PARKIRIŠČE

Škoda fabia: ostra zunaj in prostorna znotraj

Objavljeno 08. januar 2015 19.20 | Posodobljeno 08. januar 2015 19.21 | Piše: Andrej Brglez

Nova škoda fabia 1,2 TSI ambition ponuja kakovost, premišljeno prostornost in preprosto rabo.

Novo zunanjo podobo, ki samo še v obrisih spominja na predhodnico, se opazi najhitreje, še posebno z zadnje strani. Foto: Andrej Brglez

Nemški koncern je leta 1999 pred fabio postavil ambiciozne načrte in ta jih je v prvih dveh generacijah uspešno dosegla. Glede na spremembe v novem modelu pa ni težko napovedati, da bo zastavljenim prodajnim ciljem kos tudi v teh gospodarsko zaostrenih časih.

Po novem prihaja fabia pred kupce vizualno in vsebinsko precej drugače zastavljena, saj tokrat prvič zares jasno sporoča, da noče biti (več) samo cenejša izbira pola. V prvi in drugi generaciji je zgradila podobo uravnoteženega izdelka, ki za primerno ceno ponuja kakovost, premišljeno prostornost in preprosto rabo, vendar vse v paketu s precej zabrisano lastno identiteto. Prav v tem delu se nova zgodba od prejšnjih močno razlikuje.

Na pokrovu motorja ima izstopajočo grbo, na boku visoko postavljena ramena, na pragu ostre utore in na pokrovu prtljažnika diamantne reze, ki poudarijo zadnje luči, ki naj bi govorile tridimenzionalni jezik. Kabina nove škode je postala še malenkost prostornejša, njena dolžina za odtenek krajša, medosna razdalja večja, stoji pa tudi za 3,1 centimetra nižje in kar za devet širše.

Povsem drugače je zasnovana armatura, ki se zdaj kaže veliko bolj premijsko, hkrati pa je ohranila prepoznavno preprostost in čistost. Sedeži so udobni in s primerno odmerjeno dolžino sedalnega dela, prostornost kabine pa je še posebno dobro odmerjena v višini glave in v predelu komolcev. Notranja rast fabie se začuti tudi v prtljažniku, ki se z osnovnimi 330 litri prostornine suvereno pomeri z razrednimi tekmeci, hkrati pa ponuja še veliko premišljenih rešitev za pritrditev manjših predmetov in nakupovalnih vreč.

Bencinski 1,2-litrski motor TSI (81 kW/110 KM) razveseli z mirnim tekom in ugodno prožnostjo ter pričakovano povprečno porabo, ki je v našem primeru znašala 6,2 l/100 km. Pohvalimo lahko tudi zvočno izolacijo motornega dela, ki dobro zaduši zvok mirnega in kultiviranega agregata. Ročni menjalnik, ki je zdaj šeststopenjski, je prijetno čvrst in natančen, vzmetenje pa ohranja prepoznavno mehko naravnanost, kar ustreza zmerni ter velikosti in namenu avta primerni zalogi motorne moči.

Že v prejšnji generaciji se je izkazala s prepričljivo lego na cesti, širši koloteki in nižja postavitev pa so dober občutek v hitro prevoženih ovinkih samo še izboljšali. Fabia je torej zrasla v vseh pogledih, le v centimetrih skupne dolžine se je za malenkost zmanjšala, kar pa je v resnici prav tako prednost. Primerna skupni rasti je tudi cena, za tako motorizirano in dobro opremsko založeno različico ambition je namreč treba odšteti 13.889 evrov.

Deli s prijatelji