Malokdo pozna podrobnosti o rojstvu karavanske različice Beemvejeve serije 3, ki je luč sveta ugledala jeseni 1987. Govori se, da je prototip zasnoval eden od inženirjev, ki si je zaželel športni avtomobil z možnostjo prostornega prtljažnika. Kakor koli, danes so karavanske trojke prodajno uspešne, a vsekakor ne tako prostorne kot konkurenca. So pa zato bolj dinamične v vožnji in športno navdihnjene, še posebno kadar so podobno kot testni 318d touring opremljene s paketom sport line.
Zna slovensko
Testni primerek je imel zajetno opremo, med drugim navigacijski sistem, ksenonske žaromete in osemstopenjski samodejni menjalnik. Obvlada slovenski jezik, v katerega so prevedeni vsi meniji – tako na sredinskem zaslonu kot na zaslonu potovalnega računalnika. V tem avtu pa boste zaman iskali občutljivega za dotik, saj medijski sistem upravljate prek vrtljivega vmesnika iDrive.
Prtljažni prostor je odet v kakovostno tkanino, prijetno na otip. Njegova prostornina je skoraj 500 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev jo lahko povečamo na 1500. To lahko storimo tudi iz prtljažnika, ugodno pa je, da je na voljo ločeno odpiranje njegovega steklenega dela pokrova, česar tekmeci nimajo. Del serijske opreme sta tudi električno odpiranje in zapiranje prtljažnika.
Tempomat bi se spodobil
Karavanske trojke nikoli niso bile sopomenka za prostornost prtljažnega prostora, so pa zato – vsaj za moj okus – najbolj športni karavani na trgu. Turbodizelski motor s 105 kW sploh ni najmočnejši v ponudbi, a je vožnja z njim poletna, še posebno če si izberete način sport. Moč motorja se na zadnji kolesi prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika klasične zasnove, ki ponuja tri načine delovanja – običajno, športno in ročno. Pri športni nastavitvi je način dovolil motorju, da se je zavrtel v višje vrtljaje in pozneje prestavil v naslednjo prestavo. Ob vsem tem pa sem pogrešal tempomat, radarski bi bil sploh ugoden.
Tisti, ki jih zaradi ekologije ali čim manjšega stroška na črpalki zanima predvsem poraba, bodo izbrali funkcijo eco-pro, ki je usmerjena v varčnejšo vožnjo, obenem pa prikazuje statistiko porabe. Avto ima serijsko vgrajeno tudi funkcijo start/stop in rekuperacijo zavorne energije. Povprečna poraba na testu se je gibala okoli 6,4 litra na 100 kilometrov.
Na koncu pa še nekaj manj ugodnega. Nakup vozil z modro-belim propelerjem pomeni danes grob poseg v denarnico: osnovna različica 318d touringa brez dodatne opreme je na voljo od 36.400 evrov, toda z vsemi dodatki je testna trojka stala kar 48.996 evrov.