PARKIRIŠČE

Produktno izboljšani Q3

Objavljeno 16. marec 2015 17.00 | Posodobljeno 16. marec 2015 17.00 | Piše: Aleš Kovačič
Ključne besede: Audi Q3

Slovenski trg je bogatejši za komaj kaj spremenjenega športnega terenca audija Q3. Šest motorjev, dva menjalnika in dva pogona ter kup opreme.

Spremembe zunanjosti so skoraj mikroskopske, za velike ob zelo dobri prodaji niti ni bilo pravega razloga. Foto: Aleš Kovačič

Pri nemškem in s tem tudi premijskem Audiju imajo svoj red: A za osebne avtomobile, Q za športne terence (SUV). Zraven je številka, in večja ko je, večji, prestižnejši in verjetno tudi dražji je avto. Q3 je v tem pogledu na začetku – najmanjši in še vedno tudi najmlajši športni terenec, ki pa se v letošnjo pomlad pelje previdno oziroma prefinjeno drugačen.

Skromni, a lični popravki

Tej zelo skromni spremembi v Ingolstadtu, kjer je Audi doma, pravijo produktna izboljšava. Pošteno, kajti govoriti o prenovi bi bilo zlagano. In tako je tokratni Q3 nekoliko drugačen, a bi utegnilo vse te spremembe dosledno našteti oziroma prepoznati le audijevsko izurjeno oko.

Torej: drugačna je oblika luči (po novem so serijsko vgrajene ksenonske, za doplačilo ponujajo priljubljene in precej učinkovitejše iz svetečih se LED-diod), malo so spremenili odbijača, nekoliko popravili zadek. In to bi bilo vse. Podobno skromne so spremembe v notranjosti. Posamezni elementi so lepši, nekateri vgrajeni materiali so kakovostnejši, prtljažnik, v katerega gre od najmanj 460 do največ 1385 litrov prtljage, zdaj prekriva rolo in ne polica kot prej – in seznam notranjih sprememb je že izčrpan.

Trije dizli in trije bencinci

Produktne izboljšave so doletele tudi motorizacijo. Motorji so malenkostno pridobili moč, a so sprejemljivejši oziroma prijaznejši do okolja, kot so bili.

Na voljo je šest agregatov, trije bencinski TFSI in trije dizelski TDI z gibno prostornino 1,4 in 2 litra ter razponom moči od najmanj 88 kW/120 KM do največ 162 kW/220 KM. Vsi so opremljeni s turbo polnilnikom, imajo neposredni vbrizg goriva, hkrati pa izpolnjujejo zahteve okoljskega normativa euro6.

Dva motorja – 1,4 TFSI in 2,0 TDI – imata dodano oznako ultra, kar pomeni, da se dokazujeta še z nekoliko skromnejšimi izpusti C02. Pri prvem ti dosegajo 127 g/km, pri drugem pa 114 g/km, kar sta spodobni vrednosti. Tovarna napoveduje za letos še en agregat, 2-litrski dizel TDI, ki bo imel 88 kW/120 KM.

Kupilo naj bi ga 
280 Slovencev

V pogonskem pogledu ni avto nič novega. Pogon je lahko zgolj spredaj ali pa znani in uveljavljeni štirikolesni quattro; zanj se je na slovenskem trgu odločilo približno 40 odstotkov kupcev. Menjalnika sta dva, pri čemer zmorejo s šeststopenjskim ročnim ustreči tistim, ki prisegajo na klasiko, z S-tronicom pa onim, ki jim je po volji prestavna avtomatika.

Slovenski uvoznik predvideva, da se mu bo letos posrečilo prodati okrog 280 prenovljenih audijev Q3. A prej, preden gre človek v trgovino, je prav, da ve, koliko ta stane – najcenejši bencinski je na voljo za 30.700, dizelski pa za 30.900. In če vse, kar ta hip že ponuja Q3, še ni dovolj, je treba počakati na strupenega RS. Pod motornim pokrovom bo kar 250 kW/345 KM. Veliko, takšna pa utegne biti tudi cena.

Deli s prijatelji