DATSUN

S krajo do oživitve znamke

Objavljeno 09. april 2015 19.30 | Posodobljeno 09. april 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Koncern Renault-Nissan oživlja znamenito znamko Datsun, ki so jo Japonci ukinili pred skoraj pol stoletja.

Foto: Reuters

»Ne nameravam razvijati novih platform ali motorjev,« je svojo vizijo obujanja legendarne japonske znamke Datsun razgrnil njen prvi mož Vincent Cobee. Francoz z diplomo MBA z ameriškega Harvarda, ki v prostem času tekmuje v triatlonu, je pri oživljanju znamke, katere korenine segajo v trideseta leta prejšnjega stoletja, pragmatičen in v mnogo pogledih nekonvencionalen. Kar je po eni strani v današnjem izjemno konkurenčnem svetu avtomobilizma vsekakor tvegan pristop, a po drugi, zaradi nasičenosti trga in ponudbe, nujen.

Kolikor trgov, toliko sprememb

Nizkocenovna znamka, s katero želi krovni koncern sprva pridobiti kupce na nerazvitih trgih Rusije, Indije, Indonezije in Republike Južne Afrike, po besedah šefa ne bo poskušala izdelati globalnega avtomobila, ampak se bo posebnostim teh zelo raznolikih trgov poskušala prilagoditi s korenitim prilagajanjem izdelka.

To je glede na cenovno konkurenčne avtomobile, ki jih bodo prodajali, precej neobičajno, vendar glede na razvejanost in obseg modelske palete Renaulta in Nissana očitno povsem izvedljivo. »Ljudje so pripravljeni plačati za nekaj, kar si želijo, ne pa za nekaj, kar si nekdo želi v neki drugi državi,« je novinarjem na ženevskem avtomobilskem salonu na temo zgrešene strategije iskanja svetega grala avtomobilske industrije – en globalni avtomobil za vse trge – razlagal karizmatični Francoz.

Prilagajanje avta glede na posebnosti trga naj bi Datsun dosegel s krajo platform in preostalih sestavnih delov pri krovnem koncernu, s čimer bi lahko posamezen model hitro in s čim manj stroški prilagodili denimo kupcu v Rusiji in hkrati Indoneziji. »Če si bom moral pri krovni znamki izposoditi ali ukrasti kateri sestavni del, bom to tudi storil,« je bil neposreden Cobee.

Po stopinjah Dacie?

S podobno produktno strategijo je Renaultu pred leti že uspelo, in sicer z nizkocenovno znamko Dacia, ki je kmalu po začetku prodaje doživela izjemen uspeh celo na razvitih zahodnoevropskih trgih. Poleg inovativnega pristopa k snovanju vozil bo obuditev japonske znamke, ki je bila v sedemdesetih letih navzoča tudi v Evropi in celo Jugoslaviji, prinesla še nov pogled na vzpostavljanje mreže proizvodnih linij.

S tega vidika je človek, ki mu je prvi mož francoskega koncerna Carlos Ghosn zaupal prodor na precej raznolike trge, zelo samozavesten, saj vodstvo znamke v omenjenih državah že pripravlja zagon proizvodnje novih vozil datsun. Običajno se proizvajalci za tako pomembni in dragi korak odločijo glede na 
(ne)uspešnost prodaje, kar pa v tem primeru očitno ni vprašljivo.

Obrisi drzne ofenzive so tako vidni denimo v Rusiji, kjer je koncern pod značko Datsun konec minulega leta predstavil svoj prvi model. Gre za klasično štirivratno limuzino nižjega cenovnega razreda z nenavadnim imenom on-DO, ki je bila oblikovana na Japonskem, zasnovana v Rusiji, njen DNK pa je barviti mišmaš izmaknjenih sestavnih delov iz obstoječih Renaultovih in Nissanovih avtomobilov.

Deli s prijatelji