VOLKSWAGEN

Previdno električno otipavanje

Objavljeno 20. april 2015 19.00 | Posodobljeno 20. april 2015 19.00 | Piše: Aleš Kovačič

Volkswagen je začel pri nas ponujati dva električna avtomobila in priključnega hibrida.

Čeprav se zdi, da so električni avtomobili na pohodu, je realnost precej drugačna. Nemški Volkswagen (VW) je previden: trg z omenjenimi vozili (še) ne obstaja, le tržni poskusi, pravijo. Slovenskega avtomobilskega prostora se lotevajo z dvema električnima voziloma – e-upom! ter e-golfom, družbo pa jima dela še golf GTE kot priključni hibrid.

Največji evropski avtomobilski koncern in drugi na obli (takoj za japonsko Toyoto) so se električne in tudi hibridne revolucije torej lotili nekoliko drugače kot recimo francoski Renault ali nemški BMW. Tam so pripravili povsem nove modele, medtem ko se je VW zatekel k bolj preverjenemu in morda manj tveganemu načrtu, kajti golf in up! sta tržno uveljavljena avtomobila, prav tako e-passat, ki se bo pri nas pojavil v nekaj mesecih. Čez čas se bo pokazalo, kdo je bolje uganil prihodnost električnih avtomobilov.

Z električnim malčkom 
do 160 kilometrov

E-up! se navzven neizrazito, a vendarle dovolj opazno razlikuje od klasičnega upa! Količnik zračnega upora je še manjši (0,30), izboljšali oziroma popravili so kotalni upor, avto ima tako priljubljene sveteče diode v lučeh ipd. Pogon zagotavlja elektromotor s 60 kW (80 KM) in kar 210 Nm navora pri speljevanju, kar poskrbi za presenetljivo živahnost. Elektriko shranjuje litij-ionska baterija, ki je nameščena v dno vozila, kar pomeni, da ne okrni notranje prostornosti malčka.

Končna hitrost je okoli 130 km/h, doseg pa po zagotavljanju tovarne od 120 do 160 kilometrov, vendar je kot na dlani, da je to zelo odvisno od vožnje, vremenskih okoliščin in še marsičesa. Ampak bistvena sta tudi način in dolžina polnjenja. Možnosti je več: avto lahko priključite na klasično, domačo 220-voltno vtičnico in baterija se napolni v devetih urah. Volkswagen ponuja tudi domačo polnilno postajo z močjo 3,6 kW, ki jo 80-odstotno napolni v šestih urah. Seveda obstaja še tretja možnost, torej brezplačno polnjenje na javnih polnilnicah z močjo 3,6 kW, vendar se pri tem prevečkrat zaplete, kar je seveda tudi dokaz porodnih težav.

Elektrika tudi za golfa

E-golf ima seveda nekoliko močnejši pogonski elektromotor s 85 kW/115 KM in 270 Nm navora. Za tiste, ki jim to veliko pomeni: najvišja hitrost je okoli 140 km/h, do 60 km/h pospeši v 4,2 sekunde (!), do 100 pa pripelje v 10,4 sekunde. Doseg je nekoliko večji kot pri e-upu!, in sicer od 130 do 190 kilometrov. Polnjenje? Časi so podobnim tistim pri e-upu! in jasno je, da bo treba še precej napora oziroma denarja, da se bodo občutno skrajšali.

Nekoliko drugačne vrste avto je golf GTE. To je priključni hibrid, kar pomeni, da ima dva pogonska agregata: bencinski turbo motor, ki razvije 110 kW/150 KM, in elektromotor s 75 kW/102 KM, torej je skupne, sistemske moči za 150 kW/204 KM. Dobrih 50 kilometrov lahko prevozi zgolj na elektriko, ko pride na vrsto še bencinski motor, se doseg poveča na približno 940 kilometrov. Polnilni časi baterije so seveda malce krajši, saj se ta ob priključitvi na domačo (gospodinjsko) vtičnico napolni v treh urah in 45 minutah.

Seveda pa vse ni v dosegu in načinu polnjenja, ampak tudi v denarju oziroma cenah. E-up! stane 25.030 evrov, e-golf 37.258 in golf GTE 37.676. To so zneski brez subvencij (5000 evrov za električno vozilo, 4000 za priključnega hibrida) in takoj postane bolj jasno, zakaj je tudi Volkswagen previden pri napovedovanju prodaje na slovenskem trgu.

 

Deli s prijatelji