuje. Tudi v prostem času sta na preži za stanovanji. »Enkrat sem se peljal z organiziranim prevozom in ob omembi, da sem nepremičninski agent, mi je neka gospa omenila, da njena prijateljica prodaja nepremičnino na Hrvaškem. Izmenjala sva telefonski številki in navezali smo stik,« primer novega posla predstavi Puklavec. Grabrovca stalna dosegljivost za arhitekturne nasvete ne moti: »Lahko me zbudijo ob treh zjutraj in vprašajo, ali bi pomagal pri ureditvi. Vsak ve, kakšen poklic si je izbral. Nikoli ni naporno.« Zanima me še, kako naprej. »Vizija podjetja je, čeprav je posredovanje nepremičnin trenutno prioriteta, da postane investicijska družba. To pomeni projektiranje arhitekturnih storitev, posredovanje nepremičnin in investiranje. Imava znanje, pridobivava izkušnje in to lahko postaneva,« nadaljuje. Puklavec doda, da si želita spletne strani v tujih jezikih. Želita si vstopiti na ruski trg, o katerem malokdo pravi, da ni perspektiven. Zaveda se razdalje med željami in resničnostjo, a zagnanost in trdo delo se bosta že pokazala. Stanovanje pred njuno prenovo in po njej. Tloris prej in možnost preureditve.

OSEBNE IZKUŠNJE POVEDO NAJVEČ

Njune stranke smo vprašali, kako so ju našle ter kaj sta jim ponudila.

Nevenka Pušnik: »V podjetju so nam izrisali načrt za hišo. Zdaj jo gradimo. Pomagata nam tudi pri prodaji stanovanja. Njuna ideja je dobra, saj stranki ponudita zamisli, kako opremiti in preoblikovati prostore. Pristop, ki pri nas ni pogost, mi je všeč. Njune ideje nismo dosti spreminjali, saj smo bili podobnega mišljenja. Povedala sva svoje želje in potrebe, na njihovi podlagi je Danijel naredil načrt.«

Niko Diminič: »Punca je Idejum opazila na internetu in mi poslala povezavo. Videl sem, da ima podjetje eden mojih boljših prijateljev v mladosti. Iskala sva dvosobno stanovanje v središču Mariboru in točno takšno sva našla. Najprej sva na spletu videla slike, nato smo si ga nekajkrat ogledali z njima. Moram ju pohvaliti, saj sta svoje delo dobro opravila: glede informacij o stanovanju in urejanju zadev pri notarju. En ogled ni dovolj, pri drugem nekaj zmeriš in pogledaš še kaj, kar si prvič pozabil. Celotna izkušnja je bila odlična.«

Dejan Zupan: »Iskal sem dvosobno stanovanje. Prek prijateljev in facebooka sem prišel v stik z njima. O njiju sem slišal same dobre stvari. Zanimam se za najem, a predlagala sta mi tudi nakup. Povedal sem jima želje in v enem tednu smo našli stanovanje.«

Deli s prijatelji