BMW

Prostorska preobrazba druge generacije

Objavljeno 22. avgust 2015 17.30 | Posodobljeno 22. avgust 2015 17.30 | Piše: Aleš Kovačič

Oktobra se bo začela prodaja novega BMW X1, športno aktivnega terenca, ki je prostornejši in tudi uporabnejši.

V dolžino je novi X1 izgubil nekaj milimetrov, vendar je širši in predvsem višji. Zunanji videz ohranja značilno linijo športno aktivnega terenca. Foto: BMW

Münchenska družina X se je v zadnjih letih občutno povečala, toda najmanjši in predvsem najmlajši še vedno ostaja X1. Športno aktivni terenec ali SAV (sport activity vehicle) je na avtomobilskem svetu skoraj šest let, druga generacija, ki se na slovenski trg pripelje konec oktobra, pa dokazuje, da je zrelejša, tehnično še superiornejša, predvsem pa notranje prostornejša.

Brez bistvenih sprememb

Bavarska avtomobilska hiša je doslej prodala okoli 730.000 X1, kar pomeni, da je med tremi najuspešnejšimi avtomobili belo-modrega znaka. Tudi to je razlog, da druga generacija navzven ni bistveno drugačna, čeprav je narejena povsem na novo.

Karoserijska podoba ohranja nekako tipično podobo športnega terenca s potezami, ki dokazujejo oziroma potrjujejo münchenski avtomobilski izvor. Marsičesa novega in drugačnega ni mogoče opaziti, a je precej logično, da so izboljšali količnik zračnega upora (po novem 0,29), da je druga generacija kilogramsko nekoliko shujšala in se tehnološko modernizirala. Ampak bistveno zmoreš prepoznati šele v notranjosti.

Poudarjena funkcionalnost

Tudi najbolj beemvejevsko izurjeno oko ne more opaziti, da je X1 po novem 15 milimetrov krajši in 23 milimetrov širši. Toda 53 milimetrov povečane višine že skoraj ne smeš ali ne moreš prezreti, saj to prinese bistveno višje sedenje spredaj (plus 36 milimetrov) in še posebno zadaj, kjer zaradi dodatnih 64 milimetrov sediš kot v galeriji.

Hkrati se je volumensko odebelil tudi prtljažnik, saj je pridobil 85 litrov in jih zdaj ponuja razveseljivo velikih 505 oziroma 1550. Tisto, kar utegne biti v veselje onim, ki so doslej münchenskim avtom očitali predvsem skromno uporabnost, je vzdolžno pomična zadnja sedežna klop – ta se pomakne naprej/nazaj za prijaznih 13 centimetrov!

Notranjost oziroma armatura je doživela minimalistične spremembe, kar je razumljivo, saj za opazne posege ni bilo pravega razloga. Čeprav najmanjši v družini, X1 prav znotraj potrjuje svoj premijski izvor s temeljito izdelavo, skoraj neprekosljivo ergonomijo pa tudi dokaj dolgim seznamom doplačilne opreme.

Trije dizli, dva bencinarja

Je pa veliko novega pri motorjih, spremenjeno oziroma dopolnjeno je podvozje, malenkostno posodobljen je tudi štirikolesni pogon xdrive ipd. Seveda so ohranili idealno razporejeno težo med prednjim in zadnjim delom v razmerju 50/50 in seveda so vsi motorji v skladu z okoljskim normativom euro6.

Motorjev je skupaj pet, in sicer trije dizelski ter dva bencinska. Gibna prostornina je pri vseh 2,0 litra, moč pa v razponu od najmanj 110 do največ 170 kW, pri čemer so vsi nekaj močnejši, kot so bili, vendar po tovarniških zagotovilih kljub temu varčnejši in okoljsko prijaznejši. Pogon je načeloma štirikolesni (omenjeni xdrive), ponujajo pa tudi izvedenko s prenosom moči zgolj na en kolesni par, kar dovolj občutno zniža ceno. Menjalnika sta pričakovano dva – ročni 6-stopenjski in samodejni 8-stopenjski steptronic.

Čeprav se X1 v drugi generacijski izvedbi k nam pripelje šele čez dobra dva meseca, naročila zanj že sprejemajo, pri čemer bo v najcenejši izvedbi na prodaj za 33.500 evrov. Seveda ni malo. Ampak zdi se, da mu je tržni uspeh znova položen v zibelko.

 

Deli s prijatelji