PARKIRIŠČE

Spomladanska pomada 
v Hondinem hlevu

Objavljeno 19. maj 2015 19.30 | Posodobljeno 19. maj 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Japonska tovarna je previdno spremenila CR-V, ki je na cestah od leta 1997. Drugačni so sprednji in zadnji del ter tudi notranjost, motorji so v skladu z normativom EU6.

Tokratna prenova ni zaobšla notranjostI. Foto: Vinko Kernc

Eden tistih avtomobilskih razredov, ki v zadnjih letih vsaj na evropskih trgih poznajo predvsem tržne pluse, so športni terenci (SUV). Veljajo predvsem za nekoliko manjši razred, a tudi v tistem, v katerem se vozi CR-V, ni prav hude krize. In na pomlad se ta honda tudi slovenskim kupcem dobrika premišljeno oziroma prefinjeno spremenjena. Spomladanska pomada, je treba reči.

Japonski rekorder

Honda CR-V je na avtomobilskem svetu od leta 1997, 2012. je pred kupce pripeljala četrta generacija. Za ta avtomobil se je odločilo že 750.000 kupcev, kar je zelo dobra številka. Precej preseneča tovarniški podatek, da je bil CR-V v devetih mesecih prejšnjega leta najbolje prodajani športni terenec na svetu!

Tako ali drugače, četrta generacija je nekoliko drugačna, vendar revolucije ni – prej gre za evolucijo, ki avtomobil prilagaja vse ostrejšim okoljskim zahtevam, hkrati pa ga modernizira.

Novi CR-V je v dolžino pridobil povsem neopaznih 35 milimetrov (dolžina 460 centimetrov), je za od pet do 15 milimetrov nižji, hkrati pa sta nekoliko širša koloteka. Spremembe zadnjega in sprednjega dela so minimalistične, saj so drugačni odbijači, luči, maska, kolesna platišča in še nekatere druge malenkosti.

V tem duhu je spremenjena tudi notranjost, saj so izboljšali ergonomijo, kakovostnejši so materiali oziroma oblazinjenja, sredinska konzola med sprednjima sedežema je pomična naprej in nazaj (za 60 milimetrov) ipd. Morda najbolj pade v oči velik info-
zabavni zaslon sredi armature, a vsekakor manj dejstvo, da je zadnja klop deljiva v znanem razmerju 60/40, hkrati pa jo je mogoče zelo preprosto in hitro zložiti, tako da se prostornina prtljažnika z osnovnih 589 litrov poveča na velikih 1669.

Drugačno drobovje

Če so vse te spremembe v četrti generaciji CR-V bolj ali manj nevidne, so še toliko manj vidne, a vsekakor dobrodošle oziroma pomembne tiste pri podvozju.

Avtomobil se zdaj med hitrejšo vožnjo v ovinek manj nagiba, a je hkrati stabilnejši, zmanjšali pa so tudi hrup v notranjosti, in sicer za približno dva decibela. Ustrezno pomlajevalno kuro so doživeli motorji. Po novem vsi ustrezajo znanemu okoljskemu normativu EU6, največ novega pa je pri dizelskih agregatih. 2,2-litrski dizel so zamenjali z 1,6-litrskim v dveh izvedbah moči: prvi zmore 88 kW oziroma 120 KM (300 Nm navora), drugi pa precej močnejših in s tem živahnejših 118 kW/160 KM (navora je za 350 Nm).

Ker je CR-V športni terenec, mu pritiče tudi štirikolesni pogon, ki ni doživel omembe vrednih sprememb. Tega si je mogoče omisliti v kombinaciji z močnejšim dizlom in šeststopenjskim ročnim ali z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je izgubil nekaj teže in je za 35 kilogramov lažji kot prejšnji petstopenjski samodejni menjalnik, ki je še vedno na voljo. Bencinske barve brani 2-litrski motor (114 kW/155 KM), pri katerem pa je mogoče izbirati med pet- ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi ali pogonom 4 x 4.

Prodajni načrti s CR-V so dokaj raztegljivi, saj slovenski uvoznik ne bi imel nič proti, če bi zanj letos našel kakšnih 200 kupcev, a je številka 150 verjetno veliko realnejša in bolj uresničljiva. Cene so znane: v najcenejši izvedbi je na prodaj za 25.370 evrov (2,0 bencin, pogon spredaj, opremski paket comfort, ročni menjalnik), najcenejši dizel pa stane 27.490 evrov. 

Deli s prijatelji