180 TISOČ

Skupinska tožba proti VW

Objavljeno 23. junij 2017 20.10 | Posodobljeno 23. junij 2017 20.27 | Piše: S. I.

Evropski lastniki volkswagnov pripravljajo skupinsko tožbo zaradi emisijskega škandala.

Fotografija je simbolična.

S kupina, ki zastopa 180.000 lastnikov avtomobilskega proizvajalca Volkswagen v Evropi, pripravlja skupinsko tožbo proti koncernu zaradi emisijskega škandala. Skupno naj bi zahtevali povrnitev škode v višini okoli 4,5 milijarde evrov, je poročal britanski Financial Times (FT). Čeprav nekateri analitiki menijo, da tožba ne bo uspela, pa to vseeno kaže, da škandal še naprej slabo vpliva na ugled Volkswagna.

Spomnimo se, da je nemški proizvajalec septembra 2015 priznal, da je nekatere avtomobile z dizelskim motorjem opremil z goljufivo programsko opremo, ki je poskrbela za prikazovanje nižjih izpustov škodljivih plinov od realnih v času uradnih testiranj. Po vsem svetu naj bi bilo prodanih okoli 11 milijonov takšnih avtomobilov. Škandal je koncern doslej stal že 24 milijard dolarjev (21,4 milijarde evrov) – toliko je odštel za kazni, odškodnine in odkupe vozil. Odkup spornih vozil je med drugim ponudil kupcem v ZDA, kjer je prodal dobrega pol milijona takih avtomobilov in kjer je Volkswagen pristal na plačilo kazni in odškodnin.

Volkswagen izraza garancija ne uporablja, ampak govori o »izjemi za povrnitev zaupanja«

Le dveletna garancija V Evropi, kjer je bilo z goljufivo programsko opremo opremljenih devet milijonov vozil, je Volkswagen zanikal kršenje zakonodaje in kupcem ni ponudil odškodnine, le popravilo oziroma posodobitev programske opreme, s čimer naj bi zagotovili, da bodo avtomobili skladni z evropskimi okoljskimi predpisi. Decembra je shemo popravil že odobrilo nemško ministrstvo za promet, kar po oceni strokovnjakov zmanjšuje možnost za uspeh morebitnih tožb. Volkswagen je ta teden dogovor sklenil tudi z Evropsko komisijo. Evropski kupci vozil z vgrajeno sporno programsko opremo za goljufanje na testih izpušnih plinov tako ne bodo deležni odškodnine, temveč le posebne dvoletne »garancije« na določene avtomobilske dele. Volkswagen izraza garancija sicer ne uporablja, ampak govori o »izjemi za povrnitev zaupanja«.

Z njo naj bi dokazal, da trdno verjame, da sporna programska oprema ne vpliva na vzdržljivost vozila oziroma ne more povzročiti okvar. Glavni izvršni direktor Volkswagna Matthias Müller je po poročanju časnika Frankfurter Allgemeine Zeitung evropsko komisarko za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vero Jourovo o izjemi obvestil ta teden, z njo pa je že seznanil tudi svoje trgovce in zastopnike. Skupinsko tožbo sicer pripravlja nizozemska skupina, imenovana Stichting Volkswagen Car Claim Foundation. Kot so pojasnili, so se poskušali s Volkswagnom dogovoriti o poravnavi, a je koncern gluh za njihove prošnje. Tož- bo naj bi na sodišče vložili jeseni. V Volkswagnu so za Financial Times dejali, da ne vidijo pravne osnove za tovrstno dejanje. 

 

Deli s prijatelji