TEST

Renault espace ZEN: Dnevna soba
na štirih kolesih

Objavljeno 02. julij 2016 12.00 | Posodobljeno 02. julij 2016 12.00 | Piše: Gašper Boncelj

Prvi espace je bil tisti francoski avtomobil, ki je renaultovo oblikovalsko šolo dvignil na ustvarjalno raven, na kakršni ni imela tekmecev.

Espace je enoprostorec crossover, ki prinaša veliko francoskega šarma in je drugačen avtomobil od možnih tekmecev. Foto: Gašper Boncelj

Bil je občutek, da menjave morda sploh ne bo doživel. No, potem se je le zgodila – ko je minila zadnja gospodarska kriza, je Renault le dal znak, da bo še imel čisto nove velike avtomobile.

Res novi espace, ki ga je napovedal koncept initiale paris, je bil predstavljen lani in za Renault pomeni nekoliko drugačno definicijo prostora. Nekdanji dokaj visoki enoprostorec je vzel slovo, dobili smo avtomobil v slogu industrijske oznake in smernice crossover, kar pomeni, da želi kljub velikosti delovati bolj agresivno, kar kupejevsko. Njegova zunanja podoba je danes privlačnejša kot nekoč, šef oblikovanja Laurens van den Acker se je podpisal pod ekstravaganten avtomobil, ki še posebno dobro deluje, ko ga pogledamo s strani. Nedvomno k temu prispevajo tudi velika, 19-palčna kolesa.


Štirivaljniki so vselej 1,6-litrski, dizelski ali bencinski.

Nič več minimalizma

Tudi v kabini je to drugačen espace, ni več tako minimalističen, brez sodobnih smernic ne gre – velik pokončen zaslon je vozlišče za upravljanje skoraj premnogo funkcij, to je moč početi na dotik (kar ni povsem intuitivno) ali pa z nižje ležečim kolescem. Res si je moč nastaviti ogromno stvari, pa naj bo to odzivnost motorja in podvozja ali pač barve notranje osvetlitve oziroma načina in jakosti masaže. Seveda slednje velja za sprednja sedeža, ki sta prava fotelja, v slogu udobja po francosko. Zadaj so trije samostojni in nastavljivi sedeži, kolena imate dvignjena manj kot nekoč, dobro se potuje tudi tam. Sedežev se iz espacea ne odnaša več, temveč se jih elegantno podira v dno, če si tega seveda želimo. Ampak to ima ceno, prtljažnik ni več tako zelo prostoren, čeravno nekaj prtljage vseeno sprejme.

Okreten s 
štirikolesnim volanom

Espace tudi nima več prav velikih motornih agregatov, t. i. downsizing je pri njem morda še bolj izrazit. Štirivaljniki so vselej 1,6-litrski, dizelski ali bencinski. Dizelski z močjo 118 kW je korektno zmogljiv (obstaja še eden z malo manj moči) in solidno varčen, čeravno ni hudo poskočen; bencinec, prav tako turbo izvedbe, ki smo ga preizkusili nedavno, je bolj eleganten, tišji, s seboj nosi umirjeno poskočnost. Z njim se boste prijetneje počutili ob morebitnih dnevnih vožnjah, ko ni jutranjega dizelskega rezkega ogrevanja. Je pa bolj žejen, in če lahko v prvem shajate s porabo od 6 do 7 litrov, boste pri drugem veseli, če bo povprečje pod 9. Ako ga malce stisnete, jih je lahko hitro deset. Samodejni menjalnik je pri obeh dobra stvar; z dvema sklopkama prispeva k udobju in nestresnosti vsakodnevnega transporta. Tudi štirikolesni volan je fina zadeva, z njim je espace kljub 4,9 metra dolžine kar gibek v mestu in gre lepo v cestne zavoje. Fina zadeva bi bili tudi vsi asistenčni sistemi, če bi delovali OK, ampak kakšno stvar bi morali Francozi v tej temi še dodelati. Podvozje je nekaj manj navdušujoče, espace je sicer udoben avto, a ima včasih z luknjami le nekaj več dela.

Espace je s pojavo in vsebino izrazito drugačen družinsko-poslovni avtomobil. 

Renault espace ZEN energy TCe 200 EDC stop & start

Motor: štirivaljni turbo bencinski

Gibna prostornina: 1618 ccm

Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 5750 vrt./min

Najvišji navor: 260 Nm pri 2500 vrt./min

Pogon: sprednji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom

Masa praznega vozila: 1721 kg

Največja dovoljena masa: 2410 kg

Mere (D/Š/V): 4857/1888/1675 mm

Medosna razdalja: 2884 mm

Prostornina prtljažnika: 785 l

Posoda za gorivo: 58 l

Najvišja hitrost: 211 km/h

Pospešek do 100 km/h: 8,6 s

Poraba goriva (EU): 6,2/100 km

Izpust CO2: 140 g/km

Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija

Maloprodajna cena: 34.490/40.490 € testni model

Euro NCAP: 5 zvezdic (2015)



 

Deli s prijatelji