PARKIRIŠČE

Sonce gor, streha dol

Objavljeno 25. junij 2016 14.00 | Posodobljeno 25. junij 2016 14.00 | Piše: Gašper Boncelj

Poletje je čas za kabriolete, a so številni proizvajalci opustili svoje cenovno razmeroma dostopne modele. Vztrajajo pa premijske znamke, tudi Mercedes-Benz, ki je na tržišče lansiral novi kabriolet razreda C.

V kabini je veliko prestiža, vstopanje je preprosto tudi na drugi par sedežev. Foto Gašper Boncelj

Muhasto vreme se je za nekaj časa končalo, nadejamo se lahko vsaj nekaj dni poletne vročine. Nestalno vreme, ki smo ga bili deležni prejšnje tedne, je sicer bolj kot pri nas običajno severneje v Evropi, v Angliji, Nemčiji. Tam so že od nekdaj najbolj priljubljeni avtomobili, ki se jim tako ali drugače zloži streha – čeravno jih precej najdete tudi v toplejšem Sredozemlju, kjer je sonca več, če je zelo vroče, se pač nadene slamnik ali kaj podobnega. In kaj tem ljubiteljem vetra v laseh ponuja avtomobilska industrija? Smernica v zadnjih letih ni bila enoznačna, zdi se, da je z izjemo resničnih ikon, kot je mazda MX-5, ali novosti kot fiat 500C veliko množičnih proizvajalcev svoje nekdaj uspešne kabrioletne modele preprosto opustilo; spomnimo se le Peugeota in njegove izjemne uspešnice peugeot 206 CC, podobno takšnih izdelkov ne boste več našli pri Fordu, Nissanu, Renaultu, Mitsubishiju.

Pri premijskih znamkah takšnega osipa ni bilo, očitno zanje obstaja računica oziroma povpraševanje. Tudi pri Mercedes-Benzu, ki mu avtomobilov z zložljivo streho nikoli ni manjkalo. Tokratni novinec je kabriolet razreda C. To je četrta karoserijska izpeljanka tega modela, ki je v osnovni izvedbi ena od glavnih postavk njihove prodaje. Na tej vozni osnovi niso izdelani le limuzina, karavan, kupe in zdajšnji kabriolet, tu je še športni terenec GLC. A vrnimo se h kabrioletu C – tako kot limuzina je dolg skoraj 4,7 metra, tako kot kupe ima le troje vrat, slednjemu je tudi nekoliko podoben. A kot rečeno, njegova streha je zložljiva in je pripravljena iz platna; morda kot znak novega hita pri kabrioletih – modela SL in SLC imata sicer še trdo zložljivo streho. Zakaj je tako, je težko reči, morda ker platneni izdelki v prtljažniku zavzamejo nekaj manj prostora, morda pa hočejo biti lastniki takšnih avtomobilov s platnom tudi ob dvignjeni streho jasno prepoznavni. Ne nazadnje je moč pri kabrioletu C platneno streho namesto v osnovni črni naročiti tudi rdeči, modri ali rjavi barvi.

Strešna konstrukcija je pripravljena umetelno, dviga in spušča jo elektrika, tudi med vožnjo do hitrosti 50 km/h, za kar je potrebnih 20 sekund. Ob tem se lahko dvigneta tudi zadnja protivetrna zaščita pa podaljšek vetrobranskega stekla. Kar pomaga pri manjšem vrtinčenju vetra v laseh, a vendarle pri zmernih hitrostih vožnje. Kabriolet C ima lahko tudi sistem airscarf, ki iz integriranih sprednjih vzglavnikov piha toplejši zrak za vožnjo zgoraj brez v hladnejšem vremenu. Avtomobil ima poleg dveh dokaj športno oblikovanih sedežev še dva samostojna v drugi vrsti, kjer je kar precej prostora. Manj ga je kot vselej v prtljažniku, kakšno torba za golf pa že gre vanj.

Kabriolet C lahko vozi z množico različnih bencinskih in dizelskih motorjev, z zelo različnimi močmi. Ponudba se začenja pri 1,6-litrskem bencincu z močjo 115 kW in konča pri superšportnem 63S, ki je pripravljen s pomočjo njihove športne enote AMG, z bencinskim turbo osemvaljnikom, pri katerem konjenica obsega 510 konj (375 kW)! Model ima lahko štirikolesni pogon, lahko vozi tudi z dizlom, kar mu morda ob vsej eleganci le ne pristaja najbolj. Kabriolet razreda C se začenja prodajati to poletje in po ceniku stane od 42.000 evrov naprej, seveda pa se cena lahko hitro vzpne in vrh doseže pri prej omenjenem AMG s 111.000 evri. 

Deli s prijatelji