PARKIRIŠČE

Seat leon: X-perience ima 4drive

Objavljeno 30. marec 2015 20.00 | Posodobljeno 30. marec 2015 20.00 | Piše: Aleš Kovačič

Na slovenskem trgu je stekla prodaja nove izvedenke Seatovega leona ST s štirikolesnim pogonom 4drive. Za zdaj štirje motorji in dva menjalnika.

Navzven je leon x-perience nekoliko drugačen, vendar razlike niso vesolje. Foto Aleš Kovačič

Španski Seat, ki mu življenje večinoma kroji veliki lastnik, torej nemški koncern Volkswagen (VW), hitro širi družino leon. Po petvratni kombilimuzini, trivratnem SC, karavanskem ST in športni cupri se zdaj na slovenski trg vozi leon x-perience. Karavan oziroma kombi, zelo bližnji sorodnik ST, vendar s pomembnim dodatkom – štirikolesnim pogonom.

Tržno rojstvo X-periencea – njegova prodaja na slovenskem trgu se je začela v četrtek – je dokaj logično, saj tovarna, ki sicer domuje v barcelonskem Martorellu, s tem krepi tržno ponudbo zelo uspešnega leona. Nova izvedenka utegne precej pripomoči k temu, da se posrečijo tudi letošnji slovenski prodajni načrti, saj hočejo občutno povečati lanski tržni delež (dobre tri odstotke) in se kmalu pojaviti med deseterico najuspešnejših tovarn na slovenskem avtomobilskem prostoru. Zmerno ambiciozno, ampak uresničljivo.

Leon x-perience je v neizrazito terensko opravo preoblečen karavanski ST. Razlike niso vesoljne, so pa dovolj opazne: nekoliko drugačen sprednji in zadnji odbijač (zato malenkosten prirastek v dolžino) in pod njima srebrna zaščita podvozja, črno obrobljeni blatniki, v črno obarvani strešni nosilci, višja oddaljenost od tal (v povprečju za 25 milimetrov), 17-palčna kolesna platišča ipd. Tudi v notranjosti je štirikolesni leon nekoliko drugačen, a spremembe so skoraj prefinjene (posebne obloge vrat, volanski obroč z logom x-eprience, srebrne obloge pragov ipd). V prtljažniškem pogledu ta leon v primerjavi s ST ni nič na slabšem, saj ponuja osnovnih 587 oziroma v najboljšem primeru 1470 litrov prtljažniškega volumna, kar je ob dejstvu, da ima avto dodaten zadnji diferencial zaradi pogona 4x4, pohvale vredno.

Bistvo je torej v pogonu, ki je koncernskega izvora, a mu pri Seatu pravijo 4drive. Osnova je znamenita haldex sklopka, ki v večini primerov zagotavlja vso moč motorja na prednjem kolesnem paru. Ko je oprijem slabši, se delo moči prenese na zadnji kolesni par, pri čemer ni nepomembno dodati, da je haldex sklopka pete generacije za 1,4 kilograma lažja. Malo? Morda, ampak v neprestanem boju za manjšo težo in posledično skromno porabo ter manj škodljiv izpuh šteje vsak gram, in to dobesedno.

Motorji so za zdaj štirje, in sicer en bencinski (1,8-litra in 132 kW), trije dizelski: začetni 1,6-litrski agregat zmore 81 kW, sledita dve izvedenki 2,0-litrskega motorja, pri čemer je enkrat na voljo 110, drugič 135 kW. To izvedenko in varianto z bencinskim agregatom je mogoče kombinirati s 6-stopenjskim DSG-menjalnikom z dvojno sklopko, serijsko je na voljo 6-stopenjski ročni menjalnik.

Leon x-perience, ki si ga je mogoče omisliti v enajstih barvah karoserije in s številnimi asistenčnimi elektronskimi sistemi za varno in varčno vožnjo, naj bi letos navdušil od 80 do 90 slovenskih kupcev. Načeloma je od običajnega ST z enako opremo in motorjem dražji za približno 1650 evrov, v najcenejši izvedbi pa na prodaj za 23.670 evrov – če je nakup opravljen ob pomoči financiranja, drugače je cena višja za evrskega tisočaka. Seveda, vedno je kakšen če... 

 

Deli s prijatelji