Tretja generacija fabie, od 1999. so jih prodali že 3,5 milijona, je povsem nova in plod češkega znanja, a tudi s Volkswagnovimi geni, saj stoji na polovi platformi. Z ostrimi linijami govori novi Škodin oblikovalski jezik, dinamičnejši in poln samozavesti.
Odlična varnost
Precej drugačna kot v predhodnici je tudi notranjost, pri kateri so iskali ravnotežje med dizajnom in ergonomijo, pozabili pa niso niti na vrsto uporabnih rešitev. Uspešno so se spopadli tudi z izzivom, kako v manj spraviti več.
Nova fabia je namreč za malenkost krajša in nižja, a širša od predhodnice, saj je dolga osem milimetrov manj kot štiri metre. Poleg nekoliko večje širine je opazen tudi širši kolotek, kar prispeva k čvrstemu videzu, opazno drugačnemu kot pri predhodnici.
Novinko so shujšali za dobrih 60 kilogramov, tako da z najmanjšim bencinskim motorjem tehta le 980. Kljub temu se je pred nekaj dnevi odlično izkazala na preizkusnem trku Euro NCAP, kjer je dobila pet zvezdic.
Kot opažamo že nekaj časa, se je Škodina kakovost dejansko izenačila s koncernsko, tako sem med prvimi kilometri, vsaj v bolje opremljenih različicah, ki smo jih preizkusili, imel občutek, kot da sem v vozilu višjega razreda.
V koraku s časom
Nova fabia bo na začetku prodaje imela štiri bencinske in tri dizelske motorje, vsi dosegajo standard evro6 ter so do 17 odstotkov varčnejši kot predhodniki; prav tako imajo sistem ustavi-spelji in rekuperacijo zavorne energije. Najmanjša bencinska motorja sta litrska trivaljnika s 44 kW (60 KM) oziroma 55 kW (75 KM). Močnejša sta 1,2-litrska TSI (66 kW/90 KM in 81 kW/110 KM). Vsi trije dizli so trivaljni 1,4-litrski TDI-ji z močjo od 66 (90 KM) do 77 kW (105 KM). Najvarčnejši pa bo 1,4 TDI greenline s 55 kW (75 KM), ki bo na voljo v letu 2015 (3,1 l/100 km). Serijska sta pet- oziroma šeststopenjski ročni menjalnik, za doplačilo je za nekatere modele na voljo tudi sedemstopenjski samodejni DSG.
Tudi Škoda gre v korak s časom, saj so v novi model vgradili sodoben multimedijski sistem, povezljiv s pametnim telefonom. Fabia je za zdaj le petvratna, karavan sledi na začetku prihodnjega leta.
Slovenski kupci bodo prve nove fabie dobili decembra letos. Vstopni model je litrski bencinski motor (44 kW) s paketom opreme active, za katerega boste odšteli 10.782 evrov, za vstopni dizel 1,4 TDI (66 kW) ambition pa 16.293 evrov.