PARKIRIŠČE

Q7: krajši, lažji, varčnejši, varnejši in bolj limuzinski

Objavljeno 29. junij 2015 20.00 | Posodobljeno 29. junij 2015 20.00 | Piše: Aleš Kovačič
Ključne besede: Audi Q7

Na slovenski trg se vozi druga generacija audija Q7. Veliki športni terenec je narejen povsem na novo, na voljo je z dvema motorjema in številnimi asistenčnimi sistemi.

Čeprav krajši in predvsem občutno lažji, je Q7 druge generacije še vedno velik in zajeten, predvsem pa opazen. Foto: Vinko Kernc

Zdelo se je, da so v bavarskem Ingolstadtu nekako potihoma naredili križ čez velikega terenca Q7. Konkurenca se je odevala v novo karoserijsko obleko in zvesto obiskovala lepotne (in druge) kirurge, Q7 pa je ostajal nekako v ozadju. Zdaj, po skoraj desetih letih – prvič je bil na ogled 2005. na frankfurtskem avtomobilskem salonu –, pa je nared povsem na novo. Največji quattro med audiji, pravijo v nemški avtomobilski hiši.

Krajši in lažji, 
a še vedno orjak

Druga generacija Q7 je narejena v pričakovani maniri: približno štiri centimetre krajša, bistveno lažja in zato okoljsko sprejemljivejša, predvsem pa s podobo, ki je opazno drugačna. Ampak kljub centimetrskemu, kilogramskemu in še kateremu drugemu hujšanju je novi Q7 še vedno opazni in predvsem zajetni kos avtomobilske pločevine: v dolžino ga je za nič skromnih 505 centimetrov, v višino jih meri 174 in v širino 197.

Ker je Audi skoraj pionir uporabe aluminija (in drugih lahkih materialov) pri gradnji avtomobilov, je lahko Q7 celo do 325 kilogramov lažji, kar je bistveno za doseganje skromnejše porabe in posledično manjšega izpusta preganjanega C02. Mimogrede – zgolj karoserija je za 71 kilogramov lažja, kar je dokaz, da v tovarni vedo, kako se stvari streže. In če se bo (tudi) slovenskim očem zdela druga generacija vitkejša in predvsem bolj limuzinska, to ni občutek, ampak nesporno dejstvo.

Znotraj imeniten

Notranjost ponuja veliko vsega – udobja in prostornosti (načeloma je Q7 petsedežnik, lahko pa ima tudi sedem sedežev), tehnične popolnosti v kombinaciji z imenitnostjo ali prestižnostjo. Ker si je mogoče omisliti dve vrsti vzmetenja (zračno in jekleno), je različna tudi oddaljenost od tal. O ergonomiji pri Audiju vedo (skoraj) vse, tudi to, da velikemu športnemu terencu pritiče prostorsko razsežen prtljažnik (od osnovnih 890 litrov do skoraj megalomanskih 2075).

Ker je to športni terenec, ima vedno stalni štirikolesni pogon quattro s samozapornim sredinskim diferencialom (za tiste, ki jih te reči zanimajo, je treba dodati, da je ta vgrajen v ohišje menjalnika) in tudi osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic.

Jasno – novinec je tako rekoč poln elektronskih asistenčnih sistemov. Res je, da je veliko serijskih, precej (ali morda še več) pa jih je na voljo za doplačilo. In da ti napovedujejo čase, ko bo imel voznik z vožnjo zgolj toliko opravkov kot zdaj sopotnik, že precej časa ni znanstvena fantastika.

Tudi hibrid

Pri motorjih je izbira nekoliko skromnejša, saj sta na voljo dva šestvaljnika, oba z gibno prostornino tri litre. Dizelski TDI ponuja prijazno zmogljivih in primernih 200 kW/272 KM, več moči je na voljo pri bencinskem agregatu (245 kW/333 KM).

Ampak že na začetku prihodnjega leta se bosta pojavila šibkejši dizel z 216 KM in tudi priključni hibrid, ki bo kombiniral dizelski in električni motor. Je treba omeniti še katero posebnost, tehnološki sladkorček? Morda štirikolesno krmiljenje, ki izboljša vozne lastnosti in zmanjša obračalni krog, a hočejo zanj nekako 1400 evrov.

Največji quattro med audiji ima svojo ceno. V dizelski izvedbi je na prodaj za 69.900 evrov, v bencinski za 75.900. Letos naj bi novi Q7 pri nas našel kakšnih 50 kupcev, prihodnje leto naj bi jih bilo vsaj 100. In menda ni izvirni greh priznati, da jim lahko zavidaš. Vsaj malo. 

 

Deli s prijatelji