APPLE

Se bomo vozili 
v ameriških jabolkih?

Objavljeno 02. marec 2015 17.00 | Posodobljeno 02. marec 2015 17.06 | Piše: Aleš Kovačič

Zakaj si vse več uveljavljenih velikanov elektronike, izstopa zlasti Apple, tako silno želi prodreti na izjemno konkurenčno in težavno področje avtomobilske industrije.

Google je s svojim projektom samovoznega avtomobila v primerjavi s preostalimi tehnološkimi podjetji, ki vstopajo na avtomobilski trg, verjetno najbližje cilju. Foto: Google

Bo Silicijeva dolina v ameriški Kaliforniji, kjer imajo svoje sedeže največja tehnološka podjetja na svetu, v kratkem postala Detroit 21. stoletja? Čedalje večje zanimanje proizvajalcev elektronskih naprav za različne načine in oblike sodelovanja z avtomobilsko industrijo to drzno špekulacijo deloma potrjuje.

Za kadre se prerivajo

Tako je denimo ameriško podjetje Uber, ki je zasnovalo aplikacijo za naročanje taksijev, napovedalo gradnjo laboratorija, v katerem bodo inženirji poskušali izdelati samovozne taksije. Japonski Sony je nedavno kupil delež v podjetju ZMP, ki se ukvarja z razvojem robotskih vozil. Potem je tu električna Tesla poslovnega vizionarja Elona Muska, ki bolj kakor avtomobilska znamka deluje kot prototip podjetja, kjer so zabrisane meje med elektroniko in klasičnim avtomobilskim poslom. Ne nazadnje gigant Google že vrsto let izpopolnjuje zasnovo svojega električnega samovoznega avtomobila.

A vendar največ prahu dviguje orjak iz Silicijeve doline Apple, ki v zadnjem času kot po tekočem traku nabira najboljše strokovnjake s področja avtomobilske industrije in baterijske tehnologije. Pravzaprav se je med Fordom, Teslo in Applom vnela prava bitka za najboljše strokovnjake, kar dodatno priliva olje na ogenj številnih špekulacij, kakšni so dejanski načrti te multinacionalke v svetu avtomobilizma.

Kalifornijski prevratniki

Apple namreč ni samo najuspešnejše in najpremožnejše podjetje na svetu (razpolaga s kar 178 milijardami dolarjev), ampak tudi izjemno inovativno. Vodstvo namreč preveva miselnost, ki preprosto ljubi izzive. Čeprav Apple ni vedno prvi, tako kot na primer pri izjemno uspešnem telefonu iphone, ki ga je podjetje na trg poslalo leta za tekmeci, ima ključno sposobnost, da pri potrošnikih ustvarja potrebe in vzbuja želje, za katere ljudje niti sami niso vedeli, da jih imajo. Je podjetje, ki je sposobno izjemnih preobratov, zato ga ima mnogo strokovnjakov za generatorja tako imenovanih prevratniških tehnologij.

Apple gre svojo pot

Čeprav ameriški elektronski gigant že ponuja aplikacijo za avtomobilske infotainment sisteme (carplay), ima Apple neprimerno večje načrte.

Med novimi sodelavci so namreč strokovnjaki s področja razvoja baterijskih tehnologij in sistemov ter drugih vidikov avtomobilske mehanike, ki so delali pri številnih prebojnih projektih. Mnogi zato verjamejo, da se podjetje pripravlja na razvoj lastnega avtomobila.

Morda pa je prav vizionarsko-prevratniški, skoraj pobalinski duh Appla tisti, ki bo poskrbel za dokončni preboj električnih vozil. Ta namreč trenutno v primerjavi z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem z vidika cene (še) niso prava alternativa. Največji izziv, s katerim bi se moral Apple ali kdor si želi v prihodnje narekovati razvoj avtomobilske tehnike, najprej spoprijeti, je večja zmogljivost obstoječih litijskih baterij, ob hkratnem nižanju stroškov njihovega razvoja in izdelave. Nerešljiva uganka ali priložnost za monumentalen uspeh? Pri Applu odgovor očitno že poznajo.

Deli s prijatelji