PARKIRIŠČE

Resnice in zablode o motornem olju

Objavljeno 21. november 2015 16.05 | Posodobljeno 21. november 2015 16.06 | Piše: Blaž Kondža

Prvi pogoj za normalno in gladko delovanje avtomobilov je motorno olje.

Foto: Shutterstock

Njegova vloga je večplastna. Maže premikajoče se motorne dele, jih varuje pred korozijo, hladi in z aditivi veže škodljive delce, ki bi poškodovali stroj. Kaj vse bi morali vozniki vedeti o motornem olju, smo povprašali strokovnjake iz servisne mreže Service MAXX.

Dejstva o olju, ki lahko dolga leta ohranja vitalnost motorja ali jo zatre v trenutku, spremlja poplava zablod in informacij o tem, kakšno to je in kako pogosto ga je treba menjati. »Ključni podatek je njegova viskoznost. Ne sme se pretakati po motorju tako počasi, kot bi se med, in ne tako hitro, kot bi se voda. V obeh primerih bi bilo mazanje neustrezno. Viskoznost je zato natančno definirana z laboratorijskim preizkusom, ki se meri tako pri delovni temperaturi motorja kot pri hladnem zagonu,« razložijo v mreži Service MAXX. V motorju naj bo zato vedno le olje z viskoznostjo, ki jo predpisuje proizvajalec avtomobila, ne pa tisto, ki je najcenejše ali na dosegu roke. Oznaka viskoznosti na embalaži je zato opazna, saj jo označuje kratica s standardom in podatkom o njej pri določenem temperaturnem razponu. Najpogostejši oznaki sta SAE 10W40 in SAE 10W30.

Skrbni vozniki občasno preverijo količino olja v motorju s kontrolno paličico. Marsikdo opazi, da se njegova barva s časom in uporabo spreminja. »Na začetku je svetlejše, nato temnejše, kar je pri dizlih še toliko bolj izrazito. To je normalen pojav, saj olje z detergenti v obliki aditivov veže različne delce in jim preprečuje, da bi se zgostili ter mašili pretok po motorju. Temu primerno določi mejo maksimalne nasičenosti z delci proizvajalec motorja s servisnim intervalom, ne pa serviser z laičnim pogledom olja na kontrolni paličici,« poudarijo v mreži Service MAXX.

Pogosto lahko slišimo ali preberemo, kako koristni naj bi bili dodatki za motorno olje. To ne drži, saj je olje uveljavljenih blagovnih znamk že v osnovi obogateno z vsemi potrebnimi dodatki za stabilnejšo viskoznost, omejevanje oksidacije in škodljivih kemičnih reakcij ter preprečevanje pretvarjanja umazanega olja v brozgo, ki bi omejila ali zaustavila njegov pretok po motorju in povzročila uničenje. »Pri servisni mreži Service MAXX smo zato izbrali vrhunskega dobavitelja motornih olj in maziv Orlen, na katerega prisegajo pri prvi vgradnji znamke, kot so Mercedes-Benz, Volvo, BMW in tudi Porsche,« sklenejo strokovnjaki iz mreže Service MAXX. 

Deli s prijatelji