PIRELLI

Prodaja družinske 
avtomobilske srebrnine

Objavljeno 14. april 2015 19.30 | Posodobljeno 14. april 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič
Ključne besede: Pirelli

V Italiji precej odmeva nameravana prodaja Pirellija in Pininfarine.

Volvo še vedno izdeluje avtomobile (tudi) na Švedskem, ampak lastnik se piše Geely in je doma na Kitajskem. Foto: Reuters

Te dni na Apeninskem polotoku precej odmevata nameravani prodaji znane tovarne pnevmatik Pirelli in oblikovalske hiše Pininfarina. Čeprav posla še nista sklenjena, je besedna ikonografija zelo podobna slovenski – govori se o prodaji družinske srebrnine in celo o izdaji nacionalnega interesa.

Gumarji v roke Kitajcev...

Pirelli, peti največji izdelovalec avtomobilskih pnevmatik, je nastal pred skoraj 144 leti, v zadnjih letih pa se je zaradi gospodarske krize znašel v resnih težavah. Čeprav ni točno znano, kolikšen naj bi bil njegov dolg – omenjajo celo milijardo evrov –, je postalo jasno, da tako ne gre več. Za italijansko gumarsko srebrnino se je ogrelo kitajsko državno podjetje China National Chemical Corp., največja kemična družba na Kitajskem, ki med drugim izdeluje tudi avtomobilske pnevmatike. Za dobrih 26 odstotkov vrednosti Pirellija naj bi bili Kitajci pripravljeni odšteti 7,1 milijarde evrov. Posel še ni dokončno sklenjen, vendar je očitno, da bo velik del Pirellija pristal v njihovih rokah.

... oblikovalci pa v indijske

Indijska Mahindra-Mahindra, koncern, ki med drugim izdeluje tudi avtomobile oziroma športne terence, naj bi se zelo zanimal za nakup italijanske ikone Pininfarina. Oblikovalska hiša z bogato in uspešno zgodovino – med drugim so narisali slovitega ferrarija 250 GTO, rolls-roycea camargue, maseratija quattroporte – se zadnjih deset let prav tako spopada z velikimi težavami, zato je povsem verjetno, da bo novi gospodar doma v Indiji.

Italijani torej tarnajo, ker jim iz rok polzi marsikaj tistega, s čimer so se uveljavili v svetu, vendar je res, da se jim ne dogaja nič posebej novega. Lastniški premiki so v avtomobilskem svetu dokaj pogosti, razlika je predvsem, da denar in z njim lastniki zdaj prihajajo iz Azije oziroma Kitajske, Indije ipd.

Prevzemi so 
v avtomobilizmu 
nekaj običajnega

Velika Britanija je ena tistih držav, ki so morale na avtomobilsko družinsko srebrnino že zdavnaj pozabiti. Veliki Vauxhall je v lasti še večjega ameriškega General Motorsa, britanski Ford je ameriški. Slovite tovarne prestižne avtomobilske pločevine se skoraj ne spomnijo časov, ko so bili lastniki Angleži: Rolls-Royce je že od 1998. v rokah nemškega BMW, istega leta je skoraj prav tako slavni Bentley postal sestavni del nemškega koncerna Volkswagen. Jaguar in Land Rover sta v zadnjih 50 letih zamenjala kar nekaj lastnikov, pri čemer so bile težave enkrat večje, drugič malo manjše. Nekaj ironije je v dejstvu, da sta tovarni v kriznem letu 2008 izpod okrilja ameriškega Forda prešli pod lastniško komando indijskega industrijskega koncerna Tata.

Skandinavci si morajo prav tako priznati, da se jim ni posrečilo obdržati tudi nam dobro znanega Volva v domači lasti, kajti glavno besedo imajo že od leta 2010 Kitajci (skupina Geely); Saab je prav tako preteklost, saj je bilo nekaj dosedanjih poskusov vnovične oživitve te švedske avtomobilske tovarne neuspešnih.

In katera evropska država se ne ukvarja z očitki o prodaji avtomobilske družinske srebrnine? Nemčija, seveda, ta je obdržala tako rekoč vse, kar je imela, hkrati pa občutno razširila meje svojega avtomobilskega cesarstva.

 

Deli s prijatelji