TEST

Sorento želi igrati resno igro

Objavljeno 07. februar 2015 18.10 | Posodobljeno 07. februar 2015 18.12 | Piše: Boštjan Okorn

Pri Kii so dodobra nadgradili paradnega konja, ki skače v zelje prestižnim znamkam.

Pri tretji generaciji kie sorento želi znamka pokazati in dokazati, česa vsega je zmožna. V primerjavi z drugim rodom je morda sprednji del še najmanj nov, čeprav je poln oblikovalskih podrobnosti. Foto: Boštjan Okorn

Več kot dva milijona prodanih primerkov kio sorento zagotovo uvršča med najuspešnejše velike športne terence. Ko so jo pred 12 leti predstavili, so kupci pohvalili predvsem zelo ugodno ceno, pri tretji generaciji, ki bo prišla v Slovenijo čez dober mesec, pa bodo morali bolj ceniti vgrajeno tehniko in tehnologijo.

V primerjavi z drugo generacijo je sorento zdaj za 9,5 centimetra daljši, za osem centimetrov daljša medosna razdalja pa se pozna pri prostoru za noge v notranjosti. Tam so lahko tri vrste sedežev, dostop do zadnje je zdaj preprostejši, seveda pa s to konfiguracijo dejansko izgubite prtljažni prostor. A s podiranjem posameznih sedežev v dno avtomobila se ta hitro povečuje: v petsedežni konfiguraciji ga je že za najmanj 600 litrov, v dolžino vsaj dva metra, ko so podrti tudi tisti v drugi vrsti, pa lahko vanj naložite za več kot 1,7 kubičnega metra prtljage. Jasno je, da je dno ravno, zdaj ima sorento v zadnjem delu tudi prostor za shranjevanje mehkega roloja.

Najbolj revolucionarno so se pri Kii lotili voznikovega delovnega prostora. Uporabljeni materiali se spogledujejo s prestižnimi, na vrhu sredinske konzole je velik, za dotik občutljiv zaslon, na voljo je vrsta pripomočkov – tako varnostnih kot tistih, namenjenih udobju. Zelo težko bi našli kakšno zamero, kar je navsezadnje pokazal tudi preizkus Euro NCAP, pri katerem so sorentu podelili pet varnostnih zvezdic.

Nič več zgolj poceni

Sorento bo v naših krajih na prodaj z 2,2-litrskim dizelskim štirivaljnikom z največjo močjo 174 kW (okroglih 200 KM) v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom. Za oba lahko rečemo, da kakovostno opravita svoje delo, k dobremu občutku med vožnjo prispeva tudi dobro delujoč radarski tempomat, vgrajen je sistem ustavi-spelji, bolj dodelano se zdi tudi podvozje, le med hitrimi manevri je opaziti, da vozite najmanj 1,8 tone težki avtomobil.

Kot se spodobi za tovrstne modele, bo sorento na prodaj le s štirikolesnim pogonom, ki pa, resnici na ljubo, ni nič posebnega in je skoraj enak kot v kii sportage. Ima sredinski diferencial, možnost zaklepa v razmerju 50:50, v običajnem načinu pa se s sprednjega kolesnega para na zadnji lahko prenese največ 40 odstotkov moči in navora.

O ceni novega sorenta lahko za zdaj samo ugibamo, tudi glede na njegovo zasnovo pa je jasno, da so minili časi, ko so bile kie predvsem poceni. Si pa upamo napovedati, da boste kljub morebiti na videz visoki ceni zanj dobili veliko. Le prestižne značke ne. To Kia ni in trenutno še ne želi biti, bolj želi dokazati, da se s prestižnejšimi avtomobili lahko enakovredno bojuje, ne samo s ceno. Pri tretji generaciji kie sorento želi znamka pokazati in dokazati, česa vsega je zmožna. V primerjavi z drugim rodom je morda sprednji del še najmanj nov, čeprav je poln oblikovalskih podrobnosti. Na zadku je še bolj kot spredaj opazna kovinska zaščita podvozja, tu so še spojler na zadnjo šipo, posodobljena antena in, kajpak, diodne luči. V notranjosti je sorento pridobil največ, armaturna plošča in voznikov delovni prostor sta zgledno urejena, uporabljeni materiali pa vsaj za stopnjo boljši kot prej. Prtljažni prostor je mogoče preprosto povečevati – tudi samo s potegom vzvoda v prtljažniku. Ob postavljenih sedmih sedežih pa ga bo komaj ostalo za kakšen nahrbtnik ali dva.

Deli s prijatelji