Bil je občutek, da menjave morda sploh ne bo doživel. No, potem se je le zgodila – ko je minila zadnja gospodarska kriza, je Renault le dal znak, da bo še imel čisto nove velike avtomobile.
Res novi espace, ki ga je napovedal koncept initiale paris, je bil predstavljen lani in za Renault pomeni nekoliko drugačno definicijo prostora. Nekdanji dokaj visoki enoprostorec je vzel slovo, dobili smo avtomobil v slogu industrijske oznake in smernice crossover, kar pomeni, da želi kljub velikosti delovati bolj agresivno, kar kupejevsko. Njegova zunanja podoba je danes privlačnejša kot nekoč, šef oblikovanja Laurens van den Acker se je podpisal pod ekstravaganten avtomobil, ki še posebno dobro deluje, ko ga pogledamo s strani. Nedvomno k temu prispevajo tudi velika, 19-palčna kolesa.
Štirivaljniki so vselej 1,6-litrski, dizelski ali bencinski.
Nič več minimalizma
Tudi v kabini je to drugačen espace, ni več tako minimalističen, brez sodobnih smernic ne gre – velik pokončen zaslon je vozlišče za upravljanje skoraj premnogo funkcij, to je moč početi na dotik (kar ni povsem intuitivno) ali pa z nižje ležečim kolescem. Res si je moč nastaviti ogromno stvari, pa naj bo to odzivnost motorja in podvozja ali pač barve notranje osvetlitve oziroma načina in jakosti masaže. Seveda slednje velja za sprednja sedeža, ki sta prava fotelja, v slogu udobja po francosko. Zadaj so trije samostojni in nastavljivi sedeži, kolena imate dvignjena manj kot nekoč, dobro se potuje tudi tam. Sedežev se iz espacea ne odnaša več, temveč se jih elegantno podira v dno, če si tega seveda želimo. Ampak to ima ceno, prtljažnik ni več tako zelo prostoren, čeravno nekaj prtljage vseeno sprejme.
Okreten s
štirikolesnim volanom
Espace tudi nima več prav velikih motornih agregatov, t. i. downsizing je pri njem morda še bolj izrazit. Štirivaljniki so vselej 1,6-litrski, dizelski ali bencinski. Dizelski z močjo 118 kW je korektno zmogljiv (obstaja še eden z malo manj moči) in solidno varčen, čeravno ni hudo poskočen; bencinec, prav tako turbo izvedbe, ki smo ga preizkusili nedavno, je bolj eleganten, tišji, s seboj nosi umirjeno poskočnost. Z njim se boste prijetneje počutili ob morebitnih dnevnih vožnjah, ko ni jutranjega dizelskega rezkega ogrevanja. Je pa bolj žejen, in če lahko v prvem shajate s porabo od 6 do 7 litrov, boste pri drugem veseli, če bo povprečje pod 9. Ako ga malce stisnete, jih je lahko hitro deset. Samodejni menjalnik je pri obeh dobra stvar; z dvema sklopkama prispeva k udobju in nestresnosti vsakodnevnega transporta. Tudi štirikolesni volan je fina zadeva, z njim je espace kljub 4,9 metra dolžine kar gibek v mestu in gre lepo v cestne zavoje. Fina zadeva bi bili tudi vsi asistenčni sistemi, če bi delovali OK, ampak kakšno stvar bi morali Francozi v tej temi še dodelati. Podvozje je nekaj manj navdušujoče, espace je sicer udoben avto, a ima včasih z luknjami le nekaj več dela.
Espace je s pojavo in vsebino izrazito drugačen družinsko-poslovni avtomobil.
Renault espace ZEN energy TCe 200 EDC stop & start Motor: štirivaljni turbo bencinski |